Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Betalt oppdatering på akselerasjon ?  (Lest 20721 ganger)

castortroy

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 91
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #150 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 02:00 »
Da er boosten kjøpt og testet. Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag så det er jo gøy :P Bilen har aldri vært så morsom som nå. Den føles veldig leken og lett på foten, man blir veldig fristet til å kjøre aktivt.

geirci2

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 439
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #151 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 02:46 »
Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag...

Derfor kjøpte og monterte jeg disse nakkestøttene til min Tesla:
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert 4.4.2019 / HW3.0 02.10.2020
Leaf 2.Zero 40 kWh Launch Edition 2018 solgt juni 2020

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2067
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #152 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 11:43 »
for veldig korte folk? :o

geirci2

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 439
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #153 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 13:59 »
Nei, ikke for korte folk :-)
Dette er en nakkestøtte - ikke en hodestøtte, og støtter min nakke perfekt med mine 184cm.
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert 4.4.2019 / HW3.0 02.10.2020
Leaf 2.Zero 40 kWh Launch Edition 2018 solgt juni 2020

castortroy

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 91
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #154 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 14:48 »
Merker musklene i halsen jobber mye hardere for å holde hodet på plass ved harde pådrag...

Derfor kjøpte og monterte jeg disse nakkestøttene til min Tesla:


Da er det vel mange passasjerer som lurer på hva som er i vente :P Gleder meg til april når jeg får testet det på tørre veier.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2067
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #155 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 15:32 »
Nei, ikke for korte folk :-)
Dette er en nakkestøtte - ikke en hodestøtte, og støtter min nakke perfekt med mine 184cm.

korte folk... :D

geirci2

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 439
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #156 på: ſøndag 12. Januar 2020, klokken 16:39 »
Randy Newman - Short People (1977).

https://www.youtube.com/watch?v=8bfyS-S-IJs
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert 4.4.2019 / HW3.0 02.10.2020
Leaf 2.Zero 40 kWh Launch Edition 2018 solgt juni 2020

Jærbuen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 584
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #157 på: Fredag 17. Januar 2020, klokken 14:39 »
Ikke nødvendigvis pga pådrag (og i alle fall ikke pga bruk av bremser, det teller kun positivt i elbilsammenheng). En som vil ha oppgradert akselerasjon kjører sannsynligvis også fortere, ergo større energi i skarpe svinger, små hull/forsenkninger i veibanen etc. Mer fart=mer slitasje.

Det gjelder så klart ikke alle, og kanskje ikke flertallet heller. Det er bare min preferanse og hvorfor jeg ville kjøpt en "stock" LR fremfor en som har denne oppgraderingen.

Hvis dere er så nervøse for at bilene blir kjørt aktivt, må dere heller kjøpe Corolla, stor sjans for at de som velger den, kjører mer gubbete enn en med Tesla  :)

Kjøpe brukt Tesla er uansett risikosport ift at den kan være hardt kjørt
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

HCO

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 981
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #158 på: Fredag 17. Januar 2020, klokken 15:36 »
Hvis dere er så nervøse for at bilene blir kjørt aktivt, må dere heller kjøpe Corolla, stor sjans for at de som velger den, kjører mer gubbete enn en med Tesla  :)

Spørsmålet som ble stilt var om man tror bilen blir mer verdt som bruktbil dersom den har boost. Noen av oss mener "nei", det er ikke det samme som at vi helst vil ha Corolla.
2017 Ford Focus Electric Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD

tornaldo

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #159 på: Fredag 17. Januar 2020, klokken 23:09 »
F. eks FSD er jo verdt tilnærmet nada som bruktbil, kontra kostnaden som ny. Og det gjelder veldig nye bruktbiler. Og det har jeg full forståelse for. Fullstendig bortkastet i lang tid, og høyst usikkert hva man får ut av det. Oppdatert akselerasjon er i det minste noe håndfast.

Hodetelefoner

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1234
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #160 på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 01:20 »
Se på model S. de raskeste bilene er i best stand.
De trege bilene blir kjørt av dårlige sjåfører som treffer alt av kanter og hull.

TøddiVedder

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #161 på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 06:47 »
Tror FSD ikke er verdt nada. Er nok mer verdt enn boost 7 bruktmarkedet. Men kostet mer også da...

Vaduz

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 233
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #162 på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 20:48 »
Se på model S. de raskeste bilene er i best stand.
De trege bilene blir kjørt av dårlige sjåfører som treffer alt av kanter og hull.

Shit, tenk hvor jævlig stand den gjengse Skoda octavia 1.6l er da, må nok fremstilles logaritmisk! Ikke bare er de utrolig trege, men det er jo vanlige folk og til og med noen fattige som kjører dem!

hugin

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #163 på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 23:07 »
F. eks FSD er jo verdt tilnærmet nada som bruktbil, kontra kostnaden som ny. Og det gjelder veldig nye bruktbiler. Og det har jeg full forståelse for. Fullstendig bortkastet i lang tid, og høyst usikkert hva man får ut av det. Oppdatert akselerasjon er i det minste noe håndfast.


Nåja, som investeringsobjekt har vel aldri bil vært et spesielt godt objekt, og sikkert ikke Tesla med FSD generelt. Men, gleden av å være en «early adaptor» med autonome kjøretøy lar seg ikke måle i gjenkjøpsverdi. Etter over 30 år med AI synes jeg utviklinga går _langsomt_ i riktig retning. Og oppdatert akselerasjon er definitivt noe å glede seg over her og nå og som ikke jeg måler i annenhåndsverdi.
« Siste redigering: Mandag 20. Januar 2020, klokken 07:48 av hugin »
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost Sep 2019

Morbus

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #164 på: Mandag 20. Januar 2020, klokken 15:10 »
Uansett er vel 0 - 100 tider kun av akademisk interesse. Hva er forskjellen på f.eks 70 - 120? For de aller fleste er vel forbikjøringer de situasjonene hvor man i det hele tatt nærmer seg fullt pådrag. Jeg har flere ganger opplevd at biler foran meg i en rekke ikke beregner hvor fort jeg kommer bakfra, og legger seg ut selv om jeg er på vei forbi. Og jeg har "bare" en LR AWD.

Synes 70-120 er blitt mye sprekere.. Min subjektive mening er at det er mer merkbart når man sparker pedalen i bunn mellom 60 og 100 nå, enn fra stillestående.