Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Betalt oppdatering på akselerasjon ?  (Lest 20720 ganger)

LeafSwe

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Svar #120 på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 10:28 »
Någon som testat med scan my tesla på awd med boost?
Jag fick detta resultat på vår model 3 performance idag på slät väg.

3P+
3SR+

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #121 på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 11:09 »
Hei igjen. Det ble mye snakk om chill-mode :).
Da spør jeg på en annen måte: Har noen her erfaring med å kjøre både P og LR og kan si noe om de oppleves forskjellig ved "vanlig" kjøring? Er det kun når du drar på at du kjenner forskjellen? Og at de oppleves lik eller like kjørbar/lettkjørt ellers?
Vi har en P og en LR og ingen av dem står i chill.

De oppfattes like lettkjørte, men mindre du plutselig får behov for en voldsom akselerasjon, da er det vesentlig forskjell.

Hvis en klarer å modulere foten sin så er det enkelt å kjøre P supermykt. Jeg har kun prøvd min i chill noen få ganger, men bruker det ikke. Merker på mine to 17 åringer at det trengs litt tilvenning for å kjøre jevnt med en så responsiv bil når de øvelseskjører (og de kjører faktisk i chill).

Håper dette var det du trengte.

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #122 på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 11:11 »
min P står i sport, alltid. Er vanesak, de andre bilene mine er også litt sinna, så da går det ok ;)

TRK

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #123 på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 13:08 »
Da spør jeg på en annen måte: Har noen her erfaring med å kjøre både P og LR og kan si noe om de oppleves forskjellig ved "vanlig" kjøring? Er det kun når du drar på at du kjenner forskjellen? Og at de oppleves lik eller like kjørbar/lettkjørt ellers?
Takker for svar :)

Jeg hadde en LR AWD, men solgte denne til fordel for en Base Performance, som jeg kjører nå.
Ved "vanlig kjøring" er det etter mitt syn ingen forskjell i det hele tatt.

Jeg har imidlertid prøvd litt forskjellige felger / dekk, 18 vs 19, samt sommer og vinterdekk av forskjellige typer. Her merker man etter mitt syn en del forskjell på hvordan bilen oppleves, støy etc, men når det kommer til gassrespons må du, igjen etter mitt syn, trykke på litt før man merker forskjellen. Den er ikke overfølsom.

Slik sett ser ikke jeg noen grunn til å sette bilen i chill, medmindre impulskontrollen er litt dårlig da :)

tut

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #124 på: Fredag 03. Januar 2020, klokken 07:58 »
Vi har en P og en LR og ingen av dem står i chill.

De oppfattes like lettkjørte, men mindre du plutselig får behov for en voldsom akselerasjon, da er det vesentlig forskjell.

Hvis en klarer å modulere foten sin så er det enkelt å kjøre P supermykt. Jeg har kun prøvd min i chill noen få ganger, men bruker det ikke. Merker på mine to 17 åringer at det trengs litt tilvenning for å kjøre jevnt med en så responsiv bil når de øvelseskjører (og de kjører faktisk i chill).

Håper dette var det du trengte.

Takk for info :). Da antar jeg et en oppgradering av LR ikke går ut over "lettkjørtheten"  :+1:

tmn

• Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Full Member
    • Vis profil
« Svar #125 på: ſøndag 05. Januar 2020, klokken 09:00 »
Kjørte inn aks boost på min for å zoome fra geirci2 neste gang jeg møtte han, men ser jo her at han også har gønna på med dette  ::) :P :P

Men ja, som andre har nevnt. Det er merkbar forskjell når du drar på :)
Tesla Model 3 LR AWD 2019 Red Multi-Coat // Acceleration Boost

hugin

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #126 på: ſøndag 05. Januar 2020, klokken 12:51 »
Ble så oppildnet av norske fremganger i skisporet at jeg bestemte meg for å oppgradere Acceleration Boost på Teslaen. Og ja, det er mer merkbart sting og dreiemoment. Chill modus akkurat som før. Fornøyd👏
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost Sep 2019

castortroy

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #127 på: ſøndag 05. Januar 2020, klokken 13:39 »
Holdt på å kjøpe dette i går. Men tenkte jeg ikke får kjent på kreftene før i april når asfalten er tørr. Er det moro nå også?

geirci2

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #128 på: ſøndag 05. Januar 2020, klokken 14:09 »
Å ja 8)
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert 4.4.2019 / HW3.0 02.10.2020
Leaf 2.Zero 40 kWh Launch Edition 2018 solgt juni 2020

castortroy

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #129 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 13:02 »
Hvordan er det å kjøpe boost? Får man melding i appen med en gang som en hvilken som helst vanlig oppdatering eller innstalleres det på en annen måte?

Inop

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #130 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 13:59 »
Den trenger ikke noen installasjon, den blir bare aktivert på magisk vis etter at betalingen er godkjent.

Eneste forskjellen du ser i bilen er om du har Chill + Sport i oppsettet istedenfor Chill + Standard :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

castortroy

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #131 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 14:09 »
Det hørtes jo greit ut :) håper den kommer med en gang, hadde vært greit å ha den før jeg legger ut på langtur i morgen. Får vel svi av noen kroner da

Inop

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #132 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 14:12 »
Det tok litt tid før betalingen ble godkjent av en eller annen grunn. Stod "processing payment" (eller noe sånt) i en time eller to tror jeg.

Bilen må også ha FW 2019.40.2 eller høyere for at det skal fungere, så hvis du har eldre FW må den oppdateres :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

tornaldo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #133 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 19:28 »
Noen som har en formening om hva man får igjen for en slik betalt oppgradering, når man selger bilen? Tipper omtrent halvparten investeringskostnaden på en relativt ny bruktbil.

castortroy

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #134 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 20:03 »
Performance har vel 2.9 fra 0.-60 mph med rollout, med boost har vel AWD LR 3.47 med rollout.