Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.2

Startet av Motorwatt, tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:50

« forrige - neste »

Klykken

Da har du vel ikke ACC heller da? Det er det jeg primært benytter ved den daglige kjøringen...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

ACC og AP er i samme pakka. Bruker det en del, men kunne ønske meg en "dum" cc som ikke bråbremser etter at en bil langt foran har kjørt seg av veien. Eller at hele greia slår seg ut når kameraet får sol i øyet eller dugg, eller snø på radaren. Slik sett er det ikke så nøye. AP var inkludert i tech-pakka når jeg bestilte, og slik sett har jeg fått dette "gratis". Tech-pakka økte med 3-4 lapper, men økte også i omfang med tåkelys, AP og litt annet småtteri om jeg ikke husker feil. Opsjonene utenom AP kostet mer enn prisøkningen før de havnet i tech-pakka. Det varte dog ikke lenge før AP ble skilt ut som egen opsjon.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:27
Glad jeg ikke har betalt ekstra for autopilot. Bruker det ekstremt lite, men om jeg hadde bladd opp en god bunke for å måtte nappe i rattet hvert 15. sekund ville jeg nok blitt passe muggen.

Ja ej e en av dei idiotane som he betalt 40k på 3 bila uten å ha fått det som va lova. Greit nok at det e en avansert overnervøs styreassistent, men bilen skulle hente meg ved døra når første bestilling med AP  blei gjort i 2015, og for å sei det sånn, det gjer den heller ikkje enda.
Men men........
Hilsen Muggen😉
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

SKTesla

Noen som har installert som kan komme med en liten oppdatering? Er litt nyskjerrig på hvor mye auto-steer begrenses i svinger etc.
Tesla Model S P85D 2015

Hodetelefoner

Merker neppe forskjell. Begrensninger kom for en stund siden.
Kommer varsel før sving. At du må stå klar for å ta over.

Rosstopher

Med 15 sekunders nag må man jo alltid stå klar for å ta over. Jeg fikk også sånn epost i går og er glad for det. Jeg har tidligere vært rask med å installere nye oppdateringer, men nå tenker jeg at jeg er ferdig med oppdateringer for en stund. Bare dumt at min siste oppdatering ble en med dårlig batterivarming og regen...
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Klykken

#21
Sitat fra: Klykken på tirsdag 17. desember 2019, klokken 12:34
Batterivarmer kanskje er oppe og går igjen for S og X-eiere? Venter i spenning....
Noen som har fått testet dette da, eller er batterivarmeren fortsatt en saga blott?

Jeg har batterivarmer på SW 32.12.7 som jeg har nå, og bilen vil ha meg til å oppdatere til 40.2.2.

EDIT:
Skriveleif på SW-versjon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Chris Neumann Ruud

Tror at 40.2.2 er en full utrulling fra Tesla for å treffe en eller annen deadline før 2020, fordi selv om jeg har vært på "promotor" på updates på min AP1, så har jeg aldri vært så tidlig ute med å få en oppdatering som nå.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Handyman

Sitat fra: Blip på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:43
..... Jeg har også en Modell 3, og feltskifte fungerer ikke. Mulig det er fordi jeg ikke har fsd, men "nag" er veldig masete...
Feltskifte er ikke en del av vanlig AP, det ligger i FSD (eller gamle EAP).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:24
Ja ej e en av dei idiotane som he betalt 40k på 3 bila uten å ha fått det som va lova.

Fool me once - shame on you. Fool me twice shame on me. Fool me three times - ???:laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Sitat fra: cra på onsdag 18. desember 2019, klokken 14:40
Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:24
Ja ej e en av dei idiotane som he betalt 40k på 3 bila uten å ha fått det som va lova.

Fool me once - shame on you. Fool me twice shame on me. Fool me three times - ???:laugh:
SYIC (See You In Court)?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Nå maser bilen om 40.2.3.........
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:57
Må ha vært noe galt med den bilen? Ap1 er og har alltid vært dønn stabil og forutsigbar.
I hvert fall på motorvei og fin landevei. Den er dog ikke laget for krøkkete landevei.
Tror ikke de har justert på AP sw for Ap1 på flere år.
Vet ikke. Var ghosting på frontruta, men om det teller inn tør jeg ikke si noe om.
Er vel i grenseland til å gå som fin landevei, men har nok blitt bortskjemt med AP2.5, den kan brukes nesten hvor som helst, hovedsakelig rundkjøringer den ikke kan brukes i.

S4e

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:27
Glad jeg ikke har betalt ekstra for autopilot. Bruker det ekstremt lite, men om jeg hadde bladd opp en god bunke for å måtte nappe i rattet hvert 15. sekund ville jeg nok blitt passe muggen.

Ikke min erfaring at denne delen er et problem og at en må nappe i rattet.  Holder at en hånd hviler på rattet og det plager ikke meg.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Parabuthus

Denne versjonen ga ikke forvarming av batteriet tilbake på min X75 2016 AP1. Kun de nevnte justeringene av AP. Har ikke testet dette i praksis da jeg sjeldent bruker AP. Det er skuffende at de ikke får ordnet feilen med forvarming av batteriet!
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA