2019.40.1.1 Neural net windshield...

Startet av itje, tor 28. nov 2019, kl. 07:12

« forrige - neste »

itje

Får ha et håp om bedre vindusviskere :)
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Toalmar

Utrullingen er i gang ut i fra TeslaFi. 40 stk nå kl 07:15

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Thomas Parsli

Sitat fra: itje på tor 28. nov 2019, kl. 07:12
Får ha et håp om bedre vindusviskere :)

Siden de samler treningsdata får vi det i det minste i neste versjon :)
I teorien bør det fungere ganske bra fra versjon 2019.40.1.2 eller 2019.40.2.1
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Vesel

Jaaaaaaaa, endelig! Fantastisk :laugh:
Den viktigste forbedringen er endelig på vei.
Trodde kanskje det bare var et falskt rykte da det dukka opp for et par uker siden. Nå forventer jeg skiltgjenkjenning også innen et par måneder. :+1: :+1:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

TeslaModelX

geear

Bare for HW3 eller?  ???  ::)

Og det er nå moroa kommer inn, med at de må ta høyde for treningsbilder fra biler både med og uten rainX over kameraene. ;)

DagfinnN

Sitat fra: Vesel på tor 28. nov 2019, kl. 13:19
Nå forventer jeg skiltgjenkjenning også innen et par måneder. :+1: :+1:
Skiltgjenkjenning er vel neppe begrenset av teknologi. Det er vel heller snakk om en lisenskonflikt.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Muffinman

Denne vindusviskerhistorien er ganske utrolig. Om man løser dette har man egentlig bare oppnådd at...det viskes skikkelig. Nevralt nettverk for å oppnå det er en ganske heftig overkomplisering for å få til noe som har fungert bra i mange, mange år. Med forbehold om at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i saken da.

sjokomelk

Sitat fra: Muffinman på tor 28. nov 2019, kl. 21:57
Denne vindusviskerhistorien er ganske utrolig. Om man løser dette har man egentlig bare oppnådd at...det viskes skikkelig. Nevralt nettverk for å oppnå det er en ganske heftig overkomplisering for å få til noe som har fungert bra i mange, mange år. Med forbehold om at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i saken da.
Det er en veldig lang vei å gå for noe forholdsvis banalt. Men resultatet er at man ikke behøver å kjøpe ekstra utstyr fra Continental og legge igjen penger i kassa der. Og samtidig behøver man ikke ha mere utstyr i bilen, og får ut enda en funksjon "gratis" med utstyret som allerede er i bilen. På samme måte som Sentry Mode er et dashcam som bruker utstyr som allerede finnes i bilen og egentlig er ment til noe helt annet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

daktari

Jeg fikk jo min ex-S i mars 2017, og den manglet altså auto vindusvisker som var "på vei". 2,5 år. Spent på å høre. Er dog bare middels imponert over både Jaguar og Audi sine, siste er en del bedre. Citroen var best.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tor 28. nov 2019, kl. 21:57

Tja, jeg har ikke vært fornøyd med regnsensoren hverken i vår gamle Leaf eller i Touranen vi hadde før det. Håper Tesla får det til bedre.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Klykken

Kan skyte inn at BMW i3 sin regnsensor er helt forferdelig. Kan justeres i sensitivitet, men det er enten "for dårlig" eller "for ivrig".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

Opel Ampera-e sin regnsensor er også langt i fra perfekt. Begynner å viske i tunneler selv om det er knusktørt. Uendelig med følsomhetsinnstilling som gjør at sporadiske sjåfører av bilen aldri får det til.
Å ha en regnsensor som oppdateres via OTA vil være perfekt. Men det har tatt for langt tid ja...
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA