Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med eomini lader - black friday tilbud 5k

Startet av Daruu, tirsdag 26. november 2019, klokken 23:26

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Daruu på fredag 29. november 2019, klokken 20:10
Er ihvertfall glad jeg spurte her først, og veldig takknemlig for alle svar!

Har dere noen forslag til aktuelle ladere om man går for 3fas løsningen?
Easee, med en Tibber pulse i tillegg dersom du har behov for lastregulering ift hovedsikring. Den støtter alt fra 1-fas 230 V til 22 kW (32 A 400 V).

Men for all del, 3000,- opp kontra Eomini er et års strømforbruk på en elbil, så det er en vurdering du må ta, om du syns det er verdt det. :-)

Wibla

Jeg hadde gått for eomini, kan alltids stille den ned til 16A ved behov, ekstremt sjeldent du trenger å lade fortere uansett.
2018 Tesla Model S 75D

asjstian

Sitat fra: Daruu på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:26
Hei.
Denne her https://www.elektroimportoren.no/eomini-elbil-ladestasjon-1-fas-t2-sort/1502405/Product.html koster 5k nå på fredag, er det noen her inne som har erfaring med den?


Jeg har 3fas 25A ut i garasjen nå (med eget fordelingsskap der), vil jeg kunne få 20A ut av denne laderen da? Eller må jeg nøye meg med 16A?

Litt sent, men fortsatt godt håper jeg!
Fått denne montert hjemme nå, og alt fryd og gammen! On Elektro kjører denne til 8250kr ink mva og montering, knallpris!! ga 9750 for pakken ink overspenningsvern

Daruu

Tenker jeg drøyer det til jeg får bilen.
Så Tesla Bjørn teste de her, å de så jo egentlig veldig interessante ut!
https://eauto.si/metron-shop/product-category/portable-ev-chargers/
2020 VW Eup range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA