Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lexus UX300e

Startet av daktari, fredag 22. november 2019, klokken 13:13

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ser at de skryter over "beste lydisoleringen i klassen". Hvem er i klassen? Kona og Leaf?
Ser de mener de skal levere biler i oktober til kunder...
Sikkert en bra nr 2 bil for rike familier, og som nr for de uten særlig bagasje/krok-behov...
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Interresant test. Virker som dette er en bil Lexus/Toyota lager fordi de må kunne presentere en elbil, ikke fordi de har lyst til å selge dem.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Daniel_0007

Sitat fra: automat på tirsdag 21. april 2020, klokken 12:24
Interresant test. Virker som dette er en bil Lexus/Toyota lager fordi de må kunne presentere en elbil, ikke fordi de har lyst til å selge dem.

Selfølgelig er det jo det, Toyota vil selge hybrider og hydrogen biler men de lanserer denne pluss andre elbiler i kina for å ikke miste for mange kunder.

https://insideevs.com/news/410712/toyota-lexus-three-bevs-china/
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#19
Veldig god informasjon om Lexus fra elbil24.no i denne 20 timers gml nyheten.

Fikk terningkast 5 :+1:

Se video og bildene i nyheten  :+1:

Bra pris også :+1:

Kopi:

Innstegsmodellen Comfort koster fra 359.000 kroner, noe som må sies å være en god pris.

https://www.elbil24.no/tester/toyota-konsernets-forste-elbil-testet/72375707

daktari

God omtale hos Motor også, men trekk for høyt forbruk og ikke testet rekkevidde eller hurtiglading. https://www.motor.no/tester/biltester/lexus-ux-300e-2020/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Skal bli spennende å se hvor stort produksjonsvolum de klarer. Og hvor mye de klarer å selge. Man skal ikke ha altfor høye krav til plass og ladeegenskaper før denne butter som familiebil/langturbil. Og den blir jo relativt dyr som nr 2 bil.

I segmentet «barna har flyttet ut/har ikke barn, og drar sjelden på lange bilturer» vil den jo passe inn. Men jeg syns man burde vente bedre ladeegenskaper av en bil i dette segmentet.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

daktari

Sitat fra: automat på fredag 24. april 2020, klokken 10:17
Skal bli spennende å se hvor stort produksjonsvolum de klarer. Og hvor mye de klarer å selge. Man skal ikke ha altfor høye krav til plass og ladeegenskaper før denne butter som familiebil/langturbil. Og den blir jo relativt dyr som nr 2 bil.

I segmentet «barna har flyttet ut/har ikke barn, og drar sjelden på lange bilturer» vil den jo passe inn. Men jeg syns man burde vente bedre ladeegenskaper av en bil i dette segmentet.
Kan du si. Men for et par år siden betalte jo folk 380k for en e-Golf, UX300e er jo på flere områder bedre eller lik men med lignende pris. Kanskje ikke et "godt kjøp" allikevel...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Sitat fra: daktari på torsdag 30. april 2020, klokken 10:45
Sitat fra: automat på fredag 24. april 2020, klokken 10:17
Skal bli spennende å se hvor stort produksjonsvolum de klarer. Og hvor mye de klarer å selge. Man skal ikke ha altfor høye krav til plass og ladeegenskaper før denne butter som familiebil/langturbil. Og den blir jo relativt dyr som nr 2 bil.

I segmentet «barna har flyttet ut/har ikke barn, og drar sjelden på lange bilturer» vil den jo passe inn. Men jeg syns man burde vente bedre ladeegenskaper av en bil i dette segmentet.
Kan du si. Men for et par år siden betalte jo folk 380k for en e-Golf, UX300e er jo på flere områder bedre eller lik men med lignende pris. Kanskje ikke et "godt kjøp" allikevel...

Levert høsten 2018 ville Lexusen vært en vinner. Høsten 2019 ville den fortsatt vært bra. Høsten 2020 blir den ikke så interessant. Så fort går utviklingen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

daktari

Sitat fra: automat på torsdag 30. april 2020, klokken 14:48
Sitat fra: daktari på torsdag 30. april 2020, klokken 10:45
Sitat fra: automat på fredag 24. april 2020, klokken 10:17
Skal bli spennende å se hvor stort produksjonsvolum de klarer. Og hvor mye de klarer å selge. Man skal ikke ha altfor høye krav til plass og ladeegenskaper før denne butter som familiebil/langturbil. Og den blir jo relativt dyr som nr 2 bil.

I segmentet «barna har flyttet ut/har ikke barn, og drar sjelden på lange bilturer» vil den jo passe inn. Men jeg syns man burde vente bedre ladeegenskaper av en bil i dette segmentet.
Kan du si. Men for et par år siden betalte jo folk 380k for en e-Golf, UX300e er jo på flere områder bedre eller lik men med lignende pris. Kanskje ikke et "godt kjøp" allikevel...

Levert høsten 2018 ville Lexusen vært en vinner. Høsten 2019 ville den fortsatt vært bra. Høsten 2020 blir den ikke så interessant. Så fort går utviklingen.
Jepp, ganske utrolig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

batterimannen

Sitat fra: daktari på torsdag 30. april 2020, klokken 23:05
Sitat fra: automat på torsdag 30. april 2020, klokken 14:48
Sitat fra: daktari på torsdag 30. april 2020, klokken 10:45
Sitat fra: automat på fredag 24. april 2020, klokken 10:17
Skal bli spennende å se hvor stort produksjonsvolum de klarer. Og hvor mye de klarer å selge. Man skal ikke ha altfor høye krav til plass og ladeegenskaper før denne butter som familiebil/langturbil. Og den blir jo relativt dyr som nr 2 bil.

I segmentet «barna har flyttet ut/har ikke barn, og drar sjelden på lange bilturer» vil den jo passe inn. Men jeg syns man burde vente bedre ladeegenskaper av en bil i dette segmentet.
Kan du si. Men for et par år siden betalte jo folk 380k for en e-Golf, UX300e er jo på flere områder bedre eller lik men med lignende pris. Kanskje ikke et "godt kjøp" allikevel...

Levert høsten 2018 ville Lexusen vært en vinner. Høsten 2019 ville den fortsatt vært bra. Høsten 2020 blir den ikke så interessant. Så fort går utviklingen.
Jepp, ganske utrolig.

Lexus henger mer med enn Mazda, om det er en målestokk  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Håvar

Tja her i Europa er vel det en marginal ledelse over Mazda i så fall, siden Mazdaen har CCS-plugg
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Mr Oizo

Ble denne nettopp satt opp 60 tusen kroner? Syns å huske at denne startet på 360, nå sier Lexus.no fra 420. https://www.bilia.no/biler/lexus/ux-300e/
Fra 425 til 510 for denne virker temmelig stivt, selv om komforten skulle være utsøkt (som forventet).

telcontar

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 10. mai 2020, klokken 22:57
Ble denne nettopp satt opp 60 tusen kroner? Syns å huske at denne startet på 360, nå sier Lexus.no fra 420. https://www.bilia.no/biler/lexus/ux-300e/
Fra 425 til 510 for denne virker temmelig stivt, selv om komforten skulle være utsøkt (som forventet).

https://www.tv2.no/broom/11434763/

Mr Oizo

Sitat fra: telcontar på mandag 11. mai 2020, klokken 09:07
Sitat fra: Mr Oizo på søndag 10. mai 2020, klokken 22:57
Ble denne nettopp satt opp 60 tusen kroner? Syns å huske at denne startet på 360, nå sier Lexus.no fra 420. https://www.bilia.no/biler/lexus/ux-300e/
Fra 425 til 510 for denne virker temmelig stivt, selv om komforten skulle være utsøkt (som forventet).

https://www.tv2.no/broom/11434763/
40 tusen ser ikke ut til å stemme. Jeg får det til å bli i området av 50-65 tusen mer, alt etter som hvor man ser. Lexus.no, Bilia, eller andre.  Skuffende at de ikke sluker litt av denne prisøkningen for å sette igang salget av denne bilen. Få biler synlig på veien så selger de seg fort selv videre. Dette blir definitivt ikke noen volummodell, så de satser vel fortsatt på det litt "eksklusive". Jeg ser for meg en litt eldre kjøpergruppe, for å si det sånn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA