Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: KlippeLars på søndag 02. februar 2020, klokken 16:51
Rettelse: får selvfølgelig dreid hjulene når jeg holder inne bremsen, men med en gang jeg slipper bremsen, retter de seg opp igjen.

I alle dager? Jeg har ingen problem med å parkere med hjulene skeivt  ??? En gang startet jeg bilen opp igjen for å rette opp hjulene selv når jeg så hvor dumt det så ut.
2020 Model 3

Sitcom

Kan det være noe i nyeste oppdatering? En feature som retter opp hjulene? Ser ikke helt poenget men.. font hvis du forklarer nærmere.

Handyman

Jeg har versjon 2020.4.1 og den retter ikke opp hjulene. Høres rart ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Frykteleg rart om bilen rettar opp hjula. Om du f.eks parkerer i ein bratt bakke er det vanleg å svinge hjula slik at om bilen sulle trille så stoppar den kjapt i fortauskanten. Er f.eks. svært vanleg i San Francisco (som er i nabolaget til Teslafabrkken).
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

torjze

Merka dette da jeg monterte skvettlapper. Bilen rettet ikke opp hjulene helt, men rattet gikk mellom en kvart og en halv omdreining tilbake fra fullt utslag da jeg gikk ut av bilen.

Handyman

Sitat fra: torjze på søndag 02. februar 2020, klokken 21:30
Merka dette da jeg monterte skvettlapper. Bilen rettet ikke opp hjulene helt, men rattet gikk mellom en kvart og en halv omdreining tilbake fra fullt utslag da jeg gikk ut av bilen.
Kan det skyldes at du har vridd på rattet mens du har stått stille.
Når du går ut av bilen skrus servoen av, og kreftene fra dekkene vrir rattet litt tilbake.
Skjer det samme dersom du stopper bilen med full sving på hjulene slik at ikke dekkene tvinger styringen tilbake?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

torjze

Sitat fra: Handyman på mandag 03. februar 2020, klokken 08:39
Sitat fra: torjze på søndag 02. februar 2020, klokken 21:30
Merka dette da jeg monterte skvettlapper. Bilen rettet ikke opp hjulene helt, men rattet gikk mellom en kvart og en halv omdreining tilbake fra fullt utslag da jeg gikk ut av bilen.
Kan det skyldes at du har vridd på rattet mens du har stått stille.
Når du går ut av bilen skrus servoen av, og kreftene fra dekkene vrir rattet litt tilbake.
Skjer det samme dersom du stopper bilen med full sving på hjulene slik at ikke dekkene tvinger styringen tilbake?

Kan absolutt ha vært det. Med servo på gikk den litt tilbake. Da servo ble skrudd av gikk den enda mer tilbake. Skal undersøke litt etterpå.

Autowinder

Hørte en kjenning hadde montert disse og med 5 voksne i bilen tok de nedi. Andre som har merket dette?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hugin

Sitat fra: Autowinder på mandag 03. februar 2020, klokken 11:35
Hørte en kjenning hadde montert disse og med 5 voksne i bilen tok de nedi. Andre som har merket dette?

Har ikke testa med fem voksne, men jeg kan ikke en gang kjøre over den lille kanten inn i garasjen uten at de tar nedi. Litt trøttsomt, men virker som om de holder seg på plass.
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

pekle

Sitat fra: Autowinder på mandag 03. februar 2020, klokken 11:35
Hørte en kjenning hadde montert disse og med 5 voksne i bilen tok de nedi. Andre som har merket dette?
Nettopp derfor jeg monterte bare de små.

De store er gummi, så det går an å skjære av dem litt også, for en mellomting.


robinbj

#101
Hei. Er Tesla fritatt alt ansvar for lakkskader fordi de har sendt ut disse kit'ene? Jeg har ikke fått montert mine enda. mottok de 29.jan. Oppdaget nå at lakken er slipt til grunningen ved alle hjulbuene. Har time hos Tesla i morgen. Noen som har erfaring med hvordan Tesla behandler slike feil?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

z4rd

Tviler på at de er helt fritatt for lakkskader kun pga de har ettersendt de. Men skulle man ha en sak på sikt, så stiller det seg potensielt i et dårligere lys, hvis du først har mottatt de, og deretter ikke valgt å montere de.

Jeg fikk min TM3 levert med de originale (korte) ferdig montert. Tror jeg kommer til å beholde de på. Har de i gummi liggende. Skulle det vise seg at det blir problemer med lakken så tenker jeg at jeg har en god sak mht garanti og reklamasjon.

Ser også at TB har testa mud flaps her. Synes de blir vel store de fra Bilexperten:
https://youtu.be/T169CEI5VSY
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

stigasp

Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

GOS

Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA