Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig kjøp av Fiat 500e.

Startet av bkv, fredag 24. februar 2012, klokken 20:45

« forrige - neste »

tipex

Ja det er den originale 500e, den med Bosch og som bare blir solgt i California.
Jeg spurte litt om service hos Sørimport i Mandal og de hadde verksted. Ellers oppfattet jeg at flere andre ikke-merkeverksteder hadde bedre kompetanse på elbil enn Fiat, sånn som Automester. Men tenkte å høre med et Fiat merkeverksted etterhvert og høre om det faktisk stemmer.

Ser det selges en del Fiat 500e om dagen, så regner med at kompetansen på denne type bil blir bedre.

goggo

Det ble sagt tidligere her på forumet et sted at alle Bosch bilverkstedene i landet har det utstyr som skal til for å diagnostisere/reparere disse Bosch/Fiat bilene. Hvis dette stemmer så er det jo kjempeflott :)

https://www.boschcarservice.com/no/no/verkstedtjenester/motorservice_2/elektriske_og_hybridbiler/elbil_hybrid

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

jonr

Moro at det begynner å bli noen av disse bilene i Norge. Har selv kjøpt en fra USA som står på kaia i Brunswick og venter på båt den 13.11.

Bra at Bosch kan se ut til å ha kompetanse på bilene.

De har hatt en del "recalls" fra FCA for å fikse opp ting så viktig å sjekke at disse er fulgt opp før man kjøper en slik bil. Usikker om Bosch i Norge kan fikse evt utestående recalls?
Man kan sjekke dette med bilens VIN på Mopars side:
https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls.html

Er endel info å hente fra diverse forum:
http://www.fiat500usaforum.com/forumdisplay.php?78-Fiat-500e
http://www.fiat500owners.com/forum/66-fiat-500e/
https://plus.google.com/communities/115966269255866480388

Er også en ganske aktiv gruppe på Facebook. Søk etter Fiat 500e og be om å bli medlem

Siden det begynner å bli endel av disse bilene i Norge nå er det kanskje på tide å få egen kategori her også?

Råde

Hvilken type tilkobling er det i micro-vett? Ikke type 2 vel?
e-Golf | X75D

elektrolux

Micro Vett lader i mode 1 og har egen kabel fra Schuko til et eller annet under Fiat merket framme.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Diablo

Hei, vi har kjøpt et slikt lite smykke av en elbil, supermorsom elbil i byen denne 500e.

Kommer fra California og kjøpt av Sør Import, ryddig og god forhandler.

Men er det noen som har fått til noe forvarming via app til denne bilen?

Håper på svar :)
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

jonr

appen virker ikke utenfor usa og i usa virker den kun i 3 år fra bilen var ny. leste på et forum om noen i europa som forsøker å gjøre reverse engineering av modulen i bilen for å få den til fungere mot egne servere.

jeg forvarmer min ved å "starte" bilen 15 minutter før jeg skal bruke den samtidig som den står tilkoblet strøm. varmeapparatet er jo utrolig bra så bilen blir fort veldig varm

TB

Kan være mulig med OVMS, https://www.openvehicles.com/

Må skrives programvare som støtte Fiat 500, men det kanskje enklere enn å programmere om den innebygde modulen?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

N0ya

#53
Tar sjangsen på å svare i en eldre tråd ettersom det har vært nevnt litt om recalls for 500e her. Jeg skrev kontrakt på en 500e til kona i går hos en lokal bruktbilforhandler, men ser først nå at bilen kun har gjennomført 2 av 3 recalls før den kom til Norge.

Den mangler recall U69 "2013-2017 FF BEV HIGH VOLTAGE BATTERY SOFTWARE". Slik jeg tolker recall omhandler dette at hovedbatteriet i verste fall kan tømme seg/gå tomt i et forsøk på å vedlikeholde/lade opp 12v batteriet i situasjoner hvor f.eks bilen står lenge med f.eks dør åpen og innvendig lys på. Dette er jo litt kjedelig.

Det bør vel være mulig å fikse recall selv om bilen nå er importert til Norge?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA