Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukere av Plugsurfing - Les dette!

Startet av RayBomb, torsdag 31. oktober 2019, klokken 18:24

« forrige - neste »

Orbit

CK og E-on er på samme app-platform, men det er Virta (finsk selskap) som har backend-systemene for begge. Og Virta-systemet har en snodig løsning hvor brukere via forskjellig branding (som f.eks. CK og E-on) også må ha unike epost-adresser og mobilnumre. Du kan logge med med samme info på tvers av alle, men da er det den du har satt opp kundeforholdet hos som dikterer prising.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RJK

#31
Om dette er tilfelle, burde jo CK blitt gjort oppmerksomme på at man ikke kan bli CK-kunde med den epostadressen man har, om man f.eks. hadde registrert seg om E-ON-kunde før CK var egen ladeoperatør.

Med slike snubleblusser så må man jo være dypt inn i forståelsen for hvordan de forskjellige operatørene utvikler kundeløsningen sin. Dette er jo langt forbi det man bør forvente at kundene setter seg inn i, og no CK og forsåvidt E-ON må ta opp med Virta.

Løsningen må jo klare å skille på hvor kundene kommer fra, og ikke blande kundemassene slik. Om det dessuten fyller kravene til GDPR, begynner jeg å bli sterkt mistenksom på. Dette høres jo ut som et klart brudd.

EDIT: Har sendt henvendelse til begge operatørene, så får se hvordan de velger å svare meg på dette. Avhengig av hvilke svar jeg får, så vil jeg vurdere om jeg skal sende inn GDPR-bekymringsmelding eller ikke. Dette er en type sammenblanding som ingen egentlig er tjent med, selv om det sikkert er billigere for Virta. Det er dog ingen god grunn for å blande kortstokker på denne måten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

#32
Brukere av Plugsurfing bør dobbeltsjekke prisene før lading. De opererer nå med 205 kr /min for 50 kW DC-lading hos Recharge Infra (dvs eks Fortum). Det er etter alle solemerker en feil i systemet, men å komme i kontakt med kundeservice hos Plugsurfing er ikke lett for tiden......

Edit 26.06.2021: Fikset i iOS app-versjon 6.2.5
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA