Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser ved Hunderfossen familiepark?

Startet av Olofm, mandag 10. juni 2013, klokken 11:59

« forrige - neste »

Olofm

Er det noen som vet om det finnes ladestasjoner på Hunderfossen og eventuelt hvor mange?
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Thomas Parsli

Jeg har forstått det slik at de har lademulighet, men det er ikke offisiellt og jeg aner ikke hvor mange de kan lade.

Vi skal en tur i sommer og jeg kommer til å ringe å spørre hvor ladeplassene er, siden jeg ikke finner de på nettsiden deres. Og ja, jeg tar det som en selvfølge at de har ladeplass til elbil!

Desto flere henvendelser de får, desto tidligere kommer plasser/informasjon på plass.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Olofm

Har sendt henvendelse direkte, men enn så lenge lite svar å se.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Olofm

Da har jeg fått svar fra Hunderfossen.

"Parkerer man ved hovedinngangen har vi en informasjonstavle med gresstak, kant i kant med parkeringsplassen. Her er det stikkontakter som du kan lade bilen fra.

Ta kontakt med parkeringsvaktene, så viser de deg hvor du kan stelle deg. "

Har etterlyst hvor mange biler det er plass til her også, kan være greit å vite slik at man ikke gambler på at det er en plass og at den er ledig...
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

svingen

Sitat fra: Olofm på onsdag 12. juni 2013, klokken 08:31
Da har jeg fått svar fra Hunderfossen.

"Parkerer man ved hovedinngangen har vi en informasjonstavle med gresstak, kant i kant med parkeringsplassen. Her er det stikkontakter som du kan lade bilen fra.

Ta kontakt med parkeringsvaktene, så viser de deg hvor du kan stelle deg. "

Har etterlyst hvor mange biler det er plass til her også, kan være greit å vite slik at man ikke gambler på at det er en plass og at den er ledig...

bra info :-) er det "frekt" og legge det her på ladestasjoner.no ? er nok mange som lurer på det samme ikke alle som sjekker forum :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cra

Det går i alle fall an å tipse dem om at om de ha r"offisielle" plasser for lading så vil det kunne trekke litt folk som kjører elektrisk, samt at det gir miljø-pluss i margen å tilby lading. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sverre_E

Besøkte Hunderfossen i helgen. Overnattet i telt, og ladet på campingen. 15A sikringer i uttakene. Det var bare å betale for caravanplass, så var det mange plasser med strøm.

Vi kunne sikkert fått strøm på parkeringen ved familieparken hvis behovet var der.
En hyggelig parkeringsassistent takket for at vi hadde så stille bil. Holdt på å tørne av all motorduren, stakkar.

Så ikke noen andre Elbiler der, bortsett fra en Leaf og en trilling som var attraksjon inne i parken ::) "Prøvekjør en elbil"
Barnas motoriserte doninger hadde selvsagt også elektrisk drivlinje. Det er jo fremtiden ;)

Kjørte for øvrig non stop fra Hunderparken til Minnesund, Fv33, på vei tilbake til Oslo. Cruise control på fartsgrensen; 25km på GOM, to streker, da vi ankom hurtigladeren.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Bent

Sitat fra: Olofm på onsdag 12. juni 2013, klokken 08:31
Da har jeg fått svar fra Hunderfossen.

"Parkerer man ved hovedinngangen har vi en informasjonstavle med gresstak, kant i kant med parkeringsplassen. Her er det stikkontakter som du kan lade bilen fra.

Ta kontakt med parkeringsvaktene, så viser de deg hvor du kan stelle deg. "

Har etterlyst hvor mange biler det er plass til her også, kan være greit å vite slik at man ikke gambler på at det er en plass og at den er ledig...
Jeg var på Hunderfossen i dag, og ble vist til plassen over når jeg spurte parkeringsvaktene om lademulighet. Der står det noen søppelkasser sammen med to schuko-uttak. Det var ikke åpenbart hva slags kurs som ligger bak så jeg satte på 10A-lading mens jeg var inne i parken. Hadde sugd opp 11kWh da jeg kom ut, og alle monner drar. :)

Det er et lite skilt der som det står "Lading for Elbil" eller noe slikt på så det er tydelig at det er dette de er tenkt til selv om det hele virket litt småtilfeldig lagt opp.
Tesla Roadster, 25Mm

Tafsern

Sitat fra: Sverre_E på mandag 08. juli 2013, klokken 16:08
En hyggelig parkeringsassistent takket for at vi hadde så stille bil. Holdt på å tørne av all motorduren, stakkar.

Lest mye dumt, men dette må vel ligge på topp 10 av alt tøys som er skrevet på nettet.

Snakk om å finne på ting 😂 Du glemte forresten å skrive "halleluja" til slutt.

Sverre_E

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Rosstopher

Vi overnattet på Hunderfossen hotell og resort i fjor høst, og ladingen de hadde å tilby var Schuko på campingplassen, se blå ring på bildet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jambo

Sitat fra: Tafsern på søndag 30. mai 2021, klokken 00:33
Sitat fra: Sverre_E på mandag 08. juli 2013, klokken 16:08
En hyggelig parkeringsassistent takket for at vi hadde så stille bil. Holdt på å tørne av all motorduren, stakkar.

Lest mye dumt, men dette må vel ligge på topp 10 av alt tøys som er skrevet på nettet.

Snakk om å finne på ting 😂 Du glemte forresten å skrive "halleluja" til slutt.
Du vekket opp en 8 år gammel tråd for dette? 😄

automat

Sitat fra: Jambo på søndag 30. mai 2021, klokken 08:31

Du vekket opp en 8 år gammel tråd for dette?

Jeg tenkte først at dette var en artig beskrivelse på hvordan ladelivet var i gamle dager. Men så kom @Rosstopher med en brutal påminnelse om at vi ikke har forlatt 2013 helt ennå. Det gjenstår fortsatt mye når det gjelder destinasjonslading.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Roy Aasen

Ringte opp der nå, ganske uskyldig, og spurte.  Det var fremdeles bare schuko på campingen. :)

TJV

Da er jo Hunderfossen litt bakpå når det gjelder å tilby lading til kunder.
Var i Kongeparken utenfor Stavanger for 3 år siden (uten sammenligning forøvrig) og var greit med lademuligheter der da. 5 stk ladebokser med 20A og lurer på om det var 8 stk stikkontakter. På nettsidene til Kongeparken idag står det bare 5stk ladeplasser, så om schuko er tatt vekk vet jeg ikke.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA