Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frii Leasing

Startet av Radiobil1, torsdag 31. oktober 2019, klokken 16:37

« forrige - neste »

Radiobil1


Sitat fra: Radiobil1 på mandag 28. oktober 2019, klokken 13:39

Nå kan man lease Mii med en litt annerledes leasing:


https://www.tek.no/artikler/seat-lanserer-elbil-leasing-til-under-2000-kroner-maneden/477375

Sitat fra: batterimannen på onsdag 30. oktober 2019, klokken 07:18
Sitat fra: Guleböj på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:11
"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette.

Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."

Nedtur.

Artikkel om det i broom.
https://www.tv2.no/broom/10952558/

Så får vi se om Seat klarer å skaffe flere biler, da første batch forsvant som dugg for solen!

Mippen

Jeg hoppet på uten å tenke meg så mye om så får jeg se hvordan det blir. Jeg ble oppringt av Seat i dag hvor jeg kunne få bilen i januar hvis jeg oppgraderte til Launch edition for 250 mer. Da får jeg litt mer sporty styling, 16" felger og litt småknask. Kunne velge mellom sort og hvit bil i Launch edition. Jeg oppgraderte også til 15.000 kilometer i året, så totalt kommer det da på 2600 i måneden. Det er grisebillig. Hvis jeg regner verditap på min e-up (ut i fra priser på finn.no) har jeg tapt ca. 3000 kroner i måneden. Da må jeg betale forsikring, service og vedlikehold utenom. I snitt blir det gjerne rundt 3500 kroner i måneden i månedlig tap. Jeg får se hvor lenge jeg har bilen. Jeg var egentlig på jakt etter en større elbil, men syns dette tilbudet var så bra at jeg at det ikke kunne gå. Jeg får i hvert fall en billig ventepølse dersom jeg bestemmer meg for en Polestar eller liknende senere.
Fremtiden er elektrisk.

Sandvika

Sitat fra: Mippen på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:26
Jeg hoppet på uten å tenke meg så mye om så får jeg se hvordan det blir. Jeg ble oppringt av Seat i dag hvor jeg kunne få bilen i januar hvis jeg oppgraderte til Launch edition for 250 mer. Da får jeg litt mer sporty styling, 16" felger og litt småknask. Kunne velge mellom sort og hvit bil i Launch edition. Jeg oppgraderte også til 15.000 kilometer i året, så totalt kommer det da på 2600 i måneden. Det er grisebillig. Hvis jeg regner verditap på min e-up (ut i fra priser på finn.no) har jeg tapt ca. 3000 kroner i måneden. Da må jeg betale forsikring, service og vedlikehold utenom. I snitt blir det gjerne rundt 3500 kroner i måneden i månedlig tap. Jeg får se hvor lenge jeg har bilen. Jeg var egentlig på jakt etter en større elbil, men syns dette tilbudet var så bra at jeg at det ikke kunne gå. Jeg får i hvert fall en billig ventepølse dersom jeg bestemmer meg for en Polestar eller liknende senere.
Oj, jeg fikk beskjed første dagen om at launch edition var 2400,- pr mnd. vs 1990,- pr.mnd

edyrli

400 ekstra var prisen jeg også fikk. (2390).
Det er jo fortsatt en bra deal, men synes ikke forskjellen i leasing prisen helt gjenspeiler prisforskjellen på bilene.
Det er jo 20% ekstra i måneden, men bilen koster bare 5,56% ekstra dersom man kjøper den kontant.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

telcontar

Det er visst ikke mulig å oppgradere til Launch Edition, de har ikke flere igjen. Så da blir det basic på meg, men det holder, skal bare pendle 10km tur/retur i gj.sn 50km/t. Sku likt å hatt ryggesensor, men på såpass liten bil tror jeg det skal gå fint uten også.

Oppjustert til 15000km, så blir det 2250kr pr mnd, det lever jeg fint med til riktig 4x4 elbil dukker opp engang i slutten av 2020.

Super7

#5
Ble det billigere enn hos andre? Her er utdrag fra kontrakten på min Mii Launch edition med 15.000 kilometer i året. Kanskje ikke forsikring osv er i dette regnestykket?

Super7

Sitat fra: telcontar på fredag 01. november 2019, klokken 15:04
Det er visst ikke mulig å oppgradere til Launch Edition, de har ikke flere igjen. Så da blir det basic på meg, men det holder, skal bare pendle 10km tur/retur i gj.sn 50km/t. Sku likt å hatt ryggesensor, men på såpass liten bil tror jeg det skal gå fint uten også.

Oppjustert til 15000km, så blir det 2250kr pr mnd, det lever jeg fint med til riktig 4x4 elbil dukker opp engang i slutten av 2020.

Ryggesensor er å anbefale. Kona har e-Up nå og det er ikke alltid så lett å se når man skal rygge.

telcontar

Sitat fra: Super7 på fredag 01. november 2019, klokken 17:16
Sitat fra: telcontar på fredag 01. november 2019, klokken 15:04
Det er visst ikke mulig å oppgradere til Launch Edition, de har ikke flere igjen. Så da blir det basic på meg, men det holder, skal bare pendle 10km tur/retur i gj.sn 50km/t. Sku likt å hatt ryggesensor, men på såpass liten bil tror jeg det skal gå fint uten også.

Oppjustert til 15000km, så blir det 2250kr pr mnd, det lever jeg fint med til riktig 4x4 elbil dukker opp engang i slutten av 2020.

Ryggesensor er å anbefale. Kona har e-Up nå og det er ikke alltid så lett å se når man skal rygge.

Dessverre ingen opsjon, får kun basic modellen nå

Sandvika

Sitat fra: Super7 på fredag 01. november 2019, klokken 17:13
Ble det billigere enn hos andre? Her er utdrag fra kontrakten på min Mii Launch edition med 15.000 kilometer i året. Kanskje ikke forsikring osv er i dette regnestykket?
Lagret ikke min, men tror det var likt. Ba dog ikke om 15000...

Stigern

Bestilte med en gang, men ble aldri kontraktet og fikk kontrakt tilsendt på Mail for signering.

Regner da med det ikke var mulig å oppgradere noe eller gjøre endringer.

Noen som vet ca levering?

Amatøren

Via epost fikk jeg vite våren 2020. Ikke noe mer eksakt.

Det var alt for sent for oss. Lurte på å leie en som en 'ventepølse' før vi fikk e-tron 50 levert for å kunne selge vår e-up! før bruktprisene faller som en sten helt ned i kjelleren (før nyttår altså).

Det gikk ikke så vi beholder e-up!en til vi får e-tronen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

telcontar

Sitat fra: Stigern på onsdag 06. november 2019, klokken 09:52
Bestilte med en gang, men ble aldri kontraktet og fikk kontrakt tilsendt på Mail for signering.

Regner da med det ikke var mulig å oppgradere noe eller gjøre endringer.

Noen som vet ca levering?

Jeg fikk launch edition til slutt, men hvit farge er eneste alternativ der.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Stigern på onsdag 06. november 2019, klokken 09:52
Bestilte med en gang, men ble aldri kontraktet og fikk kontrakt tilsendt på Mail for signering.

Regner da med det ikke var mulig å oppgradere noe eller gjøre endringer.

Noen som vet ca levering?

Launch edition: Februar (januar hvis vi er heldige)
Basis-utgaven: April

BatteriOgFossil

Sitat fra: telcontar på onsdag 06. november 2019, klokken 10:37
Jeg fikk launch edition til slutt, men hvit farge er eneste alternativ der.

Det er mulig at det var en begrensning på hvit da du fikk velge hvis du var et stykke bak i køen, men da jeg fikk velge var det en av følgende for launch edition:
- hvit
- hvit med sort tak
- sort

For basis-utgaven hadde man flere farger å velge blandt (husker ikke alle)

corneliusschmith

Hei,
Er det noen her som har frii abonoment, som har blitt tilbudt eller har lengre kjørelengde enn 15 000km?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA