Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på VAG Trillingene

Startet av Radiobil1, fredag 16. august 2019, klokken 13:08

« forrige - neste »

hemi

Kult konsept, viser at de som produsent støtter produktet og sier at her blir det lite tap/kostnader.

nilsen33

Har vi ingen kritiske økonomer her? For meg ser dette ut som tidens deal. 24000 kr i året for et bilhold med nesten alt inkludert er bra. I tillegg har man ingen risiko.

Sandvika

Sitat fra: nilsen33 på mandag 28. oktober 2019, klokken 20:24
Har vi ingen kritiske økonomer her? For meg ser dette ut som tidens deal. 24000 kr i året for et bilhold med nesten alt inkludert er bra. I tillegg har man ingen risiko.
Regnet på dette, og mener du har rett. Allerede bestilt.
4-5000 for forsikring og 1000 lapp i snitt på service (3år gratis). Kapitalkostnad på 2% / ca2000kr per år. I tillegg komme slitasjedeler dekk mm. på kanskje 2000kr per år? Totalt (forsiktig antatt) i underkant av 10.000,- Da kan du ikke regne mer enn 14.000,- i avskrivning i året. I virkeligheten, med rask utvikling på batterier og ny modeller på vei inn så må du nok regne 20-30.000kr pr.år.

Dette er rett og slett en gavepakke for å få en nytt merke ut på veiene.

Obs. man hverken opparbeider seg bonus eller taper bonus ved skade.

nilsen33

Noen som vet hvor mye ekstra man må ut med for ekstra kjørelengde? Jeg skulle gjerne hatt rundt 15000 km.

odahle

Enorm deal fra Seat der, blir fort en bestilling selv. Så egentlig etter en bruktbil i prisklassen 100k, men dette blir jo helt andre boller.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Daruu

#50
Fin pris det, supert for de som vil ha bil med ok rekkevidde som "ventebil" til de som kommer de neste årene.

Vi endte med å bestille eup. Havnet på 184k for hvit bil, range pakka, med serviceavtale, vinterdekk - samt høytalerpakke og 4 nøkler som tilvalg.
Planen er å bruke den i 5år, også er alt over 0 vi får igjen for den da en ren bonus.

Da trenger vi ikke bekymre oss for riper/skrammer som garantert kommer med uforsiktig samboer samt 3.5åring som skal inn og ut, hehe.

Edit: Sjekket mere opp rundt Skoda også, å det man manglet av utstyr i tillegg til det jeg nevnte på foregående sider på "billig" vs "dyr" modell der var cruisekontroll(!), El oppvarmede speil,El oppvarmet frontrute lakkerte speil og ambientbelysning
2020 VW Eup range

Daruu

Seat leasing:
"Det er mulig å øke til 15- og 20.000km. Månedsprisen øker i overkant av 200kr i måneden for 15.000km og i overkant av 400kr for 20.000km."
2020 VW Eup range

hemi

Dette er rett og slett en sykt god deal.

Har en model 3 performance jeg iaf beholder over vintern p.g.a. rekkevidden, men med mindre og mindre fordeler vurderer jeg stor bensin suv igjen, men er jo digg å surre rundt elektrisk på småting, kjørte e-up for noen år siden som nr 2 bil og det var knall.

nilsen33

Hmmmm.... trodde min Peugeot iOn var noe av det billigste det gikk an å farte rundt i, men denne Seat'en kommer ganske close.

   
Alternativ             1                    2         3
Merke             Peugeot   Volkswagen Seat
Modell             iOn               id3      Mii
Avskrivning/leie     15000   50000   29000
Strøm               4000   4000            4000
Årsavgift               500   500             500
Bompenger        0            0              0
Reparasjoner      2000    0              0
Service                 0   2500              0
Forsikring               6000   8000              0
Kostnad pr. år   27500   65000   33500
         
Rekkevidde   80 km   350 km   200 km

nilsen33

Utrolig fristende å bytte ut iOn'en i en Mii.
- Bedre komfort
- Bedre rekkevidde
- Hakket større plass
- Bedre sikkerhet?

Det eneste jeg er nervøs for er å levere bilen inn og så få masse ekstra kostnader for småskraper osv. Virker som mange har gått på en smell her...?

arthur

Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 11:21
Virker som mange har gått på en smell her...?

Har privatleaset en Toyota, og det var ikke noe problem ved tilbakelevering. De skader som var utover vanlig bruk og slitasje (selvforskylte) fikset jeg på et verksted som spesialiserer seg på slike småskader og til en pris under halvparten av hva Toyota skulle ha for samme jobben. Vurderer nå sterkts å bytte Miev'n med en slik avtale som man kan få nå ved et rent leiefohold med stor grad av fleksibilitet som denne gir.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hemi

Kostnaden med å fikse skader er lik uansett er min påstand.

arthur

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:13
Kostnaden med å fikse skader er lik uansett er min påstand.

Som sagt; i mitt helt konkrete tilfelle så var det en svært betydelig forskjell. Har hørt flere bekjente som har hatt akkurat samme erfaring.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Guleböj

"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette.

Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."

Nedtur.

batterimannen

Sitat fra: Guleböj på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:11
"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette.

Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."

Nedtur.

Artikkel om det i broom.
https://www.tv2.no/broom/10952558/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA