Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

geear

Ja, hater at den ikke reagerer på trafikkoner, som jeg passerer omtrent en gang i skuddåret.   ;D

Motorwatt

#31
Sitat fra: gr på søndag 03. november 2019, klokken 00:50
Ja, hater at den ikke reagerer på trafikkoner, som jeg passerer omtrent en gang i skuddåret.   ;D
Jeg kan nærmest garantere at det kommer mer som trenger HW3 (og kanskje også nye motorer for "Full Stop Hold"). Som eksempel dette som kommer før nyttår:

"Feature complete means the car is able to drive from one's house to work most likely without interventions. It will still be supervised, but it will be able to drive. It will fill in the gap from low-speed autonomy ... you have low-speed autonomy with Summon, you've got high-speed autonomy on the highway, and you have intermediate-speed autonomy which really just means traffic lights and stop signs. Feature complete means it will likely be able to do that without intervention, without human intervention, but it will still be supervised."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jokke

Sitat fra: Motorwatt på søndag 03. november 2019, klokken 00:28
Nei, ikke Raven. Kaller min "The Sparrow".... Redd for at min ett år gamle bil nå er på vei til å bli utdatert på linje med biler med MCU1 og AP1/2 siden nyhetene ser ut til å komme for TM3 og S/X (med HW3 og nye motorer). Som eksempel kommer det snart en versjon som kan reagere på trafikk-koner, men bare for biler med HW3. Og HW3 oppgradering for oss med FSD ser ut til at er satt på vent inntil UN/EU-sakene er avklart. Det kan vel i verste fall ta år.
Snart er mcu2 og hw3 utdatert også, 1-2 år maks

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på søndag 03. november 2019, klokken 00:28
Nei, ikke Raven. Kaller min "The Sparrow".... Redd for at min ett år gamle bil nå er på vei til å bli utdatert på linje med biler med MCU1 og AP1/2 siden nyhetene ser ut til å komme for TM3 og S/X (med HW3 og nye motorer).

Selg den. Jo før jo bedre. Dette ender ikke bra.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på søndag 03. november 2019, klokken 12:58
Sitat fra: Motorwatt på søndag 03. november 2019, klokken 00:28
Nei, ikke Raven. Kaller min "The Sparrow".... Redd for at min ett år gamle bil nå er på vei til å bli utdatert på linje med biler med MCU1 og AP1/2 siden nyhetene ser ut til å komme for TM3 og S/X (med HW3 og nye motorer).
Selg den. Jo før jo bedre. Dette ender ikke bra.
Rådet om kjøp fikk jeg fra en noe "forelsket i Tesla-eier", og slike bør man være forsiktig med å høre på. Av samme grunn dropper jeg rådet ditt.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Kun 9 stk hertil lands som har TeslaFi som har fått 36.1 så langt
Ser ut til at de avventer med å slippe den enda  :(
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stiAn80

Fikk 2019.36.1 i helga til min X75D, 2018.

Inneholdt følgende:
Planlagt avreise
Automatisk navigasjon

Ikke noe oppgradering av effekt.

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på søndag 03. november 2019, klokken 22:56
Kun 9 stk hertil lands som har TeslaFi som har fått 36.1 så langt
Ser ut til at de avventer med å slippe den enda  :(
Ja, det ser ut som om det har stoppet opp. Kun 3 stk. S75D i Norge inklusiv min.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: stiAn80 på mandag 04. november 2019, klokken 09:11
Fikk 2019.36.1 i helga til min X75D, 2018.
Inneholdt følgende:
Planlagt avreise
Automatisk navigasjon
Ikke noe oppgradering av effekt.
Gi oss en lyd når du har testet ap og tacc. Særlig fantombremsing er jeg spent på. Det sies at det er bedre i 2019.32.12.3. Den har jeg, men det er fortsatt litt smålugging på smale veier når jeg kjører på autopilot - men det er blitt mye bedre enn det har vært i tidligere versjoner.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Som nevnt tidligere, virker det som TACC er blitt bedre. Nå tilpasser den seg ganske bra hastigheten i forhold til svingens kurvatur. AP er ganske lik 2019.32.12.2. Altså bedre enn tidligere versjoner. Prøvde "Planlagt avreise" idag tidlig, men fikk det ikke helt til å virke. Sikkert min feil, så jeg må forsøke igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Har Model S, så ingen "e-Pedal" her  :(
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"?
Seiling??
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Den nye versjonen har fått til lesing av trafikkjegler i visualiseringen.
Dette dukker kun opp på HW3-biler. Siden Tesla ikke har startet med oppgradering til HW3, så er det kun de som var senest ute med kjøp som får glede av dette.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

#44
I
Sitat fra: Handyman på mandag 04. november 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Toalmar på mandag 04. november 2019, klokken 16:08
Hva med en pedal kjøring?
Fått testet det enda?
vil man med den få "seiling"
Seiling??
Ikke på TMS. Tror ikke det er på TM3 etter det jeg har lest.

Kan jo bare sette girspaken i N.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA