Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 02. november 2019, klokken 09:24
Stusslige saker:

Schedule departure
Auto Navigation
Her pumper Tesla jevnlig ut ny funksjonalitet, noe ingen andre bilmerker gjør. At noen av disse oppdateringene ikke inneholder ting som interesserer meg er helt forventet, komplett uenig i at det er stusselig;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

S4e

Sitat fra: kodax på lørdag 02. november 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 02. november 2019, klokken 09:24
Stusslige saker:

Schedule departure
Auto Navigation
Her pumper Tesla jevnlig ut ny funksjonalitet, noe ingen andre bilmerker gjør. At noen av disse oppdateringene ikke inneholder ting som interesserer meg er helt forventet, komplett uenig i at det er stusselig;)

Enig!

Før TM3 hadde jeg Opel Ampera-e i 1 1/2 år. Ingen oppdateringer hverken over luften eller på verkstedbesøk. Flere veldig irriterende småting i software ble aldri fikset...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

Jeg er iallfall ikke imponert, men meg om det. TM3 har fått dobbelt så mange funksjoner (også faktisk bra funksjoner) som vi med S/X bare kan drømme om.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Det mest spennende med alle releaser er hvordan det påvirker autopiloten.  :laugh:

Så er resten en fin bonus.

Motorwatt

#19
Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 02. november 2019, klokken 11:26
Det mest spennende med alle releaser er hvordan det påvirker autopiloten.  :laugh:
Kjørte en temmelig svingete vei med bare TACC, og den reduserte farten før svingene ganske behagelig, og akkurat passe i forhold til svingens kurvatur. Forbedring. Med AP så var nok svingene i beste fall bare marginalt bedre.

ps. Svingene med TACC oppfører seg nå ganske likt som nye VW. VW kommer i tillegg opp med melding på skjermen som sier noe sånt som "Bend ahead. Speed reduced to XX km/h".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: kodax på lørdag 02. november 2019, klokken 09:58
Her pumper Tesla jevnlig ut ny funksjonalitet, noe ingen andre bilmerker gjør.
Det har kommet:

"Volkswagen We" include "over the air" software updates and functions on demand for vehicles.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Digresjon, men ble overrasket over hvor misfornøyd VAG-eiere er med appen sin.

Her er et eksempel:
"Dette gjelder vel hele VAG. We Connect fra VW har vært fullstendig ubrukelig den siste uken også, men virker å fungere bedre i dag.

MEN, nå sliter vi Egolf-eiere med denne appen ukentlig, så at Audi-eierne får såpass mye oppmerksomhet etter bare noen dager med problemer de sjeldent eller aldri har virker å være storm i et vannglass.

Hva med å skrive om den årelange frustrasjonen hva gjelder We Connect og VW opp mot Egolf?"

Leste kommentarene på denne:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Tesla-appen har stort sett fungert knirkefritt i de to årene jeg har hatt bilen, og den er responsiv og logisk oppbygd.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Sitat fra: mthoring på lørdag 02. november 2019, klokken 11:52
Hva med å skrive om den årelange frustrasjonen hva gjelder We Connect og VW opp mot Egolf?"

Jeg bare sier at Tesla ikke er alene om OTA. Hvorfor skal jeg skrive om frustrasjonen med e-Golf? Har nok med de frustrasjonene Tesla gir meg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

gaustabl

Planlagt avreise høres genialt ut hvis den også tar hensyn til lading  så batteri og bil er varmt, samt fulladet ved avreise.

kodax

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 02. november 2019, klokken 11:46
Sitat fra: kodax på lørdag 02. november 2019, klokken 09:58
Her pumper Tesla jevnlig ut ny funksjonalitet, noe ingen andre bilmerker gjør.
Det har kommet:

"Volkswagen We" include "over the air" software updates and functions on demand for vehicles.
Er det kommet noen ota-oppdateringer til noen vag-biler, eller er dette noe som kommer? I så fall, hvilke nye funksjoner er kommet?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Vil vel tro at de beste svarene finner du på noen av VAG-forumene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: kodax på lørdag 02. november 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 02. november 2019, klokken 09:24
Stusslige saker:

Schedule departure
Auto Navigation
Her pumper Tesla jevnlig ut ny funksjonalitet, noe ingen andre bilmerker gjør. At noen av disse oppdateringene ikke inneholder ting som interesserer meg er helt forventet, komplett uenig i at det er stusselig;)
Helt enig! Dette er Tesla totalt overlegen på. Ikke minst også tilkobling og app. Dette takler jo ikke tyskerne. Og dette er vesentlig for kundene i dag.

kodax

Ang app så er det jo ikke nødvendigvis sånn at VAG har så mye forsprang akkurat: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv (Særlig kommentarene er fornøyelig lesning:)
Ang ota, så er det vel ikke noen andre som har noe å komme med.
Så jeg syns Tesla klarer seg ganske bra, jeg:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Nei, ikke Raven. Kaller min "The Sparrow".... Redd for at min ett år gamle bil nå er på vei til å bli utdatert på linje med biler med MCU1 og AP1/2 siden nyhetene ser ut til å komme for TM3 og S/X (med HW3 og nye motorer). Som eksempel kommer det snart en versjon som kan reagere på trafikk-koner, men bare for biler med HW3. Og HW3 oppgradering for oss med FSD ser ut til at er satt på vent inntil UN/EU-sakene er avklart. Det kan vel i verste fall ta år.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA