Skrevet av Emne: Kredittkort rabatt ved lading  (Lest 403 ganger)

Autodidact

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Kredittkort rabatt ved lading
« på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:03 »
Nå er den inkluderte gratisperioden min på superladerne over, og jeg må gi Tesla et kortnummer de kan trekke fra.

Før jeg pensjonerte fossilbilen brukte jeg DNB sitt kredittkort til betaling av drivstoff, for rabattens del.

Jeg regner ikke med jeg vil få noen rabatt om jeg oppgir dette kortet til betaling av lading hos Tesla, men lurer på om noen er kjent med et eller flere kredittkort som definitivt gir rabatt ved lading av elbil?

Et sekundært spørsmål;
Når Tesla har fått et kort å ta seg ut på. Trekker de da hvert enkel lading, per dag, uke — eller lengre periode?

Håkon

Vesel

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Kredittkort rabatt ved lading
« Svar #1 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:42 »
Coops og Kompletts kredittkort gir begge 1% bonus på alle kjøp. Kompletts gir i tillegg 1% ekstra bonus når man handler på nettet. Jeg brukte sistnevnte da jeg betalte reservasjonen og fikk derfor 2% bonus. Vil tro man også får 2% når man betaler laderegningene siden det også er kjøp som foregår på nettet.
« Siste redigering: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 15:07 av Vesel »
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke piggdekk og plog til denne! 😂

arthur

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:57 »
Mange kort som gir rabatt eller man opptjener poeng det være seg i Norwegian, SAS eller andre så her er det bare å velge det/de som passer den enkelte best.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp (2020)
Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Autodidact

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 11:15 »
Enhver prosent bidrar (jo mer, jo bedre) …

DNB kortet jeg har brukt, gir 3 % på alt man kjøper på bensinstasjoner (i denne sammenheng).

Håkon

pekle

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:38 »
Et sekundært spørsmål;
Når Tesla har fått et kort å ta seg ut på. Trekker de da hvert enkel lading, per dag, uke — eller lengre periode?
Jeg har ett trekk per lading ser det ut til, men de 3 ladingene mine så langt har vært med noen dagers mellomrom, så kan ikke konkludere helt.

Autodidact

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:58 »
Takk.
Da er det tydelig at de ikke samler særlig opp uansett. Jeg har vanligvis ladet tilsvarende din hyppighet.

Håkon