Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Key Fob anyone?

Startet av JorEl, onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:36

« forrige - neste »

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

geirci2

Og der var Key Fob'n i hus.

Tesla'n står på verksted, så får ikke prøvd ut nyinvesteringen :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Bzzlink

Bilen fortsatt på verksted, eller har du fått prøvd den?

Fungerer det bare å ha den i lomma eller blir det som i gamle dager at man må trykke på den?

Counterpointer

Og ikke minst, kan du løse ut ladekabel?

geirci2

#64
Nei, Tesla'n står fremdeles på verksted - inne 11 dager nå...
(har forresten vært inne 3 ganger tidligere på Service siden mai/juli for alle manglene nevnt nedenfor...).

Følgende "mangler" (eller er feil) på Tesla'n:
- korsryggstøtte førersete (iflg. Tesla Service Tr.heim er det bestilt ny ventil ifra usa)
- mikrofonen er "død" (Tesla Service har bestilt ny styreenhet til mic - og venter på denne)
- samtlige høytalere, unntatt de ved frontruten, er "død" - dette finner de ikke ut av :-(
- lys i hanskerom fungerer ikke; henger sammen med ovenstående (min mening)

Mildt sagt elendig info/oppfølging ifra Tesla på ovenstående - eneste lille positive er en Tesla S 2014 lånebil, men savner sterkt min egen 3'er.

Forøvrig så forårsaket servicefolkene lakkskade (dørterskel) og skader på panel og gummi ved døra da de tok ut/inn førersetet for å sjekke manglende korsryggstøtte. Lakkskaden har jeg time på sent i november.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

geirci2

#65
Først: alle mangler/feil (unntatt korsryggstøtten og lakkskade som jeg har time til i slutten av november) nevnt i innlegget mitt ovenfor er fikset/reparert (inkl. ny styreenhet for mikrofon og ny forsterker ved subwoofer i bagasjerommet).

Deretter: tilbake til emnetittel :-)

Hentet Tesla'n ut fra verksted nå i kveld, og fikk parret Key Fob'n med Tesla'n.
Deaktiverte så iPhone's Bluetooth slik at den ikke skulle påvirke testen med Key Fob'n.

ALT fungerer som forventet iht reklame:
- passiv opplåsing (Key Fob'n ligger i lomma og Tesla'n låses opp når jeg nærmer meg)
- walk-away låsing (Key Fob'n ligger fremdeles i lomma og Tesla'n låses når jeg fjerner meg)

Ved bruk av Key Fob's trykkpunkter:
- opplåsing av frunk og trunk (inkl. lukking av trunk da jeg har installert Power Liftgate)
- åpning/lukking av ladeluke
- opplåsing/frigjøring av ladekabel
- åpne/låse Tesla'n

Fornøyd med andre ord :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: geirci2 på mandag 04. november 2019, klokken 22:46- opplåsing/frigjøring av ladekabel

Synd man trenger en så stor og dyr klump for å gjøre noe så enkelt...

geirci2

Stor?
Ikke i det hele tatt - synes det er langt mindre enn antatt før kjøp.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

emurof

Er den mindre enn den som følger med Model S?

geirci2

Vet ikke :-)

Tesla Model 3 Key Fob er 7cm lang, 3,2cm på det bredeste og 1,6cm på det høyeste.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

M@rtin

Du ser ikke forskjell på FOB til Model 3 og Model S. Har begge nå.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

emurof

Jeg synes den som fulgte med Model S var unødvendig stor, i det minste nå som jeg er vant til å bare bruke mobilen og lommene mine føles herlig romslige når jeg har nøkkelknippet der.

Counterpointer

FOB til 2150kr for å ikke måtte åpne app eller trykke på skjerm er verdt det for noen.

Er vel omtrent det du må gi for kabelen med knapp fra tredjepart, som bare virker delvis.

Evt så får man jo denne funksjonen gratis med å bruke UMC, eller med på kjøpet om en har TWC.

Toalmar

Skal "Over there" til våren og vurderer seriøst å handle en Key Fob ja.
Er klart fornøyd med å bruke telefonen og har TWC hjemme, men allikevel....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA