Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Key Fob anyone?

Startet av JorEl, onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:36

« forrige - neste »

Tesladude

#75
Personlig ser jeg ikke behovet da jeg har all funksjonalitet vha mobilen.

Men til info så er det nå mulig å bestille i Norge
https://shop.tesla.com/en_no/product/model-3-key-fob
Tesla Model 3 LR AWD

OhmPaPa

Vi har en TMX og vurderer en TM3 i tillegg.

Kan fobben fra TMX / TMS brukes til å låse opp en Model 3?

Evt kan fobben til en TM3 låse opp en X/S?

Har lest hele tråden men er like klok...

sjokomelk

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 28. september 2020, klokken 20:23
Kan fobben fra TMX / TMS brukes til å låse opp en Model 3?

Evt kan fobben til en TM3 låse opp en X/S?
Nei.
Model X og Model 3 bruker begge Bluetooth LE, men ikke samme type fob.
Model S bruker annen teknologi.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Sitat fra: turfsurf på mandag 28. september 2020, klokken 22:36
Nyere TMS brukere vel blåtann og.
Ikke vår ihvertfall. Tror da ikke man kan bruke mobil som nøkkel på annet enn 3/Y. Har forøvrig extra fob til treern. Og den ser lik ut som S'ens men det er kun utenpå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 05. november 2019, klokken 14:34
FOB til 2150kr for å ikke måtte åpne app eller trykke på skjerm er verdt det for noen.

Er vel omtrent det du må gi for kabelen med knapp fra tredjepart, som bare virker delvis.

Evt så får man jo denne funksjonen gratis med å bruke UMC, eller med på kjøpet om en har TWC.

Ja, er jo billigere enn nøkler på andre biler fra andre bilmerker...koster jo opp mot 6500 for andre (2017-priser).
https://www.dinside.no/motor/dette-ma-du-betale-om-du-mister-bilnokkelen/67323114

Tror jeg må gå til skrittet å kjøpe en sånn. Litt kjipt at jeg omtrent hver gang jeg skal inn i bilen må ta opp og vekke mobilen, Samsung Note 8, ...som og konen må gjøre med sin Samsung...noen ganger er det nok å ta opp mobilen av lommen, mens andre ganger må jeg trykke på "på-knappen". Når en går inn bilen 4 ganger til dagen så blir jo det fort over 1000 ganger på et år.
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. september 2020, klokken 12:10
Tror jeg må gå til skrittet å kjøpe en sånn. Litt kjipt at jeg omtrent hver gang jeg skal inn i bilen må ta opp og vekke mobilen.
Har du prøvd å slå av Power-saving feature for Bluetooth og evt. for Tesla appen?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

turfsurf

Sitat fra: Contango på tirsdag 29. september 2020, klokken 21:19
Ikke vår ihvertfall. Tror da ikke man kan bruke mobil som nøkkel på annet enn 3/Y. Har forøvrig extra fob til treern. Og den ser lik ut som S'ens men det er kun utenpå.
Det at FOBen bruker blåtann til kommunikasjon betyr ikke automatisk at man kan bruke mobil som nøkkel. TMX sin FOB har vært blåtann (BLE) hele tiden, og TMS ble det sent i 2016.

https://electrek.co/2016/09/05/tesla-key-fob-bluetooth-low-energy-ble/

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elmo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. september 2020, klokken 12:10
Litt kjipt at jeg omtrent hver gang jeg skal inn i bilen må ta opp og vekke mobilen, Samsung Note 8, ...som og konen må gjøre med sin Samsung...noen ganger er det nok å ta opp mobilen av lommen, mens andre ganger må jeg trykke på "på-knappen". Når en går inn bilen 4 ganger til dagen så blir jo det fort over 1000 ganger på et år.

Har dere mobilen i baklomma ??
Jeg merker at hvis jeg har min Samsung S8 i baklomma så må jeg ta den opp for at bilen skal åpnes.
Hvis bilen en sjelden gang ikke åpner når jeg har mobilen i forlomme eller brystlomme så løser det seg ved at jeg holder eller legger den på taket over B-stolpen. Har aldri behøvd å "åpne/starte" mobilen. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Contango

Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. september 2020, klokken 14:05
Det at FOBen bruker blåtann til kommunikasjon betyr ikke automatisk at man kan bruke mobil som nøkkel. TMX sin FOB har vært blåtann (BLE) hele tiden, og TMS ble det sent i 2016.
Ahhh, skjønner. Lærer noe hver dag.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA