Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, ons 02. okt 2019, kl. 07:48

« forrige - neste »

Thouen

Kan være jeg har vært heldig - men gikk smertefritt for min del.

Trikset er jo å forstå hvordan leveringsprosessen fungerer. Du bestiller, og blir matchet med en bil som er på skip/skal på skip fra USA. Den ankommer Belgia for første registrering - og da vil det bli lettere for logistikk å gi deg estimert dato. Da får de også estimert dato på skip med bil til Norge - og ofte vil kundene få mail om estimert levering når bilen er på skipet.

- Jeg bestilte 1. november hvor det stod estimert leveringstid i desember.
- To uker senere dukket det opp VIN i kildekode. Tipper siden jeg er en av de få som bestilte Performance-utgaven, så var det lettere å matche bil til meg.
- Ringer de i midten november - får beskjed om at bilen står i Belgia. De anslo at båten skulle til Norge i begynnelsen/midten av desember. Ikke vits å chase noe mer nå.
- Begynnelsen av desember får jeg mail om estimert leveringsdato 15-22. desember.
- Til min overraskelse får jeg plutselig sms og mail om eksakt leveringstid 11. desember.

Bilene kommer vel for det meste i batcher - og per dags dato på bestillingssiden står det februar. Da kan du regne med samme prosess med ny båt i februar.

Er forøvrig enig med folk her; han ene som ikke fikk bilen sin blant de som kom til Stavanger i desember, han som ikke fikk endre leveringsdato til etter januar, og har opplevd selv med min kollega at de «mistet» bilen hans. Ganske sykt, egentlig. Men han fikk lånebil og plaster på såret (uten detaljer her).

Tesla kan bli bedre - men vi må prøve å forstå hvordan det fungerer før vi begynner å sammeligne med andre produsenter. Let's face it, å gå til Tesla Showroom er IKKE som å gå inn til Bertel O. Steen.
2020 Tesla Model 3 Performance

Soala

Har ingen problemer med lite (ingen) info underveis og er godt inneforstått med hvordan det fungerer med matching og skiping fra Belgia osv, min kritikk går kun på et stivbeint apparat som tydeligvis har ekstreme føringer på når bilene kan leveres ut, så det ikke er mulig å skyve det en uke for å møte kundens (han som vil gi bort pengene sine) ønsker/behov.

knegg

Tok kontakt med servicesenter i dag og etterspurte utlevering. Jeg visste bilen var i området, og de hadde fortalt med tidligere at det ville bli løpet av uken, men fikk ingen informasjon.

De ringte tilbake en time senere og nå har jeg utlevering på onsdag  :+1:
2020 Model 3

grini

Jeg fikk sms tidligere idag og har godkjent eierskap til bilen hos vegvesenet. Noen som vet hvor raskt jeg får kjennemerke? Skal hente bilen på onsdag.

Thor André Andersen

Sitat fra: grini på man 16. des 2019, kl. 16:09
Jeg fikk sms tidligere idag og har godkjent eierskap til bilen hos vegvesenet. Noen som vet hvor raskt jeg får kjennemerke? Skal hente bilen på onsdag.
Bilen min ble registrert dagen etter jeg godkjente eierskap.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

Stylus

Sitat fra: grini på man 16. des 2019, kl. 16:09

Jeg fikk idag også! Godkjente eierskap i 12-tiden. Fikk kjennemerke for et par timer siden. Onsdag blir en bra dag 😊

gerrard8

Hei

Jeg bestilte 17. nov. Fikk info om levering i romjulen for ca 3 uker siden, men for en drøy uke siden fikk jeg 16.12. som dato. Hentet bilen på Brumunddal i dag. Alt gikk som forespeilet 😀
2015 eGolf, solgt nov. 2019
Bestilt Model 3

ThomasR

Tja.. Kan vel se ut som at jeg ikke får bilen før i 2020.
Ringte Tesla i dag og bilen var enda ikke kommet til Norge. Har levering i Stavanger.
Estimert levering er 24.-31. desember, så skal godt gjøres at dem får til dette.

Ganske synd i.o.m. at bilen var bekreftet i Belgia for 3 uker siden og nå vet dem ikke hvor den er eller hvilken båt den er på.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

Dag_Erik

Hentet min forrige onsdag. Jeg må ha hatt god timing. Bestilte 14.11, utlevert 11.12.

Btw, det hadde gått meg hus forbi at kroker til handleposer i frunk er borte på 2020 modeller. Rart grep. Ellers var alt strøkent ved utlevering.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

knegg

Er dødpedalen i plast? Hørte rykter om at denne bare var en del av teppet nå?
2020 Model 3

krisun27

Jeg fikk FI i går. Har levering 23. desember.
Enda ikke blitt bedt om å godkjenne eierskapet men regner med det kommer i morgen eller fredag.

knegg

Hentet min i dag, alt er flott foruten at det var installert versjon 9.0 av OS. Skulle ønske den kom med 10.0.

Pluss i margen for at skvettlapper kommer nå fra fabrikk :) Hadde liggende hjemme men slepper da å feste disse  :+1:

Sitat fra: knegg på tir 17. des 2019, kl. 11:41

Denne er nå en del av teppet. Enda et kutt i 2020-modellen.
2020 Model 3

Alfii

Sitat fra: knegg på ons 18. des 2019, kl. 13:43
Hentet min i dag, alt er flott foruten at det var installert versjon 9.0 av OS. Skulle ønske den kom med 10.0.

Pluss i margen for at skvettlapper kommer nå fra fabrikk :) Hadde liggende hjemme men slepper da å feste disse  :+1:

Sitat fra: knegg på tir 17. des 2019, kl. 11:41

Denne er nå en del av teppet. Enda et kutt i 2020-modellen.

Lyst til å delt bilde av skvettlappene og der dødpedalen er?
Har bestilt men viste ikke at dette kom med

CCTesla

For min del er Tesla levering bare tull.

Den 28 november fikk jeg VIN og estimert levering 22- 29 desember. Jeg har ordnet med finansiering og forsikring.
Siden jeg ikke hørte noe mer fra Tesla sendte jeg epost til deliveryno som skulle svare i løpet av 2 virkedager/ ikke fått noe svar ennå etter 7 virkedager  :-1:

Ringte Tesla idag; jeg kan bare gleme estimert levering; mest sannsynlig blir det januar 2020  ::) 

Jeg trenger ikke noe Tesla som julepresang; jeg vill helst ha en seriøs leverandør som holder fristene som de selv har satt eller informere meg om endringer. Mest sannsynlig kanselerer jeg bestillingen

dribleTom

Sitat fra: CCTesla på ons 18. des 2019, kl. 20:24
For min del er Tesla levering bare tull.

Den 28 november fikk jeg VIN og estimert levering 22- 29 desember. Jeg har ordnet med finansiering og forsikring.
Siden jeg ikke hørte noe mer fra Tesla sendte jeg epost til deliveryno som skulle svare i løpet av 2 virkedager/ ikke fått noe svar ennå etter 7 virkedager  :-1:

Ringte Tesla idag; jeg kan bare gleme estimert levering; mest sannsynlig blir det januar 2020  ::) 

Jeg trenger ikke noe Tesla som julepresang; jeg vill helst ha en seriøs leverandør som holder fristene som de selv har satt eller informere meg om endringer. Mest sannsynlig kanselerer jeg bestillingen

Henger meg på denne. Kundeservicen til Tesla er en eneste så stor vits. Bestilte min 2/9, og fikk i dag mail om estimert levering i tidsrommet 4/1-11/1. Har ved tre anledninger ringt inn og etterspurt ting vedrørende min bestilling. Svaret er alltid: "Ringer deg enten i løpet av dagen eller i morgen", uten at dette gjøres.

Hadde det vært noen reell konkurrent til Tesla (mtp. OTA, Autopilot, rekkevidde etc.) så ville jeg avbestilt for lengst.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA