Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

N1ckeM

Sitat fra: M@rtin på torsdag 31. oktober 2019, klokken 15:04
SMS: utlevering Drammen 13.11.

Bestilt 24.9., Hvit/sort LR med 19", HF og 18" vinter.

Martin

Veldig rart, jeg bestilte helt lik bil 12.09. Altså nesten 2 uker før deg. Jeg har enda ikke hørt noe om levering.

sbjarnas

Prøv å logge på din side på tesla.com, da vil du se en liste av dokumenter hvor et av de er "Final Invoice", du finner VIN nummer og forventet leveringsdato der.

Har aldri fått epost eller SMS fra Delivery, bare nye dokumenter i denne portalen.

hlun

Jeg hadde nettopp en prat med Tesla for å høre om de kunne antyde ca. levering. Svaret var at enten ble det desember, ellers ble det nok Mars. Grunnen var at mange av bilene nå ble prioritert til Nederland grunnett kommende avgifter i Januar. Så flest mulig biler skulle sendes dit før disse kom i effekt dessverre.
2016 e-Golf, Pure White, 18" Durban (Levering uke 43/44)

Ewout

Fikk mail siste lørdag om antatt levering mellom 1 - 8 desember i Drammen. Ingen VIN eller dokumenter tilgjengelig i min konto på Tesla.com.

Er der noen som vet når neste båten kommer til Norge?
Life is electrifying :-)

grini

Sitat fra: Ewout på onsdag 06. november 2019, klokken 11:31
Fikk mail siste lørdag om antatt levering mellom 1 - 8 desember i Drammen. Ingen VIN eller dokumenter tilgjengelig i min konto på Tesla.com.

Er der noen som vet når neste båten kommer til Norge?

Prøv å åpne kildekoden og søk etter "vin" så skal du nok finne den. Det står heller ingenting hos meg på hjemmesiden med fant vin her.

Slarre40

Det kommer først i kildekode

CTRL+U og deretter CTRL+F or søk på 5yj

Jeg fikk etter forespørsel en mail fra delivery om at VIN kom sammen med faktura ca. en uke før utlevering.
Trondheim

T-3

Sitat fra: hlun på onsdag 06. november 2019, klokken 10:24
Jeg hadde nettopp en prat med Tesla for å høre om de kunne antyde ca. levering. Svaret var at enten ble det desember, ellers ble det nok Mars. Grunnen var at mange av bilene nå ble prioritert til Nederland grunnett kommende avgifter i Januar. Så flest mulig biler skulle sendes dit før disse kom i effekt dessverre.

Jeg har bestilt lik spec som deg, bare 24 dager senere. Jeg prøvde å legge inn samme bilen som en ny bestilling uten å trykke "bekreft" og da står det "desember" som estimert levering. Man får bare håpe.

Ewout

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 06. november 2019, klokken 13:15
Det kommer først i kildekode

CTRL+U og deretter CTRL+F or søk på 5yj

Jeg fikk etter forespørsel en mail fra delivery om at VIN kom sammen med faktura ca. en uke før utlevering.

Jeg finner ingenting. Må bare være tålmodig jeg :-)

Life is electrifying :-)

Slarre40

Da har sluttfaktura kommet på mine sider.
Men der er ikke innbyttebilen og det de skulle gi for den fratrukket.

Noen her som har vært gjennom mølla, og vet hvordan dette vil fungere på utleveringsdagen?
Både DNB-låneopplegget og mine cash på konto er jo dimensjonert i henhold til bilpris minus innbytteverdi :-)

Trondheim

Ewout

Sitat fra: Slarre40 på fredag 08. november 2019, klokken 12:49
Da har sluttfaktura kommet på mine sider.
Men der er ikke innbyttebilen og det de skulle gi for den fratrukket.

Noen her som har vært gjennom mølla, og vet hvordan dette vil fungere på utleveringsdagen?
Både DNB-låneopplegget og mine cash på konto er jo dimensjonert i henhold til bilpris minus innbytteverdi :-)

Jeg skulle ha ringt Tesla finansavdelingen og spørt om det. Jeg var i kontakt med de for en uke siden og de er veldig profesjonelle. Forundret meg og at jeg hadde rette personen på tråden inne et par minutter. :-)
Life is electrifying :-)

Slarre40

Ja, ringte salgsavdelingen og de mente at man kunne enten betale hele summen, og få innbyttepengene på konto etterpå eller be de justere summen på faktura ved utlevering og betale restbeløpet via straksbetaling.

Men de skulle sjekke på mandag, når delivery var tilbake fra helga :-)
Det ordner seg vel.

Trondheim

TKTS

Hentet bilen på fredag, dessverre var ikke alt som det skulle være. Støtfangeren bak hadde en glipe som stakk ut, og koffertlokket slo ned i støtfanger. Støtfangeren foran har også en glipe mellom frontlykt. Jeg kjente irritasjonen stige mer og mer når jeg sto der, og bare lurte på hvordan i huleste kunne de ikke se dette? Bilen var ladet opp til noen å 40% så jeg kom meg hjem i det minste. I tillegg var det en ripe på midtkonsollen, slik er de bare sa han som utleverte den. Jeg krever bytte svarte jeg.

Bortsett fra det så er jeg kjempe fornøyd med bilen i seg selv.

Slarre40

Hvor mange i TRondheim har fått utleveringsdag på onsdag?

Nå har til og med midlertidig vognkort kommet på epost. Det blir EV**** :-)

1000kg i hengervekt står det også.

Trondheim

Ewout

Sitat fra: Slarre40 på mandag 11. november 2019, klokken 13:14
Nå har til og med midlertidig vognkort kommet på epost. Det blir EV**** :-)

Fortsatt EV*****? ::) Har sett allerede mange EB***** her på Østlandet. Er det vanlig at andre landsdeler fortsatt har EV igjen?

Lærer nye ting hver dag... :)
Life is electrifying :-)

ThomasR

Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA