Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Ingeniøren

#255
Sitat fra: Chimp på lørdag 18. januar 2020, klokken 16:00
Ja og eneste som funker er ryggekamera og speedometer.

Noe sånt, men har ikke sjekket ryggekamera.... men bilen går som normalt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Jepp bare å begynne kjøre, så kommer skjermene på etterhvert.

Ingeniøren

#257
Sitat fra: Chimp på søndag 19. januar 2020, klokken 09:32
Jepp bare å begynne kjøre, så kommer skjermene på etterhvert.

Vet det, men om du bare står å venter på frontkamera for å komme sikkert inn i garasjen er det kjedelig. Har hatt det før men har blitt verre etter S19C kom - da fikk jeg det på andre tidspunkter og ikke så ofte.

Begynner å lure på om jeg forsatt har Bilprogramvare 14.2. Mulig jeg skal pushe litt får å få H264 alikevel - ser det nå er kommet til Bilprogramvare 19.2, men ser at noen får oppdatert til siste MBS ifm H264 og noen får ikke så her må man tydelig være på...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Så lenge et kamera er opp kan du vel velge å bytte til et annet ?

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:49
Vet det, men om du bare står å venter på frontkamera for å komme sikkert inn i garasjen er det kjedelig. Har hatt det før men har blitt verre etter S19C kom - da fikk jeg det på andre tidspunkter og ikke så ofte.

Begynner å lure på om jeg forsatt har BMS 14.2. Mulig jeg skal pushe litt får å få H264 alikevel - ser det nå er kommet til BMS 19.2, men ser at noen får oppdatert til siste MBS ifm H264 og noen får ikke så her må man tydelig være på...
Oppdatering av telematikk modulen inngår ikke i H264, BMS er noe annet (Battery Managment System)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

Denne dukket opp i topix:
H280 - BATTERY ENERGY CONTROL MODULE UPDATE
  H280 - Battery Energy Control Module (BECM) Software Update

RayBomb

Sitat fra: Tellus på mandag 24. februar 2020, klokken 14:54
Denne dukket opp i topix:
H280 - BATTERY ENERGY CONTROL MODULE UPDATE
  H280 - Battery Energy Control Module (BECM) Software Update
Jepp, versågod og kom med bilen til verksted for denne. Jaguar har seff. rotet det til og den kan ikke kjøres som SOTA slik vi ble lovet med H264, hurra, jeg som bare har 9 timers kjøring en vei.. flott...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Da blir det vel et rush av masete og utålmodige eiere som absolutt skal ha denne også slik at vi som enda ikke har fått noen oppdatering og holder oss i køen må vente enda lengre.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RayBomb

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:59
Da blir det vel et rush av masete og utålmodige eiere som absolutt skal ha denne også slik at vi som enda ikke har fått noen oppdatering og holder oss i køen må vente enda lengre.
Kø? Hvis du venter på å få automatisk beskjed fra Jaguar om å komme med bilen for oppdatering, ja da er jeg redd for at du kommer til å måtte vente lenge. Sannsynligvis helt til første service trer inn som er på 30k eller 2 år
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 25. februar 2020, klokken 17:08
Kø? Hvis du venter på å få automatisk beskjed fra Jaguar om å komme med bilen for oppdatering, ja da er jeg redd for at du kommer til å måtte vente lenge.
Tenker jeg også ja. Er nok bare de av oss som maser som får oppdateringene etterhvert.

Tellus

Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:40
Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

"A Battery Energy Control Module (BECM) software update is available for vehicles to provide the latest charging improvements which have already completed campaign H264 prior to 29th January 2020."

Høres ut som en bugfix.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:40
Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

Lønner seg å sitte på gjerdet ser jeg. Blir nok sittende en stund til da det ikke er så mye å hente enda.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 26. februar 2020, klokken 09:15
Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:40
Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

Lønner seg å sitte på gjerdet ser jeg. Blir nok sittende en stund til da det ikke er så mye å hente enda.
Ja, de sier vel ifra hvis det er viktig. Litt irriterende at de ikke kan gi informasjon om innholdet i de forskjellige kampanjene. Det er jo normalt ved softwareoppdateringer ellers (pese, android).
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:25
"A Battery Energy Control Module (BECM) software update is available for vehicles to provide the latest charging improvements which have already completed campaign H264 prior to 29th January 2020."

Høres ut som en bugfix.

Surt at denne ikke kommer som SOTA slik sjefsingeniøren i hos Jaguar lovet:
https://youtu.be/01HhQq4P6lc
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA