Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron Sportback: Bilder og videoer

Startet av Orbit, søndag 15. september 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

LFC

Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Jeg synes samtlige Suv-coupéer ser rare ut bakfra. Gamle X6 var verst, på SsangYoung-nivå. Denne var kanskje en av de bedre.

Hvor mye forskjell er det egentlig?


Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Kølis

#136
Sitat fra: LFC på lørdag 16. mai 2020, klokken 21:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Jeg synes samtlige Suv-coupéer ser rare ut bakfra. Gamle X6 var verst, på SsangYoung-nivå. Denne var kanskje en av de bedre.

Hvor mye forskjell er det egentlig?
Er bilen på det øverste bilde en SsangYoung?
Det er som jeg sier - Sportback er finere på bilde enn i virkeligheten, og her på disse bildene er bilen på det øverste bilde finest!

Ha en fin 17. mai!


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

z4rd

Deg om det.

Ha en fin dag, til deg også!  8)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Electric cars in Norway

#138
Sitat fra: Kølis på søndag 17. mai 2020, klokken 07:20
Sitat fra: LFC på lørdag 16. mai 2020, klokken 21:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47

Det er som jeg sier - Sportback er finere på bilde enn i virkeligheten....

Er det lov å være litt uenig i dette ovenfor? Like fin i virkeligheten :+1: :+1:

Jeg fikk endelig tid til å stikke innom å se på utstillingsbilen hos Møller.

Lett å bli forelsket i den ja :+1:

Utrolig fin bil.

God 17. Mai

daktari

Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene

Merker meg at de også reagerer på at regenereringen føles gammeldags, men virker ikke som om de har prøvd den "manuelle" varianten. Uansett vil jo den virke på omtrent samme måte, det må jo være en protest fra Audi at manuelt satt nivå 2 ikke huskes mellom start/stopp og ACC-bruk?

Jeg ser folk på FB hyller Audis løsning, men i mitt hode kjører man en-pedal som man flyr et jagerfly; wattpedalen holdes alltid i den posisjonen man ønsker for å få til ønsket aksellerasjon/retardasjon/jevn fart, man "slipper" aldri pedalen, det skal ikke kjøres med "å slippe pedalen".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

@daktari:+1:

Min følelse er at Audi e-tron er bygget opp som elbil av fossilbil entusiaster. Muligens for å tekkes fossilhodene i styret og for å forsøke å selge til innbitte fossilentusiaster i Tyskland.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:28
@daktari:+1:

Min følelse er at Audi e-tron er bygget opp som elbil av fossilbil entusiaster. Muligens for å tekkes fossilhodene i styret og for å forsøke å selge til innbitte fossilentusiaster i Tyskland.
Enig, men de har jo den automatisk regenereringen (som funker sånn passe) i tillegg, så hvorfor ødelegge den manuelle? Bug eller protest?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

#142
Enig.

Selv om mye kunne være bedre på e-Golf også, så var min følelse å gå fra e-Golf til e-tron, som å gå fra en bil til en som i brukervennlighet er 5—10 år eldre. Tenker da på brukervennlighet på ACC, antikvarisk ACC spak i stedet for knapper på rattet som man når selv i svinger, grafisk tilbakemelding på avstandsmåler i forhold til valgt avstand til bil foran, Matrix lysene (lyser ikke opp veigrøften på motorveier som har veilys, slik de adaptive LED lysene med fjernlysassisten på e-Golf gjør), for å nevne noe.

Derimot så er komfort og lastekapasitet en helt annen klasse. 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

turfsurf

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. juni 2020, klokken 18:40
. Tenker da på brukervennlighet på ACC, antikvarisk ACC spak i stedet for knapper på rattet som man når selv i svinger,
Hm, har to biler med knapper på ACC nå, men savner faktisk spak til akkurat dette bruket. Ihvertfall slik det var gjort på Teslaene. Slipper å huske hvilke knapper som er hvor.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

Har ikke problem med knappene til ACC på e-Golf.

Brukte de mye. Endre etter fartsgrenser, tilpassing til fartshumper, svinger hvor jeg ikke kunne ligge i fartsgrensen...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

#145
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:23
Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene

Merker meg at de også reagerer på at regenereringen føles gammeldags, men virker ikke som om de har prøvd den "manuelle" varianten. Uansett vil jo den virke på omtrent samme måte, det må jo være en protest fra Audi at manuelt satt nivå 2 ikke huskes mellom start/stopp og ACC-bruk?

Jeg ser folk på FB hyller Audis løsning, men i mitt hode kjører man en-pedal som man flyr et jagerfly; wattpedalen holdes alltid i den posisjonen man ønsker for å få til ønsket aksellerasjon/retardasjon/jevn fart, man "slipper" aldri pedalen, det skal ikke kjøres med "å slippe pedalen".

Interessant test og sammenligning. Dog har bilene forskjellige felger (og dekkmerke men begge to 21"). Syns 1.98 kWh/mil er bra på 50an og med 19" hadde det vært en god del lavere.

Angående enpedalkjøring ... jeg må innrømme at jeg ikke likte måten etron kjøres på i begynnelsen men nå er jeg faktisk meget gla i å bruke paddlene bak rattet  :) for å få akkurat rett rull/brems, bruker bare bremsen unntaksvis (når man ikke kan forutse nok langt fremover).
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

jkirkebo

Sitat fra: tromsø på onsdag 10. juni 2020, klokken 11:33
Angående enpedalkjøring ... jeg må innrømme at jeg ikke likte måten etron kjøres på i begynnelsen men nå er jeg faktisk meget gla i å bruke paddlene bak rattet  :) for å få akkurat rett rull/brems, bruker bare bremsen unntaksvis (når man ikke kan forutse nok langt fremover).

Jeg må si jeg synes det er ganske håpløst at regen er satt til null når man deaktiverer cruise control. Det er jo nettopp da man trenger regen, jeg deaktiverer jo stort sett kun cruise control fordi jeg må sakke ned av en eller annen grunn. Det er plagsomt nok at Teslaen har en forsinkelse på et par sekunder og deretter noe forsiktig aktivering av regen når jeg deaktiverer cruise på den. Det kom med en oppdatering for mange år siden, før det gikk den umiddelbart til maks regen ved deaktivering av CC. En mye bedre løsning IMHO. Dessverre ikke brukerkonfigurerbart :(
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

No-name

Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control.  Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.

ThomasEL

Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control.  Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.

Jeg er enig med «No name» Syns det er veldig behagelig at bilen seiler når en slipper wattpedalen. Regen er jo superlett å aktivere med hendlene på rattet. Eller bare trå på bremsen. Den bruker jo kun regen så lenge man ikke bråbremser.
Jeg kommer fra Leaf som hadde en velfungerende enpedalsmodus. Men likte aldri å kjøre med den. Deilig å kunne slappe av foten med å slippe pedalen litt av og til.

Men selvsagt enig: Hvorfor får man ikke valget om å sette på fast innstilt ønsket regen...?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:23
Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene


Jeg merker meg at 50-modellen av Sportback i denne testen holder over 110kW ladeeffekt helt til 80%
Det er bedre enn jeg har sett i noen tester av 50 SUV-en...

Hva kan årsaken være til det..? Skulle da tro batteri og BMS er identisk??

Kan selvfølgelig være sommertemp kontra vintertemp. Men vil jo tro Bjørn Nyland fikk varmt nok batteri på 1000km testen sin..
(Han fikk også OVER 120kW, men på 80% SOC var han nede i ca 80kW. Se forøvrig egen tråd med ladekurve under SUV delforumet
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA