Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron Sportback: Bilder og videoer

Startet av Orbit, søndag 15. september 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: gak på fredag 22. november 2019, klokken 20:51
Jeg har ikke lest hele tråden, men er det mulig å forhåndsbestille eller reservere etronSB på nett? Finner ikke info om dette på nettsidene til audi.

Tror de åpner opp for bestilling på onsdag.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Trond.m

Jeg lurer på om bakluken på Sportback vil kunne åpnes uten å komme i konflikt med et sykkelstativ. Hvis man ofte har med seg sykkel vil det være en stor fordel framfor e-tron SUV.  Noen som vet eller tror noe her ?

Vil bilen vises fram i Norge i nær framtid ?

Orbit

Har sett et Thule-stativ montert på hengerfeste hos forhandler. Det kunne tiltes bakover (med påmonterte sykler), så bakluken kan åpnes. Det var også en pakkboks tilgjengelig for samme festet (også med tilt) dersom en heller vil ha ekstra baggasje der, enn i takboks.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

 Det har jeg også sett. Jeg håper imildertid at bagasjerommet på SportBack kan åpnes uten at man trenger å tilte stativet bakover.

Trond.m

En annen sak. Er det noen som har gode bilder av e-tron Sportback med rail eller feste for takstativ. Jeg synes bilen ser flott ut,  men frykter at rail ødelegger utseendet. Det ville vært mye penere om den hadde integrerte (skjulte) fester for takstativ som på BMW, Mercedes etc.,,men sånn er det vel ikke ?

Trond.m

Dette bildet av interiør ligger på Audi media senter. Er dette standard interiør som også leveres til e-tron SUV 50 / 55 ?

Hva må man bestille for å få dette interiøret og seter ?

Orbit

Dette er nok samme oppsett som i Autogefühl-videoen litt lenger opp i tråden. Dvs komfortseter med lufting etc, kontrastsøm og «design selection» (feks polstring på siden av midtkonsoll i setefarge). Blåfargen på setene er ikke levert på SUV. Mulig dette er «edition one» for Sportback.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Takk  :+1:

Når det gjelder blåfargen, så tror jeg det er grå seter med litt blåstikk i bildet.
Og grå seter får man vel i e-tron 55 SUV ?

Orbit

Dersom du skal ha grå komfortseter, er det i dag flintgrå skinn i «design selection», dvs med orange kontrastsømmer. Det er et par andre gråfarger (metropolgrå, rotorgrå) tilgjengelig sammen med sportsseter.

Holder fremdeles en knapp på at bildet over er blått skinn, da det er perlemorbeige alcantara i dørene. Dette er grå alcantara på bilene ned grått skinn.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Takk, får sjekke opp med forhandler når ordresystemet åpner for SportBack på onsdag.

daktari

Sitat fra: TM på lørdag 23. november 2019, klokken 10:28
Jeg lurer på om bakluken på Sportback vil kunne åpnes uten å komme i konflikt med et sykkelstativ. Hvis man ofte har med seg sykkel vil det være en stor fordel framfor e-tron SUV.  Noen som vet eller tror noe her ?
Tenker du sykkel på taket eller på henger?
På taket kan det hende at luka vil butte  i hjulet på sykkelen, men det er jo gummidekk (med grus og møkk på..) Det skjer ikke på SUV siden taket er lengre.
På hengerfeste er det jo 2 typer stativer, de der sykkelen henger på et stativ og der hvor sykkelen står på en plattform, støttet av gripearmer. Uansett type har begge disse en ca 80 cm høyde på selve stativet, og syklene er høyere. Jeg vil ganske sikkert tro at du må tilte stativet for å åpne bagasjeluka  - jeg må det med min Thule Euroway på E55 suv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ledam

Tenkte å bestille en slik, men lurer på hengerfeste. Hvorfor gjør alle et stort poeng av hengerfeste? Jeg har hatt det på de siste to bilene men aldri brukt det. Er det for å øke muligheten for å få solgt bilen?

Hvilken farge velger folk? Synes at beige ser veldig fin ut, men er det for sært?


Lfcnico77

Vil det funke med et hundebur bak i Sportbacken?
Tenkte da på dette:

https://www.dyrekassen.no/herkules-4pets-hundebur-pro-1-falcon

Det passer i Etronen, men er usikker på om det passer til Sportbacken. Noen som vet?

Mål og vekt:
Dybde: 73,5 cm Dybde (topp): 34 cm
Bredde: 54,5 cm
Høyde: 54,4 cm




daktari

Jeg vet ikke med hundene, men dette bildet antyder betydelig forskjell i plass bakerst.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lfcnico77

Ja det gjør det. Hunden er på ca. 5 kilo og vi ønsker at hun er tryggest mulig i bilen når vi er på tur. Mulig den treffer bagasjeromsdøren når det lukkes. Finnes bilen i Norge slik at man kan sjekke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA