Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID3 presenteres mandag 9. september kl. 20

Startet av Gnist, torsdag 29. august 2019, klokken 00:32

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: daktari på mandag 09. september 2019, klokken 23:10
Om den vil selge bedre enn Model 3 SR med hengerfeste er jeg derimot usikker på, de er for nærme i pris.
Samme her. Med pris fra 330.000kr (som da vel er med det minste batteriet - som er for lite) blir den for dyr i forhold til de fleste konkurrentene tror jeg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

NecessarySmile

Sitat fra: Elmo på tirsdag 10. september 2019, klokken 08:30
Sitat fra: daktari på mandag 09. september 2019, klokken 23:10
Om den vil selge bedre enn Model 3 SR med hengerfeste er jeg derimot usikker på, de er for nærme i pris.
Samme her. Med pris fra 330.000kr (som da vel er med det minste batteriet - som er for lite) blir den for dyr i forhold til de fleste konkurrentene tror jeg.

Det er VW ID.3 1st (som altso kun leveres med det mellomste batteriet, 420km WLTP) som har en fra-pris på «under 330.000kr» i Norge («under 40.000 euro» i Europa).

Utgaven med minst batteri blir nok betraktelig billigere («under 30.000 euro», norsk pris ukjent).

jman76

Har det ikke kommet frem ett ord om det som avgjør om denne blir den nye folkevogna - tar den taklast? :)
Putter ikke juletreet inn i den skiluka, altså.

Magnus Hansen

Sitat fra: jman76 på tirsdag 10. september 2019, klokken 09:04
Har det ikke kommet frem ett ord om det som avgjør om denne blir den nye folkevogna - tar den taklast? :)
Putter ikke juletreet inn i den skiluka, altså.

Ikke takstativ i følge denne:


https://www.tek.no/artikler/her-er-volkswagen-id-3-endelig-uten-kamuflasje/473569


Skiluke hjelper når man ikke har alt for mye annet i bilen, men ikke fullgodt hvis man trenger en del bagasje også. Mulig man må trikse til noe på hengerfestet. Juletreet blir det verre med..

JorgenM

Nydelig bil. Og prisen er overraskende lav.
Garantert bestselger i Norge og nettopp derfor tror jeg jeg heller velger e-208 siden jeg ikke vil ha samme bil som nabo'n :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Kires

Irriterer meg at ingen kan lansere en bil som kan fylle alle behov uten at det skal koste 600k++ Denne med hengerfeste og 4x4 kunne fint fungert som familiebil for oss. Kan jo håpe at det kommer før mva kommer men tviler litt
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Up_&_Away

Flott bil som jeg hadde store forventninger til.

Det strander dessverre i og med at man ikke kan ha skiboks/kajakkstativ på taket. Til og med min lille e-Up kan frakte kajakkene rundt.

Da venter vi videre - denne gang på Skoda Vision og håper den takler taklast.
VW e-Up! nybil fra august 2018

kodax

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 10. september 2019, klokken 09:12...Mulig man må trikse til noe på hengerfestet. Juletreet blir det verre med..
Regner med at politiet ikke ser så strengt på kreativt hengerfestebruk i julestria
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Fossilbil

Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 10. september 2019, klokken 09:54
Flott bil som jeg hadde store forventninger til.

Det strander dessverre i og med at man ikke kan ha skiboks/kajakkstativ på taket. Til og med min lille e-Up kan frakte kajakkene rundt.

Da venter vi videre - denne gang på Skoda Vision og håper den takler taklast.

Må si meg enig.. 

Har plass nr 105, men mangel på taklast gjør den dessverre ubrukelig for oss.



OhmPaPa

Sitat fra: kodax på mandag 09. september 2019, klokken 23:14
ID3 og TM3 er svært forskjellige, ID3 stjeler nok mest av potensielle kjøpere av Kona, Niro, eGolf osv.

Håper den heller stjeler kjøpere fra fossilbiler som Golf, Polo, Yaris, i30, Fabia etc.

jman76

Gud bedre, hvor vanskelig kan det være å få plassert 30-40 kilo på taket i 2019?
Heldigvis har jeg tilgang til en gammel boble fra 1973. Den får ta juletreet.

1000kwh

Sitat fra: jman76 på tirsdag 10. september 2019, klokken 12:04
Gud bedre, hvor vanskelig kan det være å få plassert 30-40 kilo på taket i 2019?
Heldigvis har jeg tilgang til en gammel boble fra 1973. Den får ta juletreet.
Biltema har universal takstativ som koster nesten ingenting og fungerer heeelt utmerket :) tipper det er CE-godkjent og greier

kodax

Jeg går ut i fra at jultetre-frakt er et metafor, og ikke faktisk utslagsgivende for bilvalget for folk
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

oarnoe

I Autofil 11-2019 kan de fortelle om:
- «Sykkelkrok» godkjent for ca 50kg
- Godkjent for 70kg taklast


Med mye mer, anbefaler å lese artikkelen 🙂
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Fossilbil

Sitat fra: oarnoe på tirsdag 10. september 2019, klokken 12:34
I Autofil 11-2019 kan de fortelle om:
- «Sykkelkrok» godkjent for ca 50kg
- Godkjent for 70kg taklast


Med mye mer, anbefaler å lese artikkelen 🙂

Beklager, men ID3 er ikke, og vil ikke bli typegodkjent for last på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA