Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID3 presenteres mandag 9. september kl. 20

Startet av Gnist, torsdag 29. august 2019, klokken 00:32

« forrige - neste »

Magnus Hansen

#30
Det hvite interiøret ser litt for Fisher-Price ut for meg. Ellers er jeg lite fan av midtkonsollen: Lav, smal og henger ikke sammen med dashbord. Får litt varebilfølelse.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Magnus Hansen

Sitat fra: Elmo på mandag 09. september 2019, klokken 23:01
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 09. september 2019, klokken 22:55
Ellers er jeg lite fan av midtkonsoll.
Hvor da du da ha håndveska  ;) ;D :o

Hehe! Jeg mente akkurat denne utformingen. Ellers om soltak fra electrek:

Sitat
The top-of-the-range version, the ID.3 1ST Max, also includes the augmented reality (AR) head-up display, the Beats sound system, a large panorama sliding/tilting glass roof to underline the feeling of space


kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Dette er jo en ekstrem futurisme til VW å være. Ingen rund fartsmåler lenger! Eneste er hovedskjermen som med sine tykke rammer ser gammel ut allerede.
Utvendig nærmest identisk med konseptet. Innfellbare håndtak og videospeil er bare godt å slippe
Bilen har realprisnedgang men blir bedre på det meste hos e-golf. Den vil selge fler enn e-golf.
Om den vil selge bedre enn Model 3 SR med hengerfeste er jeg derimot usikker på, de er for nærme i pris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

#35
ID3 og TM3 er svært forskjellige, ID3 stjeler nok mest av potensielle kjøpere av Kona, Niro, eGolf osv.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


elbil64

Det ble mye prat og litt lite bil i kveld,
men utvendig syns jeg bilen er fin.
Blir fort vant til det korte panseret, og jeg liker hvordan
kontrastfarge, mønstre og de enkle linjene er brukt.

Innvendig er jeg mer skeptisk.
Plasseringen og utformingen på skjermene er veldig spesiell.
Hvitt og oransje er heller ikke min stil, og jeg ville nok valgt svart
eller hvitt. Farger kan du oppnå med belysningen.
Det er greit at VW skal vise frem et nytt konsept, men her
prøver de å være så trendy at de lett støter fra seg en del kunder.
For mange tror jeg spranget fra Golf som den skal erstatte oppleves
som vel stort. Men BMW har lykkes, så jeg håper jeg tar feil.

Tafsern


Gnist

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 09. september 2019, klokken 22:55
Det hvite interiøret ser litt for Fisher-Price ut for meg. Ellers er jeg lite fan av midtkonsollen: Lav, smal og henger ikke sammen med dashbord. Får litt varebilfølelse.

Denne bilen har langt fra elegansen i interiørdesignet som vi ser på BMW i3.

Designkvaliteten er i mine øyne mer på linje med den utgående varianten av Renault Zoe - som jo forøvrig er den mestselgende el-bilen i Europa.

Stikkkontakt

Sitat fra: kodax på mandag 09. september 2019, klokken 23:14
ID3 og TM3 er svært forskjellige, ID3 stjeler nok mest av potensielle kjøpere av Kona, Neo, eGolf osv.

Det er ganske mange av de jeg kjenner med TM3 som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe en mellomklassesedan. Men TM3 var eneste elbil med lang rekkevidde de kunne få med kort leveringstid. Veldig mange er typiske hatchback-kunder.

kodax

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 09. september 2019, klokken 23:20
Sitat fra: kodax på mandag 09. september 2019, klokken 23:14
ID3 og TM3 er svært forskjellige, ID3 stjeler nok mest av potensielle kjøpere av Kona, Neo, eGolf osv.

Det er ganske mange av de jeg kjenner med TM3 som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe en mellomklassesedan. Men TM3 var eneste elbil med lang rekkevidde de kunne få med kort leveringstid. Veldig mange er typiske hatchback-kunder.
TM3 har sikkert fått mange kunder som ellers ville kjøpt andre biler hvis de var tilgjengelige, men inntil ladenettverket blir bedre kommer VW og andre nok fortsatt til å miste endel kunder som vil bruke bilen til også lengre turer til Tesla.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Trond.m

Vet ikke helt om jeg liker bilens interiør. Men jeg regner med at det blir en del valgmuligheter i materialer. Blir spennende å prøvesitte bilen, noe jeg håper blir mulig i Frankfurt. Skal dit neste uke  :)

batterimannen

Sitat fra: kodax på mandag 09. september 2019, klokken 23:14
ID3 og TM3 er svært forskjellige, ID3 stjeler nok mest av potensielle kjøpere av Kona, Neo, eGolf osv.

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 09. september 2019, klokken 23:16
ID3 er vel Neo  ;D

Kanskje det skulle stå Niro?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

nilsen33

Synes bilen ser ganske sweet ut jeg. Litt spent på pris og hva som er inkludert i first edition. Egentlig holder det vel med en med den minste batteripakken for meg, men da må jeg vel vente en del lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA