Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på VAG Trillingene

Startet av Radiobil1, fredag 16. august 2019, klokken 13:08

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?

Elmo

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:52
Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?
Aldri hatt prolbemer med det på min 2014 eUp. Hverken før eller etter skifte pga steinsprut
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kårepåsporet

Sitat fra: Elmo på søndag 06. oktober 2019, klokken 00:07
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:52
Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?
Aldri hatt prolbemer med det på min 2014 eUp. Hverken før eller etter skifte pga steinsprut

Jeg har heller ikke problem, men jeg digger når ruta er ren, ja så er den glassklar, altså nesten som om det ikke var rute der, trådene er godt synlige. Satt en gang på med en Mondeo som også hadde varmetråder i frontruta, samme det.
I tillegg er behovet lite i en elbil som blir fort varm....
Med mindre en kjører med varmedress og kald bil, jeg gjør aldri det, det er det at bilen blir varm som er en av de tingene jeg digger med elbil.

Typhoon7

Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.

Det er det mest effektive mot stålis og dugg.

Varmeapparatet i e-up!-en er ikke det mest effektive jeg har vært borti. Det mest positive er at det ikke trenger tid på å produsere varmluft.

Oddaa

Sitat fra: Typhoon7 på søndag 06. oktober 2019, klokken 08:13
Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.

Det er det mest effektive mot stålis og dugg.
Samme her, tre ulike biler med varmetråder og har aldri tenkt på dette som noen annet enn en stor fordel. Ville gjerne hatt det i nåværende hovedbil også, men det lot seg ikke kombinere med HUD.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Kårepåsporet

Sitat fra: Oddaa på søndag 06. oktober 2019, klokken 09:12
Sitat fra: Typhoon7 på søndag 06. oktober 2019, klokken 08:13
Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.

Det er det mest effektive mot stålis og dugg.
Samme her, tre ulike biler med varmetråder og har aldri tenkt på dette som noen annet enn en stor fordel. Ville gjerne hatt det i nåværende hovedbil også, men det lot seg ikke kombinere med HUD.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvorfor gikk det ikke å kombinere med HUD?😉
Har kjørt elbil i fem år, har aldri savnet varmetråder i frontruta, på bobilen kunne jeg tenkt meg oppvarma felt der hvor viskerne er parkert, ellers ikke behov.

Radiobil1

Får man ikke takluke på noen av trillingene i ny versjon?


Daruu

#37
Fått nytt tilbud på eup med den entry pakka, 3års serviceavtale, vinterdekk og metallic-lakk nå - 185k.

Skoda havner på samme pris, men med litt mer utstyr, 16"felg og høytalerpakke ihvertfall. Eneste utstyret som mangler på Skodaen er såvidt jeg kan skjønne oppvarmet frontrute, den får man kun om man kjøper største pakka.

Edit: Mulig man får 2x 16" alu med største pakka mot et sett 14" stål og et alu på den billigste.
Jeg liker designet på Skodaen bedre enn vw, men er litt skeptisk til annenhåndsverdien når den skal selges...
2020 VW Eup range

oggaman

Hvor fikk du et så godt tilbud? Det er jo kun 5000 kr over Seat Mii.

Typhoon7

Sitat fra: oggaman på søndag 20. oktober 2019, klokken 20:18
Hvor fikk du et så godt tilbud? Det er jo kun 5000 kr over Seat Mii.
Eventuelt ca samme pris som Mii Launch Edition. Seaten er dog bedre spec'et.

Daruu

Ved å få tilbud å sette de opp mot hverandre. Alle møller kan matche den prisen sa de.
Det eup mangler vs seat launch edition er følgende som jeg kan se:
• 16» sommerhjul med aluminiumsfelger
• Mørke vinduer bak
• 6 høytalere
2020 VW Eup range

Typhoon7

Jeg har ikke klart å se at VW nevner Lane Assist og skiltgjenkjenning på e-up!, men det kan være meg.

Seat nevner det på Mii.

I tillegg er det noe rundt oppvarmede og elektrisk justerbare speil og lakkdetaljer, som står som ekstra på Entry i spec'en. Det mest relevante er å sammenligne e-up High med Mii Launch Edition.

Daruu

Lane assist og skiltgjenkjenning er standard på basismodellene både hos Skoda og Seat, regner med det også er sånn hos vw selv om jeg ikke finner det igjen per nå.

Som nevnt har både vw og Skoda "kampanjer" hvor de kliner på basismodellene endel utstyr, og derfor havner nesten oppe på "høyutstyrsmodellen", til en mye rimeligere pris.
Derfor mener jeg  at seat er "taperen" mtp "bang for buck" per nå.
Skoda har mest utstyr for minst penger, med vw rett i hælene. Ser man på verdien når den skal selges regner jeg med vw blir mest verdt da.
Hva som "lønner seg" er uansett vanskelig å forutse.

Jeg har pdf filer med de forskjellige utstyrsnivåene hos Skoda og Seat ihvertfall, kan legge de ut når jeg sitter på en pc om det er noe interesse for det?
2020 VW Eup range

Radiobil1


nilsen33

Spennende den leieløsningen fra Seat. Men 10000km i året er litt lite.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA