Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på VAG Trillingene

Startet av Radiobil1, fredag 16. august 2019, klokken 13:08

« forrige - neste »

Typhoon7

Seat skriver at følgende er standard: LED-kjørelys, lys- og regnsensor, hode- og sidekollisjonsputer, ESC, bakkestartshjelp, ABS og dekktrykkskontroll. Bilene leveres også med Lane Assist og skiltgjenkjenning.

I tillegg vil høyere utstyrsversjoner leveres med ryggesensor og cruice control.

Det er jo hyggelig at de inkluderer ABS...  :laugh:

Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov. :D

Elmo

#16
Sitat fra: Typhoon7 på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:12
Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov.
Enig i at ryggekamera ikke er nødvendig, men ryggesensor syns jeg bør være standard.
Var greit uten når det bare fantes på noen biler, men nå som hjernen har vennet seg til å ha det så blir det et "must" selv på små biler.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Typhoon7

Sitat fra: Elmo på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 17:51
Sitat fra: Typhoon7 på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:12
Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov.
Enig i at ryggekamera ikke er nødvendig, men ryggesensor syns jeg bør være standard.
Var greit uten når det bare fantes på noen biler, men nå som hjernen har vennet seg til å ha det så blir det et "must" selv på små biler.
Enig! Det koster dem minimalt.

Frodese

Hadde håpet denne ble en 10-15k rimeligere, men er vel ikke så verst heller. Noen som har fått tilbud på vinterdekkpakke?
2021 Tesla model 3 SR+

Radiobil1

De kunne godt ha puttet på sensorer både foran og bak, kan ikke kost all verden, men kjekt å ha, selv om den er liten !

Typhoon7

Jeg har nå godtatt kontrakt og bestilt Seat Mii Electric.

Totalpakken ble ok for min del. Ikke så lang leveringstid heller.

Elmo

Sitat fra: Frodese på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 21:38
Hadde håpet denne ble en 10-15k rimeligere, men er vel ikke så verst heller. Noen som har fått tilbud på vinterdekkpakke?
Alle med lavt reservasjonsnummer har vel fått ett eksklusivt tilbud idag med alt inkludert  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

odahle

Er det noen som har utstyrsoversikt eller prisliste for noen av VAG-trillingene i oppdatert versjon?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Daruu

Dere som har fått totalpris - hva endte dere på? Venter selv på det, men ikke hørt noe...
2020 VW Eup range

Daruu

#24
Ok, da får jeg oppdatere litt:
Seat - 189k med "alt" utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3 år/45k Km og sparkesykkel(så lenge de har igjen)

Skoda: 185k med "alt"utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3år/45k km. Denne er mest usikker, da den prisen jeg har fått ikke er levert som et pristilbud som de andre, men ren tekst i en mail

VW: 193k med nesten alt ustyr,14" felg istedet for 16"(?), vinterhjul og 3år/45k km serviceavtale

Seat kan levere i slutten av februar, Skoda usikkert, VW uke 10/11

Edit: Man kan få seat med mindre utstyr for 179k å
2020 VW Eup range

Typhoon7

Møller Jessheim skriver følgende på FB angående Citigo:

Ambition all inclusive: 184 880,-
Style all inclusive: 199 000,-

Daruu

Det virker som om det eneste man får for 199 vs 184 er metallic lakk og oppvarmet frontrute. Ikke verdt det etter min mening
2020 VW Eup range

Typhoon7

Varmetråder i frontrute ligger typisk på 2500-3500 ekstra. Det samme gjelder metallic på de fargene slike biler leveres med.

Jeg vil tippe prisforskjellen er relatert til blant annet cruise control og ryggesensorer.

Daruu

Ambition:

Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Ambition: 16" aluminiumsfelger, skinnratt, ryggesensor, høydejusterbart passasjersete, mørke ruter og metallic-lakk
1,99 % rente


Style:

Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Style: Metallic-lakk og oppvarmet frontrute
1,99 % rente

https://www.tv2.no/a/10892133/
2020 VW Eup range

Typhoon7

Her tror jeg TV2 blander om. Style er over Ambition. Dette sammenfaller heller ikke med nivåene på Seat.

De nevner metallic på begge. En frontrute med varmetråder er ikke så dyr selv hos VAG/Møller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA