Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaskeptikere i kommentarfeltene i nettaviser og Facebook

Startet av geear, torsdag 08. august 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

Nei til klimasvindel

#180
Sitat fra: OlafGTE på torsdag 05. september 2019, klokken 15:07
Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 05. september 2019, klokken 14:58Forstår jeg det sånn at dere mener det er bedre å la business og profitt regjere selv om det brukes uærlige og villedende opplysninger og metoder?
"Hvordan du forstår det" har jeg mine tanker om, men jeg tror det er best at jeg holder dem for meg selv.

Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 05. september 2019, klokken 14:58Man skal altså helst lukke øyne og ører for informasjon som "skader" salget (f.eks. Elbil-salget)?
Eller f.eks. olje-salget?

Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 05. september 2019, klokken 14:58Miljø og hensyn til mennesker skal ses bort fra, bare store og mektige bransjer kan gjøre store penger?
Som oljebransjen mener du? Nei, selvsagt mener du ikke det.

Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 05. september 2019, klokken 14:58Ut fra innleggene forventer jeg ikke noe svar. Det er helt greit.
Sikkert fint å få enerett på såpekassa. Beklager å skuffe.

Sitat fra: Nei til klimasvindel på torsdag 05. september 2019, klokken 14:58Jeg kan likevel si mitt og stille spørsmål.
Ikke glem "avsløre svindel" da.


"Selvsagt mener jeg det"???
Du går langt i å legge ord i munnen på andre, uten deres godkjennelse.

Olja er så klart årsak til veldig mye forurensing, men det legitimerer ikke bruk av klimapropaganda for å selge elbiler, elbåter, elfly, el-lastebiler og hvem vet hva...
Store batteribanker krever enorme mengder råstoffer og ressurser og er ikke det spor miljøvennlig, spesielt ikke når det lages et råkjør uten like, for å trigge nysalg og produksjon, så eksisterende bilpark/maskinpark/teknologi blir skrotet lenge før tiden. Det er falsk miljøkamp som egentlig handler om penger og makt.

Derimot-saken jeg postet ovenfor handler om hvor umulig denne liksom-miljøkampen er, fordi råstoffene rett og slett ikke kan strekke til.
https://elbilforum.no/index.php?topic=47698.msg836096#msg836096

Det å kalle meg troll er typisk for å strupe debatten, slik at man helst ikke skal komme med opplysninger som skader propagandakjøret, den falske miljøkampen.
Det sier mye mer om den som skriker "troll" enn den som blir anklaget.

Media og det politisk korrekte, er veldig ensporet og faktisk ukorrekt.
Det vises godt når man tråkker utenom allfarvei og oppdager at faktisk ikke er noen klimakrise og at det faktisk finnes ti-tusenvis av forskere som mener dette, til tross for at media gang på gang har omtalt global oppvarming og klimakrise som konsensus. Det er ren løgn.

Mine postinger bakover i denne tråden har viktige linker for å se nærmere på dette, bl.a. hvor IPCC ikke er helt som det blir fremstilt i media.
https://elbilforum.no/index.php?topic=47698.msg832093#msg832093

At brukernavnet mitt provoserer enkelte skjønner jeg, men jeg er i mot all mulig form for svindel, også klimasvindel (klimapropaganda).

Dampmaskin

#181
Du hadde kanskje ikke tid til å lese det siste innlegget mitt før du postet ditt, men hvis du gjør det så ser du at jeg ikke er en av dem som tar den enkle veien ut og kaller deg et troll.

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 10:05"Selvsagt mener jeg det"???
Du går langt i å legge ord i munnen på andre, uten deres godkjennelse.
Jeg merker meg at du ikke sier at jeg tok feil.

Nei til klimasvindel

#182
Sitat fra: OlafGTE på fredag 06. september 2019, klokken 10:13
Du hadde kanskje ikke tid til å lese det siste innlegget mitt før du postet ditt, men hvis du gjør det så ser du at jeg ikke er en av dem som tar den enkle veien ut og kaller deg et troll.

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 10:05"Selvsagt mener jeg det"???
Du går langt i å legge ord i munnen på andre, uten deres godkjennelse.
Jeg merker meg at du ikke sier at jeg tok feil.

Ditt innlegg ble tydeligvis postet samtidig med mitt, men jeg ser det nå.
Oljebransjen er nok ikke noen "snill gutt", og hvordan vi lever og bruker olja bør så klart endres, men det skal ikke skje med svindel og bedrag rundt et klimaproblem som ikke eksisterer.

Forurensing eksisterer, men forkjempere for elektrifisering ignorerer at forurensing fra ny produksjon av elbiler, båter, fly, batterier/kjemi forurenser i stor grad der produksjon og utvinning foregår. Den falske klimapropaganda-kampen blir ikke det spor bedre om forurensing på en annen måte et annet sted skal overta for eksisterende forurensing.

Burger

Nei til Klimasvindel osv. : Det hjelper ikke å kalle det som du ikke tror på for propeganda og avfeier informasjon som avdekker kildene dine. To personer på forumet har kommentert denne 30 tusen forskere listen, der den ene fant forskeren Donald Duck og den andre fant at ikke så mange av de 30 tusen var forskere.

Du får begynne å sortere der tror jeg.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Dampmaskin

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 10:22forkjempere for elektrifisering ignorerer at
Dette er alt for vagt. Drar du alle over en kam, eller kan du være litt konkret? Hvilke forkjempere for elektrifisering ignorerer dette? Og hvorfor er det relevant her?

Det er lett å slenge ut påstander, men hvis det skal bety noe må du legge litt flid i det. Ellers blir det bare pjatt og støy.

Vil du være den som står og skriker på et gatehjørne mens alle haster forbi og ingen hører etter? For det er sånn du blir den som står og skriker på et gatehjørne mens alle haster forbi og ingen hører etter.

Amoss

Sitat fra: OlafGTE på fredag 06. september 2019, klokken 10:04
Jeg er overbevist over at det er mennesker der ute som oppriktig tror på det "Nei til klimasvindel" gir uttrykk for å tro. Og jeg er ikke overbevist om at "Nei til klimasvindel" ikke er en av dem.

Joda, det finnes nok av folk som tror på slikt. For den sak skyld kan det jo være han tror på dette, men postehistorikken hans her er helt tydelig kun for å provosere, ellers - dersom han var ute etter en seriøs debatt - hadde han også tatt tak i de litt "vanskelige" svarene han får, ikke bare ignorere dem og pøse på med mer propaganda for "eget syn" (enten han mener det eller ei).

Merk: det er du som bruker ordet troll her, ikke jeg. Jeg påpeker hva som er helt klart at han kun poster for å provosere og at å prøve å møte det med en seriøs debatt derfor er nytteløst. Så får hver enkelt trekke de konklusjoner de vil basert på det.

Ut over det så er det vel like nytteløst å diskutere om andre faktisk diskuterer eller bare provoserer som å diskutere med noen som bare provoserer. Så tror vi avslutter dette her, så får du trekke dine egne konklusjoner og handle deretter.
Model S 85D

Nei til klimasvindel

Sitat fra: OlafGTE på fredag 06. september 2019, klokken 11:08
Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 10:22forkjempere for elektrifisering ignorerer at
Dette er alt for vagt. Drar du alle over en kam, eller kan du være litt konkret? Hvilke forkjempere for elektrifisering ignorerer dette? Og hvorfor er det relevant her?

Det er lett å slenge ut påstander, men hvis det skal bety noe må du legge litt flid i det. Ellers blir det bare pjatt og støy.

Vil du være den som står og skriker på et gatehjørne mens alle haster forbi og ingen hører etter? For det er sånn du blir den som står og skriker på et gatehjørne mens alle haster forbi og ingen hører etter.


Jeg sier ikke at jeg er perfekt, og av og til kan det blir litt for generelle uttalelser.
Men ingen kan vel ha unngått å få med seg at media og politikere mener vi har en klimakrise gående. Målet er tydeligvis å unngå et globalt oppvarmingsproblem som faktisk ikke finner sted om man gidder å åpne øyne og ører.

Noen mener jeg er her kun for å provosere, men det er altså feil.
Jeg synes nemlig det er provoserende hvordan media formidler propaganda som driver denne businessen i en retning, ved å bruke løgner og ensidig propaganda, såkalt konsensus.
Folk fortjener sannheten, men den blokkeres når visse forskere og miljøer holdes utenfor.

Om du mener jeg ikke er konkret nok, så spør konkret selv. Verre er det ikke.

Legger merke til at du fortsetter å bruke ordet klimaskeptiker, selv om det er et tulleord som ikke gir noen mening. Men det gir jo en negativt ladet mening - om meg, siden det er meg du snakker om/til.
Hva skulle ellers være vitsen med et så tøysete begrep?


eivhelle

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 14:22

Jeg sier ikke at jeg er perfekt, og av og til kan det blir litt for generelle uttalelser.
Men ingen kan vel ha unngått å få med seg at media og politikere mener vi har en klimakrise gående. Målet er tydeligvis å unngå et globalt oppvarmingsproblem som faktisk ikke finner sted om man gidder å åpne øyne og ører.


Mener du at verden ikke blir varmere eller mener du at det ikke er et problem at verden blir varmere?

Om du mener at verden ikke blir varmere så fornekter du fakta. Og da er det i grunnen ikke noe poeng å diskutere videre med deg.

Om en varmere verden blir et problem er en annen problemstilling. Der har vi ingen fasit enda så det er derfor ikke like enkelt å måle. Og konsekvensene vil være forskjellige avhengig av hvor på kloden du befinner deg. Men det meste tyder på at de vil skape store problemer både for mennesker og det som er igjen av artsmangfold.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

geear

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 14:22
Men ingen kan vel ha unngått å få med seg at media og politikere mener vi har en klimakrise gående. Målet er tydeligvis å unngå et globalt oppvarmingsproblem som faktisk ikke finner sted om man gidder å åpne øyne og ører.
For meg er det helt ubegripelig at du fortsetter å hevde at det er media og politikere som mener vi har en klimakrise gående, og at bare man åpner øyne og ører så vil man innse at det ikke er tilfelle. Med slike påstander hever du deg selv over alle oss andre som sitter på andre siden og faktisk tror på reell forskning og dokumentasjon - som om vi ikke også har øyne og ører åpne, og velger bevisst å bruke masse penger på å prøve å være litt mer miljøvennlige. Det er en mye enklere og billigere utvei å velge å ignorere hele greiene.

Har du sett episoden fra Folkeopplysningen som jeg linket til tidligere?

Eller kanskje denne går hjem?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

geear

Så er spørsmålet: Velger du å åpne eller lukke øynene når du ser slikt?

Dampmaskin

Sitat fra: Nei til klimasvindel på fredag 06. september 2019, klokken 14:22Legger merke til at du fortsetter å bruke ordet klimaskeptiker, selv om det er et tulleord som ikke gir noen mening. Men det gir jo en negativt ladet mening - om meg, siden det er meg du snakker om/til.
Hva skulle ellers være vitsen med et så tøysete begrep?
Beklager, det var en glipp. Jeg er helt enig i at klimaskeptiker er et tulleord, og jeg skulle ha skrevet klimafornekter.

Det til side; Det ville være bedre for alle parter om du lærte deg å argumentere på en skikkelig måte. Ingen blir overbevist av at du slenger ut vage beskyldninger som du ikke kan forsvare, annet enn ved å lime inn lenker som kanskje har noe med saken å gjøre, eller ikke.

Når du skifter tema og slenger ut nye påstander med en gang du møter motbør for de forrige, gir det ikke budskapet ditt noe mer gjennomslagskraft.

Som sagt, det er lett å slenge ut påstander. Og det er alt du har gjort hittil. Hvis du ønsker å overbevise noen andre, må du gjøre bedre enn som så.

Hvis det bare er deg selv du prøver å overbevise, for all del fortsett som du gjør, selv om det jo er litt trist.

Nei til klimasvindel

Sitat fra: eivhelle på fredag 06. september 2019, klokken 14:52

Mener du at verden ikke blir varmere eller mener du at det ikke er et problem at verden blir varmere?

Om du mener at verden ikke blir varmere så fornekter du fakta. Og da er det i grunnen ikke noe poeng å diskutere videre med deg.



Hockey-sticken er basert på feil data og juks, det er nå kjent.

Det har knapt vært noen oppvarming siste 20 år. Det er så lite at det ikke er noen vits å snakke om.
Tidligere har det vært mye varmere.
Sola gjør at det er variasjoner og hva så...?

Stein Bergsmark
https://youtu.be/mfA5_PGHIbA?t=474

Dampmaskin

Flere påstander, mer klipp og lim.

Det ser mer og mer ut som den du prøver å overbevise er deg selv.

Les denne. Husk også at det ikke er en oppskrift på hvordan man skal gjøre det.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA