Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

aj1240

Jeg mistenker at det er noe feil i deres system angående interiøret. Ser ut som om alle som hadde bestilt premium nå får opp partial på nettsiden. Men hvis man sjekker faktura stå det premium. I kildekoden er både premium og partial listet opp som inkludert under bilen. Det er også feil når man filtrerer på disse i inventory. En del har også kontaktet Tesla og fått bekreftet at det er en feil og deres bil leveres med premium. Får håpe de retter dette snarest.

morrun

Takk. Jeg har sendt en epost og bedt om avklaring. Får bare håpe det ikke står en feil spesifisert bil på en båt på vei til meg.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

Tesla65

Hva har hengerfeste med interiør å gjøre?
Er det bestilt en LR RWD eller Performance, så er det premium interiør.
Bare en skrive feil som er bekreftet.
Hvit P85 Solgt

GeirOlav

Ringte til Tesla Brummundal nå, selger hadde fått mail fra regionsjef på at delvis Premium interiør var feil, det er Premium interiør, 500 kg hengervekt og ikke track-mode, de jobbet med å rette opp feilen.
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

aj1240

Håper de allikevel kommer med track-mode slik som de amerikanske som også egentlig også ikke skulle hatt det. Selv om det ikke bli så mye banekjøring uten oppgraderte bremser, hadde det vært gøy å kunne lekt seg litt.

texaz

Enig. Kjenner at jeg blir litt oppgitt vist track mode ikke er med altså. Nå har jeg ikke testa tesla uten så veit ikke hvor strengt systemene er satt men det hørtes absolutt ikke ok ut. Her oppe i nord så kan det jo ganske ofte være hensiktsmessig at bilen sladder og spinner litt for å få fremdrift

texaz

Så ut som flere som har bestilt også har fått med vinterhjul. Hvordan gikk dere frem? for jeg kan ikke huska å ha sett det alternativet

P85_Norway

Sitat fra: GeirOlav på lørdag 10. august 2019, klokken 14:11
Ringte til Tesla Brummundal nå, selger hadde fått mail fra regionsjef på at delvis Premium interiør var feil, det er Premium interiør, 500 kg hengervekt og ikke track-mode, de jobbet med å rette opp feilen.

500Kg? hengerfeste er vel godkjent for 910Kg.....
Tesla M3 Performance

aj1240

Sitat fra: P85_Norway på søndag 11. august 2019, klokken 17:37
Sitat fra: GeirOlav på lørdag 10. august 2019, klokken 14:11
Ringte til Tesla Brummundal nå, selger hadde fått mail fra regionsjef på at delvis Premium interiør var feil, det er Premium interiør, 500 kg hengervekt og ikke track-mode, de jobbet med å rette opp feilen.

500Kg? hengerfeste er vel godkjent for 910Kg.....

"Model 3 Standard Range Plus og Model 3 Long Range firehjulsdrift inkluderer et hengerfestealternativ som er klassifisert til 910 kg. Utvalgte ferdigbygde Model 3 Base Performance solgt fra brosjyren vår har et tilgjengelig hengerfestealternativ med en tauekapasitet på opptil 500 kg."

https://www.tesla.com/no_NO/support/model-3-ordering-faq#capability

P85_Norway

#99
Tesla M3 Performance

cheesy_09

#100
Here are some insights. The newest type approvals (which is the approval from the government for a car), ending with extension number *04 show that the very latest versions of Model 3s will have:


  • The possibility for 1000kg (not 910!) tow capacity for the AWD models
  • No possibility for a hengerfest on rear-wheel drive (RWD) cars
  • Possibility for a hengerfest for all Performance models up to 500kg

Of course Tesla can still decide at any moment to request an approval for a hengerfest for its RWD models. But it is definitely a sign of something that is to come. So I suspect that a hengerfest option for the SR may soon be removed.

All information comes from the Dutch RDW (opendata.rdw.nl), which is basically the Statens Vegvesen of The Netherlands. The RDW arranges all Tesla type approvals for the EU (and for Norway).

I hope this helps.

Amoss

Sitat fra: cheesy_09 på søndag 11. august 2019, klokken 20:57
Here are some insights. The newest type approvals (which is the approval from the government for a car), ending with extension number *04 show that the very latest versions of Model 3s will have:


  • The possibility for 1000kg (not 910!) tow capacity for the AWD models
  • No possibility for a hengerfest on rear-wheel drive (RWD) cars
  • Possibility for a hengerfest for all Performance models up to 500kg

Of course Tesla can still decide at any moment to request an approval for a hengerfest for its RWD models. But it is definitely a sign of something that is to come. So I suspect that a hengerfest option for the SR may soon be removed.

All information comes from the Dutch RDW (opendata.rdw.nl), which is basically the Statens Vegvesen of The Netherlands. The RDW arranges all Tesla type approvals for the EU (and for Norway).

I hope this helps.

Da lurer jeg på hvordan han forklarer denne:
https://www.tesla.com/no_NO/model3/order/5YJ3E7EA5KF369532?token=$2y$10$qdVSCFtrW1OsqgCd56FSTufAtci8Ew7pDfujY5Ti/g75pbX9RcT8y#payment

Dette var kun ett eksempel, det er "haugevis" av biler på Tesla's sider for lagerbiler som vises som RWD med hengerfeste.
Model S 85D

cheesy_09

#102
Sitat fra: Amoss på søndag 11. august 2019, klokken 21:58
Da lurer jeg på hvordan han forklarer denne:
https://www.tesla.com/no_NO/model3/order/5YJ3E7EA5KF369532?token=$2y$10$qdVSCFtrW1OsqgCd56FSTufAtci8Ew7pDfujY5Ti/g75pbX9RcT8y#payment
Dette var kun ett eksempel, det er "haugevis" av biler på Tesla's sider for lagerbiler som vises som RWD med hengerfeste.

There is of course always a delay between Tesla receiving the type approval from the government, and the cars being for sale. Likely the newest models (*04) are not yet offered in the configurator.

The original European Model 3 received its first type approval (*00) on 4th of January 2019, while these first cars were only delivered two months later. Now the newest type approval (*04) were received in July, which is only a month ago.

Of course there is no guarantee that these models will actually be offered. But in my opinion it is likely. Also it explains the Performance models with 500kg towing capacity. This is not even available in the configurator yet.

Amoss

Sitat fra: cheesy_09 på søndag 11. august 2019, klokken 22:21
Also it explains the Performance models with 500kg towing capacity. This is not even available in the configurator yet.

Den er tilgjengelig i "inventory" her i Norge i alle fall, det er jo det denne tråden omhandler. Om den vil bli tilbudt via konfiguratoren eller ei er vel enn så lenge uvisst.

Sitat fra: cheesy_09 på søndag 11. august 2019, klokken 22:21
There is of course always a delay between Tesla receiving the type approval from the government, and the cars being for sale. Likely the newest models (*04) are not yet offered in the configurator.

Så du mener at de har en gjeldende typegodkjenning for RWD biler med tilhengerfeste - som de nå selger aktivt - og har fått en oppdatert typegodkjenning der RWD bilene IKKE kan bruke hengerfeste?  Hva skulle poenget med dette være da? Hvilke endringer i bilene kan ha fremprovosert behovet for denne nye typegodkjenningen, og gjort det umulig å få den godkjent med hengerfestet?
Model S 85D

Hodetelefoner


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA