Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

Bob

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Strøm Tycoon

Sitat fra: Bob på mandag 05. august 2019, klokken 13:36
Hva er PUP?

Performance Upgrade Pack: Større bremser, understell (1cm lavere), spoiler og 20" felger.

Strøm Tycoon

Husk: Kjøper du Performance med hengerfeste, så kommer alle til å ville låne bilen din til å kjøre henger med. Best bestille uten hengerfeste, og heller betale litt ekstra for skikkelige bremser.

aj1240

Bremser kan man alltids oppgradere til bedre senere hvis man har behov. Hengefeste tror jeg det skal ganske mye til for å få ettermontert og godkjent i vognkortet.

geear

Nå henger ikke jeg med på endringene til Tesla lenger... Det gikk med S og X, men nå tar det helt av. Er det plutselig blitt slik at Model 3 kan fås som performance uten oppgraderte bremser og senket understell nå? Slik det var i USA i starten? 18", 19" og hengerfeste?

CorsoDante

Dette er biler som det ikke er mulig å konfigurere via tilpasset bestilling.

Har de bare gitt en software-oppdatering til long range AWD (og satt på en rød strek under dual motor?), og *vipps* så har man en Performance-utgave?

Merkelig, merkelig.
TM3P "FSD"

aj1240

Sitat fra: gr på mandag 05. august 2019, klokken 14:06
Nå henger ikke jeg med på endringene til Tesla lenger... Det gikk med S og X, men nå tar det helt av. Er det plutselig blitt slik at Model 3 kan fås som performance uten oppgraderte bremser og senket understell nå?
Slik det var i USA i starten? 18", 19"

Ja performance kan leveres uten Performan Upgrade Package (PUP) som består av:
20-tommers Performance-felger
Performance-bremser
Spoiler i karbonfiber
Senket fjæring
Aluminiumslegerte pedaler


Sitat fra: gr på mandag 05. august 2019, klokken 14:06
og hengerfeste?

Hengefeste på disse er nytt, og jeg håper det ikke bare er en feil.

geear

I så fall er det jo en LR bare med oppgradert ytelse (software), og det er nok derfor hengerfestet kommer inn i bildet. Hva er det egentlig som er forskjell på typegodkjenning for LR og P? Er det ytelsene som skiller og gjør at det er separat typegodkjenning for LR og P? Eller er det understell og bremser også? Hvis det er ytelsene, så må jo Tesla oppgradere typegodkjenningen for P også nå, til å inneholde hengerfeste, eller slutte å selge P med hengerfeste...

texaz

Ooisann. Kjenner blodtrykksfall her nå å rykk i kjøpefingern. Spørsmålet blir kanselere performansen og gå for denne i stedet. hengefeste er meget fristende.

aj1240

Jeg la inn en ny bestilling på en av disse (har allerede en perf bestilt fra før). Fjerner ingen før jeg har fått bekreftet at dette ikke er en feil  ;)

CorsoDante

Sitat fra: aj1240 på mandag 05. august 2019, klokken 14:13
Sitat fra: gr på mandag 05. august 2019, klokken 14:06
Nå henger ikke jeg med på endringene til Tesla lenger... Det gikk med S og X, men nå tar det helt av. Er det plutselig blitt slik at Model 3 kan fås som performance uten oppgraderte bremser og senket understell nå?
Slik det var i USA i starten? 18", 19"

Ja performance kan leveres uten Performan Upgrade Package (PUP) som består av:
20-tommers Performance-felger
Performance-bremser
Spoiler i karbonfiber
Senket fjæring
Aluminiumslegerte pedaler


Sitat fra: gr på mandag 05. august 2019, klokken 14:06
og hengerfeste?

Hengefeste på disse er nytt, og jeg håper det ikke bare er en feil.

Hvor har du det fra at LR AWD kan få en software-basert performance upgrade (= 0-100 på 3,4 sek.) uten resten av (de fysiske) oppgraderingene som følger med?

For dette er vel ikke noe man kan konfigurere selv (tilpasset bestilling)?
TM3P "FSD"

aj1240

Sitat fra: CorsoDante på mandag 05. august 2019, klokken 14:44
Hvor har du det fra at LR AWD kan få en software-basert performance upgrade (= 0-100 på 3,4 sek.) uten resten av (de fysiske) oppgraderingene som følger med?

For dette er vel ikke noe man kan konfigurere selv (tilpasset bestilling)?

De er på papiret helt like delenummer-messig.
Men antar at motor og invertere er testet/plukket ut for å kunne klare denne ytelsesøkningen, og at ikke enhver AWD kan bare software oppdateres.

Disse kan bestilles i fysiskbutikk eller eksisterende inventory.

gruffalo

Performance uten performannce-pakka var jo tilgjengelig i USA tidligere også. Jeg skulle svært gjerne hatt den bilen det er lenket til her... Den koster bare 4000 kr mer enn den LR jeg kjøpte i mars... :(
E-tron 55 sportback 2022

Morsk

Har da bestilt meg preformance LR med hengerfeste :D Får se om dette går i orden. Mye greier da jeg ringte inn og de skulle fikse ditten og datten avbestille - bestille, men gadd ikke vente på tullet dems og la inn bestilling på nett. Får se hvordan det går. Da har jeg i hvert fall to bestillinger inne, så får jeg se om preformance går i orden eller ikke og evt avbestille den andre.
2019 Model 3 Performance- med HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA