Skrevet av Emne: Levering av biler bestilt juli?  (Lest 29382 ganger)

45316

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Levering av biler bestilt juli?
« Svar #375 på: mandag 16. september 2019, klokken 13:00 »
City of Oslo dro fra zeebrugge forrige uke, har vært innom Tyne og ankom Drammen i dag. Forhåpentligvis noen biler i den.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Teslarius

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #376 på: mandag 16. september 2019, klokken 13:06 »
City of Oslo dro fra zeebrugge forrige uke, har vært innom Tyne og ankom Drammen i dag. Forhåpentligvis noen biler i den.

Det stemmer, den står ved kaia nå og holder på med å frakte bilene til land

Joakim Wærp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #377 på: mandag 16. september 2019, klokken 13:49 »
Og der var den reist igjen også ja.

Spent på om det dukker opp noe tekstmelding eller noe nå. Samme situasjon som dere andre, bestilt 28/7 TM3 Hvit/sort med HF. Estimert 15-23 sept på mail, ellers tyst siden..
TM3 LR hvit med sort interiør bestilt 28.07.19

Teslarius

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #378 på: mandag 16. september 2019, klokken 14:03 »

Spent på om det dukker opp noe tekstmelding eller noe nå. Samme situasjon som dere andre, bestilt 28/7 TM3 Hvit/sort med HF. Estimert 15-23 sept på mail, ellers tyst siden..

Der var den borte ja. Jeg er litt usikker på hvor lang tid båtene bruker fra Zeebrugge til Drammen, men jeg TROR man skal få endelig faktura/leveringsdato FØR den blir sendt fra Belgia... Jeg kan ta feil

45316

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #379 på: mandag 16. september 2019, klokken 14:16 »
City of Rotterdam kommer til Drammen 21.09.,City of Oslo kommer tilbake 25.09 og Viking Odessa 30.09.

http://cloud.tapatalk.com/s/5d7f7ce18d531/EML%20Sailing%20Schedule%20NORTH%20Europe1.pdf

Slarre40

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #380 på: mandag 16. september 2019, klokken 16:18 »
Hva er sjansen for at man får utleveringsmelding etter at båt har ankommet Trondheim da?
Ser at Det kom båt til byen i helga, men har ikke hørt noe fra Tesla. I dag var siste dag av "estimert levering" tiden jeg fikk mail om.....

Hvis jeg ikke har hørt noe, betyr det da at jeg må avvente NOK en båt?
Trondheim

bunit

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #381 på: mandag 16. september 2019, klokken 18:21 »

Der var den borte ja. Jeg er litt usikker på hvor lang tid båtene bruker fra Zeebrugge til Drammen, men jeg TROR man skal få endelig faktura/leveringsdato FØR den blir sendt fra Belgia... Jeg kan ta feil

I følge mailen jeg fikk fra DeliveryNO så får man først FI og lev.dato når bilen sjekkes inn i Norge. Men man skal vel ta det de sier med en klype salt:)

bunit

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #382 på: mandag 16. september 2019, klokken 18:26 »
City of Rotterdam kommer til Drammen 21.09.,City of Oslo kommer tilbake 25.09 og Viking Odessa 30.09.

http://cloud.tapatalk.com/s/5d7f7ce18d531/EML%20Sailing%20Schedule%20NORTH%20Europe1.pdf

Takk. Ser også ut som RCC Prestige skal ankomme 21 sept direkte fra Zebrugge - satser på at den er full av Model 3s med hengerfester...

Kenneth Sørum

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #383 på: mandag 16. september 2019, klokken 22:21 »
Vi fikk akkurat beskjed nå at det blir levering oktober/november.
Bil bestilt i juli og august.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

MulderXF

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #384 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 06:04 »
Vi fikk akkurat beskjed nå at det blir levering oktober/november.
Bil bestilt i juli og august.

Drøyt! Hvor har du utlevering?

Magnus Hansen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #385 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:12 »
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser alle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LR
« Siste redigering: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:39 av Magnus Hansen »

finn_roen

• Full Member
  • P85
    • Vis profil
« Svar #386 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:24 »
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser slle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LE
Hvordan finner man ut om det er "performance Light"?
Jeg bestilte for en stund siden er LR performance sort interiør og hengerfeste, denne bilen står i Drammen og jeg må vente med levering til Bergen, bilen vil sendes sammen med øvrige biler som ankommer i september VIN 38....
« Siste redigering: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:29 av finn_roen »

Mondeo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #387 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:36 »
Om du har hengerfeste så har du Performance "light"
Normal Performance har ikke hengerfeste.

Magnus Hansen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #388 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:37 »
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser slle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LE
Hvordan finner man ut om det er "performance Light"?
Jeg bestilte for en stund siden er LR performance sort interiør og hengerfeste, denne bilen står i Drammen og jeg må vente med levering til Bergen, bilen vil sendes sammen med øvrige biler som ankommer i september VIN 38....

«Vanlige» performance kommer med 20-tommer hjul, og oppgraderte bremser mm. Da skal det stå «performance oppgradering» på inventory siden.

MyMuffin

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #389 på: tirsdag 17. september 2019, klokken 10:42 »
Om du har hengerfeste så har du Performance "light"
Normal Performance har ikke hengerfeste.

Kan legge til at Performance light eller P3D- som mange kaller det, har ett par flere ting som skiller den fra fra en fullblods P3D+

P3D- leveres ikke med 20 tom (enten 18 eller 19)
P3D- leveres med standard bremser (grå kalipere)
P3D- kan leveres med hengerfeste, men den har en maksvekt på 500kg, ned fra 910kg på en vanlig LR.
P3D- Leveres IKKE med spoiler på bakluka, slik P3D+ har
P3D- Har samme bakkeklaring som en vanlig LR, P3D+ er senket med 1cm.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60