Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

THE

Nå er det vel ikke Tesla Model 3, men modell Y som blir en direkte konkurrent til Enyaq. Foreløpig er det ikke varslet noe priskutt på TMY, så Skoda kan ikke se at det er noe behov for Skoda å justere sine priser basert på hva Tesla har gjort. En prisreduksjon på Enyaq må vel i så fall komme for å gjøre Skoda rimeligere enn VW? Nå blir jo Enyaq og ID.4 ganske forskjellige biler til å være tilnærmet identiske under skallet, så folk vil vel velge mellom ID4 og Enyaq basert på flere andre kriterier enn pris tror jeg.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Trovi

Is it mistake or the range on iV80 was really extended to 528km?
It is now indicated on the Skoda-auto.no webpage, same as on Møller sellers' webpages.
However, price list and catalogue still indicate 510km for the iV80.

I cannot find any info about such change on any other webpages outside of Norway.
Du kan ikke vise dette vedlegget. Du kan ikke vise dette vedlegget.

batterimannen

Har også sett forhandlere bruke 528 km på reklamer og på nettsider. Hvis det stemmer så har det fra starten gått fra 500 til 528 km. Lurer da på hva iV 80X ender opp på, siden 460 km var oppgitt på samme tid som 500 km.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ID4

Tipper den ikke kommer til å gå lenger enn ID4 som har under 500 km som wltp. ID4 ser mer aerodynamisk ut. Bilene er ellers ganske identiske.

Trovi

Sitat fra: HelEl på mandag 16. november 2020, klokken 09:03
Tipper den ikke kommer til å gå lenger enn ID4 som har under 500 km som wltp. ID4 ser mer aerodynamisk ut. Bilene er ellers ganske identiske.

Well, the ID.4 may look more aerodynamic, but as per VW info, it has drag coefficient of 0.28, while Enyaq has 0.27.

batterimannen

#515
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

J@x

Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Zubzero

Sitat fra: J@x på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:21
Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.
Har vel litt med antall produksjonsplasser som har blitt bestilt av importøren. I Norge så skrives det at der bestilt 12000 plasser...

Trovi

Sitat fra: Zubzero på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:25
Sitat fra: J@x på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:21
Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.
Har vel litt med antall produksjonsplasser som har blitt bestilt av importøren. I Norge så skrives det at der bestilt 12000 plasser...

Skoda has plan to produce 75000 of Enyaq models in 2021. (They have contract with LG for supply of necessary batteries for 75000 cars). Minimum 12000 cars are reserved for Norwegian marked, with possible extension, if there will be demand as Norway is priority market.

Finnøy (Arne Johan Larsen)


kaiat

Sitat fra: J@x på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:21
Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.

Ikke det helt store elbilmarkedet i Irland da. Det selges f.eks. under 1000 stk hver av bestselgerene Leaf og Model 3 i året der borte, så 270 biler er sikkert greitt nok til å begynne med.

Kafk4

Sitat fra: J@x på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:21
Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.

Produksjonsstart i dag:
https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-auto-launches-series-production-of-the-enyaq-iv-at-its-main-plant-in-mlada-boleslav/

Sverre_E

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

proton

Sitat fra: Kafk4 på onsdag 25. november 2020, klokken 14:15
Sitat fra: J@x på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:21
Noen som har hørt noe håndfast nytt om produksjonsstart/leveringsstart/demobiler?

En liten digresjon...., fant dette i min søken på google, fra en irsk Skodaforhandler: "Ireland will receive 270 units of the ENYAQ in 2021, so demand is expected to outstrip supply of this new model. First to arrive will be the 80 models, followed closely by the 60 models."

Ikke mange biler det på et helt land for et helt år.

Produksjonsstart i dag:
https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-auto-launches-series-production-of-the-enyaq-iv-at-its-main-plant-in-mlada-boleslav/

Veldig artig å se videoen som ligger ved den artikkelen!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 24. november 2020, klokken 16:16
Sitat fra: batterimannen på onsdag 18. november 2020, klokken 17:46
Er dessverre WLTP urban syklus som blir misbrukt nok en gang  >:(

Det er jo direkte skandaløst. Kunne på en måte skjønne at RSA gjorde det, da de ikke er vant med elbiler, men VW-gruppen har jo hatt flere og burde skjønne at du ikke kan oppgi URBAN WLTP uten å oppgi at det er URBAN, siden det er Combined WLTP som er standarden for personbiler.... DIESELGATE goes to ELGATE....
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA