Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: OlaM på mandag 28. september 2020, klokken 08:28
Sitat fra: Magnito på torsdag 24. september 2020, klokken 22:55
Forstår bare ikke hva som er motivasjonen bak konkurranse internt i samme konsern?

For stor organisasjon, for mange mellomledere.

Det er jo egentlig litt genialt....litt sånn som når folk i årevis gikk og skulle kjøpe TV
"Jeg må i hvert fall sjekke to steder, så jeg får best pris - jeg besøker Lefdal og Elkjøp".... men det de ikke visste var at begge var eid av Dixons Carphone.... På samme måte kan det være lurt å ha forskjellige firmaer som pakker inn bilene på litt ulik måte...og VW-konsernet begynner å bli store på elbil! Hvis det går litt utover det ene selskapet at de får bra tilbud på det andre selskapets bil, så får jo konsernet salget uansett, og det gode tilbudet hindrer gjerne salg av andre konserns biler.
Tesla Model Y                         2021-

Daniel_0007

psa er jo enda verre enn vw hvor alle merkene lanserer nesten samme bilen til nesten samme pris.
Model 3 2019 LR Rwd

tornaldo

Det er jo fremtiden. Deler/felles utviklingskostnader, som gir billigere produkt til deg, eventuelt mer fortjeneste til produsent.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Radial

Sitat fra: tornaldo på mandag 28. september 2020, klokken 20:20
Det er jo fremtiden. Deler/felles utviklingskostnader, som gir billigere produkt til deg, eventuelt mer fortjeneste til produsent.

Problemet er at de ikke tjener penger...PSA er milliarder i minus, hvert år.
Smøre ut masse like modeller minner om panikk, kassa er tom.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Stikkkontakt

Sitat fra: Radial på mandag 28. september 2020, klokken 21:49
Sitat fra: tornaldo på mandag 28. september 2020, klokken 20:20
Det er jo fremtiden. Deler/felles utviklingskostnader, som gir billigere produkt til deg, eventuelt mer fortjeneste til produsent.

Problemet er at de ikke tjener penger...PSA er milliarder i minus, hvert år.
Smøre ut masse like modeller minner om panikk, kassa er tom.

Dette er jo fake news fra øverste hylle.
PSA hadde 3,2 mrd euro i resultat ifjor.
De hadde også overskudd H1 2020. Til tross for hvordan verden såg ut.

Radial

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 28. september 2020, klokken 22:07
Sitat fra: Radial på mandag 28. september 2020, klokken 21:49
Sitat fra: tornaldo på mandag 28. september 2020, klokken 20:20
Det er jo fremtiden. Deler/felles utviklingskostnader, som gir billigere produkt til deg, eventuelt mer fortjeneste til produsent.

Problemet er at de ikke tjener penger...PSA er milliarder i minus, hvert år.
Smøre ut masse like modeller minner om panikk, kassa er tom.

Dette er jo fake news fra øverste hylle.
PSA hadde 3,2 mrd euro i resultat ifjor.
De hadde også overskudd H1 2020. Til tross for hvordan verden såg ut.

Det må absolutt vært fake news jeg leste, for det står som bunnsolid i både 2018,2019 og 2020 ser jeg nå.
Var en Dinside artikkel, men gud veit.

Hos renault derimot, ser det litt annerledes ut.

I rest my case.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Torb

Det ser ut til at noen har tilgang til en norsk konfigurator. Kan noen legge ut en link. Eller er poenget at den ikke skla være tilgjengelig for andre enn de med tidlig køplass?
Mercedes EQA 350 4Matic

batterimannen

Sitat fra: Torb på onsdag 07. oktober 2020, klokken 17:11
Det ser ut til at noen har tilgang til en norsk konfigurator. Kan noen legge ut en link. Eller er poenget at den ikke skla være tilgjengelig for andre enn de med tidlig køplass?

Du logger på med personlig bruker/samme som på MittBilhold. Du får sms engangskode til nr som er registrert der. Det slippes opp for nye puljer lenger ut i køen hver uke.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Ledam

Ser at Enyaq og ID4 kommer med bakhjulsdrift våren 2021. Men ID4 kommer med 4x4 til sommeren og Enyaq kommer med 4x4 på slutten av året. Et halvt år senere. Er det noen som vet hvorfor?

Er det noen rykter om når iVRS kommer? Rart at det er så stille fra Skoda nå.

SurSnasen

Sitat fra: Ledam på søndag 11. oktober 2020, klokken 23:22
Ser at Enyaq og ID4 kommer med bakhjulsdrift våren 2021. Men ID4 kommer med 4x4 til sommeren og Enyaq kommer med 4x4 på slutten av året. Et halvt år senere. Er det noen som vet hvorfor?

Er det noen rykter om når iVRS kommer? Rart at det er så stille fra Skoda nå.

Dette går på nøkternhet. Skoda vil aller nødigst havne i en situasjon hvor de har lovet leveranse et gitt kvartal, for så å måtte beklage til kundene at de ble forsinket. Derfor oppgir de noen måneders "slack". Jeg vil tro at for de bakhjulsdrevne bilene vil de første kundeleveransene skje i slutten av Q1. For de firehjulsdrevne er det nok Q3 hvor mange vil få utlevert sine biler.

Electric cars in Norway

Rekkefølgen på utlevering blir jo VW først som storebror og deretter Skoda som jo er lillebror. Det er på sett og vis litt logisk. Men at ID.4 blir billigere enn Enyaq, det er mere merkelig.

https://motor.no/elbil-id4-nyheter/volkswagen-id4-billigere-enn-skoda-enyaq/181454

Magnito

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 12. oktober 2020, klokken 22:10
Rekkefølgen på utlevering blir jo VW først som storebror og deretter Skoda som jo er lillebror. Det er på sett og vis litt logisk. Men at ID.4 blir billigere enn Enyaq, det er mere merkelig.

https://motor.no/elbil-id4-nyheter/volkswagen-id4-billigere-enn-skoda-enyaq/181454

Har det noe med storebror/lillebror å gjøre egentlig? Om de var produsert på samme fabrikk kan jeg se at VW ville krevd prioritet, men ettersom de produseres i Zwickau og Mladá Boleslav høres det rart ut om Skoda skulle vente for at VW skulle få levere først.

Eneste jeg kan se er hvis de har felles produksjon av selve MEB-plattformen og det er en flaskehals, det kan jo være, og i så fall er det vel en slags logikk(?) i at VW går foran. Fint for meg som har bestilt ID.4 da  ;)

Electric cars in Norway

Magnito :+1: ja, du kan så si.

Ja det høres rart ut om Skoda skulle vente for at VW skulle få levere først.
Men dette er hva jeg har hørt og det er fra de som vet slikt. Men men, det betyr jo ingen ting så bilene kommer  :+1: :+1:


Storg

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 17. oktober 2020, klokken 14:11
Og nå settes prisen på Skodaen ned?
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/41qgy9/tesla-setter-ned-prisene-paa-model-3-oeker-rekkevidden?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1602837570
Møller er nok så rutinerte at de ikke priser på konkurrenter. Men basert på effekten av priskuttet. Ikke noe poeng å gjøre noe med prisen før det går utover salget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA