Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

geear

Ikke som jeg har sett, men er litt tilfeldig hva jeg får med meg på Twitter..

Kim-

Er det noen som har ladet til 100% og kan bekrefte at rekkevidden ikke har gått ned på x75? Ser i kalkulasjonene på teslafi og battery report så har den falt 5 km
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Lader bare til 65%, men kalkulert verdi på 100% er ikke noe stort problem allikevel...

SitatDate    Charge %    Battery Range    Estimated Range At 100%    Odometer    Firmware Version    Outside Temperature
2019/09/27   65 %   208.12    320.19    26,451    2019.32.2.1 9b8d6cd   12.43 C
2019/09/29   65 %   208.12    320.19    26,488    2019.32.11 bac8c51   15.89 C
2019/10/01   65 %   207.64    319.44    26,569    2019.32.11 bac8c51   7.83 C

Identisk verdi med V9 og V10, men mistet 6 km da temperaturen droppet med 7 grader... ;)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kim-

Sitat fra: gr på fredag 11. oktober 2019, klokken 14:08
Lader bare til 65%, men kalkulert verdi på 100% er ikke noe stort problem allikevel...

SitatDate    Charge %    Battery Range    Estimated Range At 100%    Odometer    Firmware Version    Outside Temperature
2019/09/27   65 %   208.12    320.19    26,451    2019.32.2.1 9b8d6cd   12.43 C
2019/09/29   65 %   208.12    320.19    26,488    2019.32.11 bac8c51   15.89 C
2019/10/01   65 %   207.64    319.44    26,569    2019.32.11 bac8c51   7.83 C

Identisk verdi med V9 og V10, men mistet 6 km da temperaturen droppet med 7 grader... ;)
10/09/2019   80 %   255.42   319.27   18,312   2019.32.2.2 da05838   7.8 C
10/10/2019   80 %   252.72   315.89   19,061   2019.32.11.1 d39e85a   9.02 C
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

mthoring

#425
Sitat fra: MeTesla på fredag 11. oktober 2019, klokken 13:37
Karaoke er en ting. Men sa han noe om netflix og Youtube også?

Netflix burde ikke være noe problem. MCU1 er utstyrt med Nvidia Tegra 3. Den har hardwarestøtte for en bråte med codecs. Når man ser på Netflix så er det jo "ingenting" annet som trenger å kjøre på MCU samtidig, sentry mode kan automatisk deaktiveres for å frigjøre ressurser.
Fra Wikipedia: "It can also output video up to 2560×1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 AVC/h.264 40 Mbit/s High-Profile, VC1-AP, and simpler forms of MPEG-4 such as DivX and Xvid."

Netflix på sin side skryter av at de enkoder hver video til en bråte med forskjellige formater.
Også fra Wikipedia:"According to Netflix, the vast number of codec and bitrate combinations can mean having to encode the same title 120 different times before it can be delivered to all streaming platforms."

Tipper det samme gjelder youtube. Så dette er nok en ren prioriteringssak for Tesla. Kan godt hende de veier opp goodwill fra eiere mot potensielt tapt salg av nye biler. Kan også bare være at de trenger litt tid for å få implementere støtte for Netflix og Youtube i MCU1. Det er velkjent at Tesla gir ut nye funksjoner så snart de er klar, også forbedrer de i ettertid.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Sitat fra: Kim- på fredag 11. oktober 2019, klokken 19:08
Sitat fra: gr på fredag 11. oktober 2019, klokken 14:08
Lader bare til 65%, men kalkulert verdi på 100% er ikke noe stort problem allikevel...

SitatDate    Charge %    Battery Range    Estimated Range At 100%    Odometer    Firmware Version    Outside Temperature
2019/09/27   65 %   208.12    320.19    26,451    2019.32.2.1 9b8d6cd   12.43 C
2019/09/29   65 %   208.12    320.19    26,488    2019.32.11 bac8c51   15.89 C
2019/10/01   65 %   207.64    319.44    26,569    2019.32.11 bac8c51   7.83 C

Identisk verdi med V9 og V10, men mistet 6 km da temperaturen droppet med 7 grader... ;)
10/09/2019   80 %   255.42   319.27   18,312   2019.32.2.2 da05838   7.8 C
10/10/2019   80 %   252.72   315.89   19,061   2019.32.11.1 d39e85a   9.02 C
Ser på min at det vel bare var 600 meter variasjon, skivebom på matten.  :laugh: men når jeg ser bakover så er det en del variasjoner. Varierte vel hos deg og før V10?

2019/06/08   75 %   238.75   318.33   24,064   2019.16.3.2 a19d0e4   12.73 C
2019/06/08   75 %   238.75   318.33   24,070   2019.16.3.2 a19d0e4   18 C
2019/06/08   85 %   270.27   317.97   24,070   2019.16.3.2 a19d0e4   16.3 C
2019/06/10   90 %   286   317.77   24,097   2019.16.3.2 a19d0e4   12.04 C
2019/06/14   75 %   239.65   319.53   24,145   2019.20.1 9973c22   17.44 C
2019/06/17   75 %   240.53   320.71   24,200   2019.20.1 9973c22   14.5 C
2019/

Kim-

Sitat fra: gr på fredag 11. oktober 2019, klokken 19:56
Sitat fra: Kim- på fredag 11. oktober 2019, klokken 19:08
Sitat fra: gr på fredag 11. oktober 2019, klokken 14:08
Lader bare til 65%, men kalkulert verdi på 100% er ikke noe stort problem allikevel...

SitatDate    Charge %    Battery Range    Estimated Range At 100%    Odometer    Firmware Version    Outside Temperature
2019/09/27   65 %   208.12    320.19    26,451    2019.32.2.1 9b8d6cd   12.43 C
2019/09/29   65 %   208.12    320.19    26,488    2019.32.11 bac8c51   15.89 C
2019/10/01   65 %   207.64    319.44    26,569    2019.32.11 bac8c51   7.83 C

Identisk verdi med V9 og V10, men mistet 6 km da temperaturen droppet med 7 grader... ;)
10/09/2019   80 %   255.42   319.27   18,312   2019.32.2.2 da05838   7.8 C
10/10/2019   80 %   252.72   315.89   19,061   2019.32.11.1 d39e85a   9.02 C
Ser på min at det vel bare var 600 meter variasjon, skivebom på matten.  :laugh: men når jeg ser bakover så er det en del variasjoner. Varierte vel hos deg og før V10?

2019/06/08   75 %   238.75   318.33   24,064   2019.16.3.2 a19d0e4   12.73 C
2019/06/08   75 %   238.75   318.33   24,070   2019.16.3.2 a19d0e4   18 C
2019/06/08   85 %   270.27   317.97   24,070   2019.16.3.2 a19d0e4   16.3 C
2019/06/10   90 %   286   317.77   24,097   2019.16.3.2 a19d0e4   12.04 C
2019/06/14   75 %   239.65   319.53   24,145   2019.20.1 9973c22   17.44 C
2019/06/17   75 %   240.53   320.71   24,200   2019.20.1 9973c22   14.5 C
2019/
Varierer litt, men ikke så mye som dette.  Får følge med litt fremover
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Simen1

Er det noen her som har lastet ned V10 til Model S 2013? Hvilke nyheter/funksjoner fikk dere?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

mthoring

#429
Sitat fra: Simen1 på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:28
Er det noen her som har lastet ned V10 til Model S 2013? Hvilke nyheter/funksjoner fikk dere?

Ble postet link til en grei oversikt tidligere i tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=47541.msg842793#msg842793
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Etter at jeg fikk V10 på min Model 3 så låser knappen på ladekabel opp bilen samtidig som den løser ut kabelen

Klykken

Sitat fra: Simen1 på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:28
Er det noen her som har lastet ned V10 til Model S 2013? Hvilke nyheter/funksjoner fikk dere?
Samme som på 2015 85D. Ingenting.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fornybarbil

Venstre usb framme vil ikke lade lenger. Merket det med dagens 32.12.2. Høyre fungerer fint, og kryssjekk viste at det ikke var kabelen..

Andre som har samme problemet med nyeste software?

Muffinman

Oppdaterte begge bilene i signaturen i går. Merker ingen forskjell, så dette var tamme saker. Men testet navigasjonen ved å trykke på "sulten" da. Fikk opp rute til en thaimat-sjappe. "Closes in 10 minutes". Turen dit var estimert til å vare i 16 minutter  :laugh:

duffus

Første kjøretur med 32.12.1 i dag, riktignok ikke mer enn 100km på motorvei, men ingen fantombremsinger. AP virket faktisk mye mer selvsikker enn noen gang. (AP2, 2017) Kommer sikkert til å angre på at jeg skrev dette og jinxet meg selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA