Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Motorwatt

#435
Sitat fra: duffus på lørdag 12. oktober 2019, klokken 20:29
Første kjøretur med 32.12.1 i dag, riktignok ikke mer enn 100km på motorvei, men ingen fantombremsinger. AP virket faktisk mye mer selvsikker enn noen gang. (AP2, 2017) Kommer sikkert til å angre på at jeg skrev dette og jinxet meg selv.

Det kan jeg bekrefte. Kjørte 30 mil på E18 uten en eneste fantombremsing. Heller ikke skremmende lastebiler i høyre fil brakte den ut av fatning, og den beholdt farten. Den absolutt beste oppdateringen hittil for meg. Fremdeles litt smårusk, men kjøring på motorvei er virkelig bra nå. Håper det varer...
(2019.32.12.2)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Vi har hatt et punkt i en svingete 50kmt-vei som er herlig med AP. Men på de siste oppdateringene har fått en fantom-nykk/liten kjapp bremsing. Den var borte i dag. Kom på det nå, når jeg leste om deres erfaringer. Både jeg og kona fulgte med, siden jeg nevnte når vi nærmet oss stedet.   :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Thomas Lund

Hvorfor er noen superchargere gråe/blasse og noen er det ikke?
Det er ikke rekkevidde relatert, tror jeg. For jeg hadde rekkevidde til å kjøre til flere av de som er blasse.

Chris Neumann Ruud

Det er vel bare at de ikke er de nærmeste, så det er en visningsgreie
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Klykken

Sitat fra: Klykken på lørdag 12. oktober 2019, klokken 18:46
Sitat fra: Simen1 på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:28
Er det noen her som har lastet ned V10 til Model S 2013? Hvilke nyheter/funksjoner fikk dere?
Samme som på 2015 85D. Ingenting.
Litt feil å si ingenting. Men, ingenting av betydning annet enn det visuelle, homelink og "joe mode".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Skal ikke YouTube kun være mulig å bruke når man er koblet til WiFi? Jeg får til å spille av videoer selv om bilen kun er koblet til mobilnettet. Hva skjer? :)

Kim-

Sitat fra: emurof på mandag 14. oktober 2019, klokken 08:03
Skal ikke YouTube kun være mulig å bruke når man er koblet til WiFi? Jeg får til å spille av videoer selv om bilen kun er koblet til mobilnettet. Hva skjer? :)

stod vel i release noten at det var mulig over lte foreløpig, mener jeg å huske
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ElbilErik

Jeg må si at nedbremsing mot full stopp nå er tilnærmet perfekt for min smak. (32.12.2) Igangsetting fra stopp til f eks 80km/t vil jeg si er veldig mye raskere enn før, akselerasjonen er derimot nesten for hissig hvis man har sovende passasjerer el lign. Påvirkes akselerasjon av madmax mode? I stop and go trafikk kunne den godt fulgt bil foran enda tettere i lav fart synes jeg da. Stoler dere på at bilen gir god nok plass til biler som vil inn foran?

Skjøteledning

Lastet ned V10 i går. Får ikke opp netflix når jeg står i park trykker på theater
Så er det bare tom hvit side. Noen andre som har fått netflix? Sto i garasjen med full wifi dekning.

Motorwatt

Du trenger ikke WiFi for å se Netflix (eller YouTube). Den får du gratis (enn så lenge) over LTE. Men det er noen som har meldt om problemer, så jeg kan anbefale deg at du tar et søk på forumet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaModelX

Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 07:32
Lastet ned V10 i går. Får ikke opp netflix når jeg står i park trykker på theater
Så er det bare tom hvit side. Noen andre som har fått netflix? Sto i garasjen med full wifi dekning.

Prøvd en reset?

skyfawn

Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 07:32
Lastet ned V10 i går. Får ikke opp netflix når jeg står i park trykker på theater
Så er det bare tom hvit side. Noen andre som har fått netflix? Sto i garasjen med full wifi dekning.

Jeg hadde også tilsvarende problem, skiftet språk fra norsk til engelsk så virket det. (den resetter bilen på en måte så du ikke mister alle instillinger)

Klykken

Navnet på bilen kan ikke inneholde "spesialtegn" heller. øæå¨'!"# osv..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Skjøteledning

Takk for tips, skal prøve en reset/ skifte av språk.

cra

Vet ikke om andre har merket tilsvarende, men i helgen opplevde jeg to ganger på samme sted at AP senket farten før endring i fartsgrense da jeg kjørte fra 60 til 50 like før Knarvik (nordfra). Mye roligere enn hastebremsing etter å ha kjørt 200m med fare for bøter.  :) :+1:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA