Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 22:54
Sitat fra: Øggen på mandag 30. september 2019, klokken 22:04
Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 20:08

LTE er ofte raskere en WiFi!
WiFi-mottaket på bilen er jo elendig.
Har fiber på hytta men svak WiFi der bilen står. Slo derfor av WiFi i bilen og da ble det bra kvalitet på bildet både på Netfilx og YouTube.
Sjekk hastigheten med nettfart.no

Nevnt mange ganga før, men husk at wifi mottak sitte i høgre speil, og parker derfor med høgre side mot wifi router for best signal mottak.
Jepp, er klar over det, man likefult elendig WiFi-mottak på TM3.
Prøvd å bytte kanal på routeren?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 22:56
Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 21:07
Fungerer ikke hos meg (tom/blank hvit skjerm) - hverken på WiFi eller LTE...
Det er nok fordi det skal stå til det hvite interiøret ditt ;)
Synd at Tesla ikke informerte om dette da du bestilte, det funker menlig supert med sort interiør ;)

:+1: 8)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geear

Prøv også å folde inn speilene dersom du normalt ikke gjør det - eller motsatt. Følg med på wifi-signalet når du gjør det..

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 30. september 2019, klokken 22:57
Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 22:54
Sitat fra: Øggen på mandag 30. september 2019, klokken 22:04
Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 20:08

LTE er ofte raskere en WiFi!
WiFi-mottaket på bilen er jo elendig.
Har fiber på hytta men svak WiFi der bilen står. Slo derfor av WiFi i bilen og da ble det bra kvalitet på bildet både på Netfilx og YouTube.
Sjekk hastigheten med nettfart.no

Nevnt mange ganga før, men husk at wifi mottak sitte i høgre speil, og parker derfor med høgre side mot wifi router for best signal mottak.
Jepp, er klar over det, man likefult elendig WiFi-mottak på TM3.
Prøvd å bytte kanal på routeren?
Ja, har eksperimentert med kanaler og diverse annet.
I garasjen har jeg montert en repeater og da er det helt OK.
Har hatt inntrykk av at alle TM3 har dårlig mottak på WiFi. Tar jeg feil?
Mulig jeg skal høre med Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rocklobster

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 23:38

Ja, har eksperimentert med kanaler og diverse annet.
I garasjen har jeg montert en repeater og da er det helt OK.
Har hatt inntrykk av at alle TM3 har dårlig mottak på WiFi. Tar jeg feil?
Mulig jeg skal høre med Tesla.

Nei det er dårlige antenner, gikk tom for data på mobilen i dag og parkerte utenfor huset for å bruke wifi. Men måtte bruke mobilen som repeater da bilen ikke klarte å få inn signalet. Så lenge denne løsningen fungerer er det i grunnen godt nok for meg.

Ikke sånn veldig spennende eller matnyttig oppgradering så langt, feature creep? Men håper den i det minste legger grunnlaget for videre utvikling av autopilot og FSD. For meg personlig var den største oppgraderingen i nytte verdi at jeg fikk web brovser på min SR+. Endelig podcaster og ABRP i bilen.

Motorwatt

Begynner vel å haste nå:

Coming later this year (2019):
Recognize and respond to traffic lights and stop signs
Automatic driving on city streets
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Tragisk at skiltlesing ikke er på plass. Tilogmed Zoe har dette.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sjokomelk

Sitat fra: emmern på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 01:12
Tragisk at skiltlesing ikke er på plass. Tilogmed Zoe har dette.
Levert av MobileEye... Som igjen blokkerer alle andre som vil utvikle dette gjennom patentene sine.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 07:44
Levert av MobileEye... Som igjen blokkerer alle andre som vil utvikle dette gjennom patentene sine.
Synd at Tesla er så USA sentriske. I Europa (og Norge) kan man ikke patentere ideer og prinsipper (som skiltgjenkjenning er), kun implementasjoner.

Så Tesla kunne fint hatt skiltgjenkjenning i Europa. Men som de driver utvikling nå så får Europa kun ett subsett av det som kan gjøres i USA.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TeslaModelX

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 01:07
Begynner vel å haste nå:

Coming later this year (2019):
Recognize and respond to traffic lights and stop signs
Automatic driving on city streets


De har det på plass? Var en som testet dette for en stund tilbake? Hacket vel softwaren som åpnet for funksjonaliteten. Fungerte greit som beta. Så i verste fall releaser de sikkert bare det.

begiljen

Hos meg forsvant muligheten til å oppdatere til V10 i dag (den lå klar til nedlasting i går). Når jeg startet bilen i dag tidlig var den nye "gule pilen" som indikerer en software update i "top bar" borte, ei heller ingenting om oppdateringen i "Software update" menyen. Jeg forsøkte restart av bilen (brems + holde inne knappene på rattet), samt koblet meg på wifi, men fikk ikke software oppdateringen tilbake. Jeg har forøvrig FSD.

Noen andre som har erfart det samme i dag?
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

emmern

Sitat fra: ModelS på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 09:31
De har det på plass? Var en som testet dette for en stund tilbake? Hacket vel softwaren som åpnet for funksjonaliteten. Fungerte greit som beta. Så i verste fall releaser de sikkert bare det.

Nei det var bare at NoA ble opplåst for alle veier. Skiltlesing var ikke der, kun kartdata.

https://www.youtube.com/watch?v=tFJjgbmKWQk
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

OhmPaPa


geear

Sitat fra: begiljen på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 10:44
Hos meg forsvant muligheten til å oppdatere til V10 i dag (den lå klar til nedlasting i går). Når jeg startet bilen i dag tidlig var den nye "gule pilen" som indikerer en software update i "top bar" borte, ei heller ingenting om oppdateringen i "Software update" menyen. Jeg forsøkte restart av bilen (brems + holde inne knappene på rattet), samt koblet meg på wifi, men fikk ikke software oppdateringen tilbake. Jeg har forøvrig FSD.

Noen andre som har erfart det samme i dag?
Kan hende de har stoppet utrullingen av denne og at det er en ny versjon på vei, ellers får du nok snart melding igjen.

tmn

Sitat fra: gr på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 12:23
Sitat fra: begiljen på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 10:44
Hos meg forsvant muligheten til å oppdatere til V10 i dag (den lå klar til nedlasting i går). Når jeg startet bilen i dag tidlig var den nye "gule pilen" som indikerer en software update i "top bar" borte, ei heller ingenting om oppdateringen i "Software update" menyen. Jeg forsøkte restart av bilen (brems + holde inne knappene på rattet), samt koblet meg på wifi, men fikk ikke software oppdateringen tilbake. Jeg har forøvrig FSD.

Noen andre som har erfart det samme i dag?
Kan hende de har stoppet utrullingen av denne og at det er en ny versjon på vei, ellers får du nok snart melding igjen.

Min Model 3 manglet noen funksjoner fra V10 oppdateringen som den skulle hatt. Krysser fingrene for at de nå pusher ut ny oppdatering som fikser det :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA