Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

emmern

Har fått en regresjon dessverre. Den svinger brått inn mot autovernet uten forvarsel når den nærmer seg en spesifikk busslommer med stiplede linjer
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

TeslaModelX

Sitat fra: GOS på mandag 30. september 2019, klokken 16:53
Har også fått V10 på min Model 3, men har ikke vært å kjørt med den etter oppdateringen. Noen som kan si om det er noen bedringer i AP eller Navitage On Autopilot etc? Forbedring på fantombremsinger etc?

Kan bare snakke for S og X. Ingen fantombremsing (så langt), bra visualisering av motgående trafikk (føler meg hakket tryggere siden jeg kan se hva bilen faktisk oppfatter i motgående kjørefelt). Ingen bråbremsing når biler krysser mitt kjørefelt for å kjøre av hovedvei, etc. Alt i alt positivt overrasket :+1:

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jodd

Sitat fra: tmn på mandag 30. september 2019, klokken 16:45
Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 16:38
Ok, utifra innleggene ovenfor registreres det at et eller annet ikke er som det skal på min Model 3 :-(

U and me bruh  ::)

Samme her. Regner med det kommer en bugfix ganske snart.
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

geirci2

Godt å høre (ikke negativt ment) at andre har samme problem som min Tesla, hvilket betyr at det ikke er noe hardware-feil inne i bildet.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

JorEl

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 16:28
Sitat fra: ModelS på mandag 30. september 2019, klokken 15:19
Sitat fra: JorEl på mandag 30. september 2019, klokken 14:14
Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 14:05
Under Underholding -> Kino (Theater) er skjermen helt blank/ingenting.
Er det noe som må aktiveres eller?
Bilen må ha tilgang til wifi. Min kino virker, men ikke caraoke i dag. Synger ikke så mye alikevel ;)

Jeg kan se på Netflix over LTE?
Både YouTube og Netflix fungerer uten WiFi hos meg.
Uten wifi, det må jeg sjekke. Hadde vært flott. Men er LTE raskt nok?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: JorEl på mandag 30. september 2019, klokken 19:24
Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 16:28
Sitat fra: ModelS på mandag 30. september 2019, klokken 15:19
Sitat fra: JorEl på mandag 30. september 2019, klokken 14:14
Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 14:05
Under Underholding -> Kino (Theater) er skjermen helt blank/ingenting.
Er det noe som må aktiveres eller?
Bilen må ha tilgang til wifi. Min kino virker, men ikke caraoke i dag. Synger ikke så mye alikevel ;)

Jeg kan se på Netflix over LTE?
Både YouTube og Netflix fungerer uten WiFi hos meg.
Uten wifi, det må jeg sjekke. Hadde vært flott. Men er LTE raskt nok?
LTE er ofte raskere en WiFi!
WiFi-mottaket på bilen er jo elendig.
Har fiber på hytta men svak WiFi der bilen står. Slo derfor av WiFi i bilen og da ble det bra kvalitet på bildet både på Netfilx og YouTube.
Sjekk hastigheten med nettfart.no
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Takk takk. Prøvde youtube med LTE og det funket bra det. :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geirci2

Fungerer ikke hos meg (tom/blank hvit skjerm) - hverken på WiFi eller LTE...
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

JorEl

Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 21:07
Fungerer ikke hos meg (tom/blank hvit skjerm) - hverken på WiFi eller LTE...
Går ut i fra at du har prøvd å resette. Om ikke kommer det vel fort en patch.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Sitat fra: ModelS på mandag 30. september 2019, klokken 16:59
Kan bare snakke for S og X. Ingen fantombremsing (så langt), bra visualisering av motgående trafikk (føler meg hakket tryggere siden jeg kan se hva bilen faktisk oppfatter i motgående kjørefelt). Ingen bråbremsing når biler krysser mitt kjørefelt for å kjøre av hovedvei, etc. Alt i alt positivt overrasket :+1:

Jeg liker også disse tingene!

Jeg mener å ha lest et sted at biler i visualiseringen tegnes med ledig kapasitet i dataen. Så når den får masse input til autopiloten hopper den over å tegne trafikken rundt bilen. Men den vet likevel om den. Bare dropper visualiseringen.

Har faktisk tenkt at ghost braking kanskje kommer av noe lignende. Autopiloten blir overbelastet og har en regel om å bremse hvis den ikke er sikker på at det er trygt å kjøre. Og så 1sek senere har den hentet seg inn og ser at det bare er tut og kjør. Men da ar den allere vært på bremsepedalen med cyberfoten.

Øggen

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 20:08

LTE er ofte raskere en WiFi!
WiFi-mottaket på bilen er jo elendig.
Har fiber på hytta men svak WiFi der bilen står. Slo derfor av WiFi i bilen og da ble det bra kvalitet på bildet både på Netfilx og YouTube.
Sjekk hastigheten med nettfart.no

Nevnt mange ganga før, men husk at wifi mottak sitte i høgre speil, og parker derfor med høgre side mot wifi router for best signal mottak.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Handyman

Sitat fra: Øggen på mandag 30. september 2019, klokken 22:04
Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 20:08

LTE er ofte raskere en WiFi!
WiFi-mottaket på bilen er jo elendig.
Har fiber på hytta men svak WiFi der bilen står. Slo derfor av WiFi i bilen og da ble det bra kvalitet på bildet både på Netfilx og YouTube.
Sjekk hastigheten med nettfart.no

Nevnt mange ganga før, men husk at wifi mottak sitte i høgre speil, og parker derfor med høgre side mot wifi router for best signal mottak.
Jepp, er klar over det, man likefult elendig WiFi-mottak på TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: geirci2 på mandag 30. september 2019, klokken 21:07
Fungerer ikke hos meg (tom/blank hvit skjerm) - hverken på WiFi eller LTE...
Det er nok fordi det skal stå til det hvite interiøret ditt ;)
Synd at Tesla ikke informerte om dette da du bestilte, det funker menlig supert med sort interiør ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA