Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

OhmPaPa

#105
Den er registrert som

2019.32.10 (8f5cdff)

https://teslafi.com/firmware/


...men  første runde er det folk i USA som får - ikke nordmenn.  :blank:

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 22:29
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. september 2019, klokken 21:37
Vet ikke om det er nevnt, men ryggekamera er visstnok nå en del av Sentry. Sparte hendelser blir lagret i separate mapper.
Er ikke det bra da?
Selvsagt. Til og med jeg kan da klare å (av og til) si noe positivt...  :D

Jeg har en garasje som ligger så langt unna at jeg ikke alltid gidder å parkere i den, men har allerede laget et Homelink-basert system som slår på lyskaster på gårdsplassen, låser opp utgangsdøren, drar opp rullegardiner, og tenner innelyset når bilen er 20 meter unna. Og det motsatte når jeg kjører vekk.  8)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

#107
Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 22:29
En ting som jeg kommer til å benytte meg masse av er den nye Homelink-knappen i appen:

"The new mobile app will feature a garage door button that will work with HomeLink compatible doors."

Det er stas for oss som ikke har noe nøkkelknippe å ha garasjeport-åpner på  :laugh:
Det lar seg gjøre idag også, man man må først klikke seg inn på summon, og trykke på "Homelink" øverst i høyre hjørne.
Bruker det stadig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. september 2019, klokken 20:30
Joe Mode må visstnok aktiveres ved hver oppstart  >:(

Uff. Så fram til denne, men er det slik er den jo ubrukelig. Hater at lyden på anlegget dempes hver gang bilen kobler ut AP ved påkjørsel på motorveien (jeg holder igjen rattet så den ikke slenger over til høyre) og hver gang jeg kobler det på igjen. Bruker det mindre og mindre...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Mest spent på hvor mye av dette som kommer på MCU1, og om jeg blir kvitt hakkingen i spotify, eller om det bare blir enda verre.

RuneW

Sitat fra: Handyman på torsdag 26. september 2019, klokken 22:40
Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 22:29
En ting som jeg kommer til å benytte meg masse av er den nye Homelink-knappen i appen:

"The new mobile app will feature a garage door button that will work with HomeLink compatible doors."

Det er stas for oss som ikke har noe nøkkelknippe å ha garasjeport-åpner på  :laugh:
Det lar seg gjøre idag også, man man må først klikke seg inn på summon, og trykke på "Homelnk" øverst i høyre hjørne.
Bruker det stadig.

Jeg har to garasjeporter. Hvilken blir aktivert ved klikk på dette ikonet?

Det er dog ikke sikkert det blir noe bedre med "V10 appen".
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 23:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 26. september 2019, klokken 22:40
Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 22:29
En ting som jeg kommer til å benytte meg masse av er den nye Homelink-knappen i appen:

"The new mobile app will feature a garage door button that will work with HomeLink compatible doors."

Det er stas for oss som ikke har noe nøkkelknippe å ha garasjeport-åpner på  :laugh:
Det lar seg gjøre idag også, man man må først klikke seg inn på summon, og trykke på "Homelnk" øverst i høyre hjørne.
Bruker det stadig.

Jeg har to garasjeporter. Hvilken blir aktivert ved klikk på dette ikonet?

Det er dog ikke sikkert det blir noe bedre med "V10 appen".
Den porten du har parret Homelink med.
Homelink fungerer perfekt mot min Hørman portåpner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Svar fra Elon på Twitter på spørsmål om når V10 kommer til Tyskland:
We look for rare corner case issues with a limited release US build, then expand internationally as we receive approval from regulatory authorities. So, soon, but hard to say exactly.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Sitat fra: JorEl på torsdag 26. september 2019, klokken 13:04
Det skal bli mulig og lufte litt med APP. Greit å gjøre ting enkelt noen ganger :)
https://electrek.co/2019/09/26/tesla-mobile-app-update-new-features-early-access/

Det der har jeg ventet på! Ikke for å kunne lufte, men fordi appen viser om man har klart å ghost-åpne vinduene i det man gikk ut av bilen. Med den nye versjonen vil man altså kunne fiske opp telefonen når det begynner å regne og hvis det står "Vent" på knappen så betyr det at alle vinduer er stengt. Hvis det derimot står "Close" så er det noe som står åpent og da kan man lukke det med appen. Endelig!

Model 3 Martin

Sitat fra: Handyman på torsdag 26. september 2019, klokken 23:53
as we receive approval from regulatory authorities. So, soon, but hard to say exactly.

Norge er alt stor del av det Europeiske markedet, og det er lovlig her... Alt som skal til er en liten søknad.

RuneW

Sitat fra: Handyman på torsdag 26. september 2019, klokken 23:46
Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 23:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 26. september 2019, klokken 22:40
Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2019, klokken 22:29
En ting som jeg kommer til å benytte meg masse av er den nye Homelink-knappen i appen:

"The new mobile app will feature a garage door button that will work with HomeLink compatible doors."

Det er stas for oss som ikke har noe nøkkelknippe å ha garasjeport-åpner på  :laugh:
Det lar seg gjøre idag også, man man må først klikke seg inn på summon, og trykke på "Homelnk" øverst i høyre hjørne.
Bruker det stadig.

Jeg har to garasjeporter. Hvilken blir aktivert ved klikk på dette ikonet?

Det er dog ikke sikkert det blir noe bedre med "V10 appen".
Den porten du har parret Homelink med.
Homelink fungerer perfekt mot min Hørman portåpner.

Jeg har paret bilen med begge portene...

Men det er jo en som er "default", så da er det vel den som blir åpnet. Får teste det litt. Takk for tips!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Om JoeMode må aktiveres hver gang, så passer den for lang-tur, eller når faktisk noen i bilen sover.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på fredag 27. september 2019, klokken 09:17
Om JoeMode må aktiveres hver gang, så passer den for lang-tur, eller når faktisk noen i bilen sover.

Det er akkurat det du beskriver som den er ment for  :D. Men klokkespillet i Tesla irriterer nok de våkne også. Burde absolutt være mulig å senke lydnivået til et akseptabelt og permanent nivå (men kanskje myndighetene har et ord med i laget her også?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

odahle

Sitat fra: gr på torsdag 26. september 2019, klokken 23:12
Mest spent på hvor mye av dette som kommer på MCU1, og om jeg blir kvitt hakkingen i spotify, eller om det bare blir enda verre.
Tenker akkurat det samme. Klarer meg fint uten spill, Netflix ol. men det hadde vært veldig hyggelig om de kunne optimalisert bruken av de nåværende funksjonene. Eventuelt lansert en nedstrippet versjon som var tilpasset MCU1, så slipper vi hakking og treg responstid. Ellers håper jeg de lar oss oppdatere til MCU2 snart, kostnaden er det kanskje verdt å ta. Spesielt for oss som var noen uker for tidlig ute ved kjøp (produsert i slutten av januar 2018).
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

cra

Jeg synes ikke det er så mye klokkespill i Teslaen i det daglige? Om en ikke slår AP av og på stadig vekk av ulike årsaker da (som å holde på rattet for å hindre "fylekjøring" på busslommer etc).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA