Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

PetterTM3P

Sitat fra: knut.aulie på mandag 29. juli 2019, klokken 14:26
Sitat fra: gr på mandag 29. juli 2019, klokken 14:22
Jaja, så lenge de ikke klarer å få Spotify eller blinklys hakkefrie, så blir det neppe mye glede av Netflix, for oss MCU1-eiere...  :P
Du vet at blinklys skal blinke

https://youtu.be/xuxLt1yCV78

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øggen

Då e wide release te alle med FSD i USA igang.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

emmern

Er heldigvis ingen hast denne gangen :) eneste vi får er vel infotainment
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

turfsurf

Sitat fra: emmern på torsdag 26. september 2019, klokken 17:08
Er heldigvis ingen hast denne gangen :) eneste vi får er vel infotainment
Nja, en på jobben har v10 (early access program), får ihvertfall joe mode (ser veldig frem til det) og bedre visualisering av plassering i veibanen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emmern

#95
Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. september 2019, klokken 17:25
Sitat fra: emmern på torsdag 26. september 2019, klokken 17:08
Er heldigvis ingen hast denne gangen :) eneste vi får er vel infotainment
Nja, en på jobben har v10 (early access program), får ihvertfall joe mode (ser veldig frem til det) og bedre visualisering av plassering i veibanen.
Disse tingene grenser forsåvidt til infotainment. :)
Er det noen forbedringer mht lane change osv. Eller er det like bedritent pga EU?

Joe Mode! WOW! Det er et helt hopp fra V9 til V10 verdig LOL.

Virker som det er ca 0 UI-endringer for S/X også. Samme kart-i-bånn-i-bøtta-grensesnitt.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

xerxes

haters gonna hate :)

synes det er jevn fin utvikling måned for måned, er på advanced selv og ser fram til at utviklingen fortsetter videre:)

Motorwatt

Lovers gonna love :(

Trenger nødvendigvis å være hater fordi om man ikke har en nesegrus beundring over det Tesla får til med oppdateringer. Jeg har aldri hatet Tesla (eller noen annen bil jeg har hatt), men jeg forbeholder meg retten til offentlig å fremkomme med det jeg synes er negativt. Euforia har dessverre en lei tendens til å gi seg etterhvert. Denne oppdatering (en hovedoppdatering) er faktisk ikke mye å juble over hvis det som sies er tilfelle. Det virkelig essensielle som AP/TACC/skiltgjenkjenning, osv. har man hørt lite til i V10. Spennende å se om det her er noen fremgang. . 
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Mange ser på V9 som en nedgradering for det gjorde hele opplevelsen tregere på deres Mcu1. En annen ting er at split screen forsvant, og at knappene er mindre tilgjengelige enn før. Alt ser ut til å være bygd for Model 3s skjerm.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

Jeg kommer til å ha glede av JoeMode, om styrken på alle plingene blir halvert. Ikke alle i bilen trenger og høre når jeg skrur av AP. Skiltgjennkjenning ja, det blir fett om det kommer en god oppdatering. :)

Haters, hate to love :P

I morgen henter jeg bil på service, og håper jeg fornyer Tesla-lover-medlemskapet mitt.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#100
Joe Mode må visstnok aktiveres ved hver oppstart  >:(

JorEl: Du kvalifiserer til æresmedlemskap, så ingen ting å frykte :-)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Vet ikke om det er nevnt, men ryggekamera er visstnok nå en del av Sentry. Sparte hendelser blir lagret i separate mapper.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


RuneW

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. september 2019, klokken 21:37
Vet ikke om det er nevnt, men ryggekamera er visstnok nå en del av Sentry. Sparte hendelser blir lagret i separate mapper.

Er ikke det bra da?

Synes det er mye bra med V10, selv for oss her på berget.

https://www.teslarati.com/tesla-v10-wide-release-mobile-app-update/

En ting som jeg kommer til å benytte meg masse av er den nye Homelink-knappen i appen:

"The new mobile app will feature a garage door button that will work with HomeLink compatible doors."

Det er stas for oss som ikke har noe nøkkelknippe å ha garasjeport-åpner på  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

#104
Om V10 på Tesla sin sider:
https://www.tesla.com/blog/introducing-software-version-10-0?redirect=no
https://www.tesla.com/support/software-version-10-0
Blir spennende å se hvor mye som er plukket bort på Euro-versjonen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA