Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Motorwatt

Interessante tall fra California. Antall biler og antall sjåfører som er gitt tillatelse til å testkjøre selvkjørende biler:

Here's the current data from the California DMV's autonomous test fleet:

GM Cruise: 258 cars and 760 drivers
Waymo: 135 cars and 321 drivers
Apple: 69 cars and 143 drivers
Tesla: 32 cars and 136 drivers
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Fornybarbil

Jeg gamer ikke mye selv men respekterer at Tesla lager en bil som småbarnsforeldre ikke kan si nei til.. Minecraft liksom. De små sitter jo og ser på YouTubevideoer av andre som spiller.. Enda en unnskyldning for å kjøpe Tesla.

Tror dere vi får v10 tidlig til Model 3 i Norge siden en god del av oss har FSDoppgradert pga prisforskjellen?

Tror dere vi får noe som likner på Advanced summon?

Motorwatt

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 09. august 2019, klokken 22:00
Tror dere vi får noe som likner på Advanced summon?
Enhanced Summon kommer nok ikke til Europa med det første på grunn av regulatoriske bestemmelser.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Fornybarbil

Du tror altså ikke på noe som likner. Got it 😊

mthoring

Vanskelig å si med Enhanced summon, må i såfall være i lav hastighet, og med ansvarlig sjåfør i umiddelbar nærhet (altså samme krav som summon i dag).
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Hadde egentlig vært fornøyd om summon hadde virket litt mer stabilt som den er i dag. Nå virker den noen ganger og andre ikke......

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emmern

Virker som alt Europa får er nye visualiseringer
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: JorEl på fredag 06. september 2019, klokken 19:16
V10 nærmer seg. (Smart Summon nam nam :P)
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-traffic-visuals-early-access-program/
Du må nok flytte til USA dersom du skal kunne utnytte mye av det som kommer.
Mye som blir ødelagt av EU-regler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vhagar

#54
Sitat fra: JorEl på fredag 06. september 2019, klokken 19:16
V10 nærmer seg. (Smart Summon nam nam :P)
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-traffic-visuals-early-access-program/

SitatThe most positive response to the avatar seemed to be the lack of any drag or delay when zooming and rotating despite the feature operating in real-time. This is a nod to Tesla's advanced computer processor.

Her tror jeg noen blingser, for mcu'en i model 3 er rett nok bedre enn min gamle. Men det (animering av grensesnittet) har ingenting å gjøre med Tesla sin "advanced computer processor", som jeg antar de mener er hw3 og ikke intel sin cpu som står i mcu'en og som har ansvaret for visningen av innholdet på skjermen.

Derimot er det hyggelig å se at de får det til. Når jeg kjører av ferger så ser det ut til at jeg er midt i en massekollisjon med biler i alle rettninger. Men så spørs det om alt annet går i stå og spotify hakker når animasjonen vises også.

Håper v10 fikser mye av tregheten til mcu v1 også.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

k1

Er vel rett og slett smått bekymret for V10 for en med MCU1.
Ingen av spillene vil jo være noe for oss? Hva med youtube og netflix? Hva med alt som er optimalisert for MCU2 og hvordan slår det ut i bugs for MCU1?
Sorry for å ikke være mer optimistisk, men all historikk har lært meg noe annet  :-\

emmern

Det kommer i praksis nesten ingenting av verdi til Norge. Alle de nye tingene er andre ting enn autopilot og full self driving
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

#58
Netflix og Youtube, men nye gratis WIFI'er på SC vil være glimrende når man venter på at bilen skal lade.
Tror også dette vil bli fint på MCU1.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TeslaModelX

Netflix og Youtube på en Model 3 kan jeg se for meg. Men hvordan blir aspect ratio på Model S og X? :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA