Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

thbo

Med kun 5-10 min superlading i 250kW når SuC V3 rulles ut hadde det vært mer nyttig om Netflix virket for passasjerene mens man kjørte. Med en slags Face-ID på det interne kameraet kunne bilen skrike dersom fører så for lenge på skjermen
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

emmern

I model 3 så vises fart og alt mulig. Skal det ligge oppå filmen mens man kjører :) her ser man nytten med instrument cluster :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

thbo

#62
Sitat fra: emmern på mandag 16. september 2019, klokken 09:18
I model 3 så vises fart og alt mulig. Skal det ligge oppå filmen mens man kjører :) her ser man nytten med instrument cluster :)

Hastighetssøylen på venstre side av skjermen dukker selvsagt også automatisk opp når fører kikker på skjermen til stor forargelse for passasjerene slik at man antagelig ikke trenger de ytterligere varslene for at ikke fører skal se på Netflix under kjøring Nei, dette hørtes ikke så komfortabelt ut for noen før den blir helt selvkjørende.(On a related note: At de ikke tilbyr HUD er litt utrolig.)
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

HKS

Sitat fra: JorEl på søndag 15. september 2019, klokken 19:07
Netflix og Youtube, men nye gratis WIFI'er på SC vil være glimrende når man venter på at bilen skal lade.
Tror også dette vil bli fint på MCU1.
Det bør ikke være noe problem. Tegra 3 har hardware dekodere for blant annet H.264, så hvis Tesla vil så kan dette helt fint kjøres på MCU1.
Tesla Model 3 Long Range

geear

Sitat fra: ModelS på mandag 16. september 2019, klokken 08:54
Netflix og Youtube på en Model 3 kan jeg se for meg. Men hvordan blir aspect ratio på Model S og X? :o
Er jo bare å kjøre den på øvre eller nedre del av skjermen det, i riktig ratio, akkurat som ryggekamera. Passer bedre på X og S sin skjerm enn 3. Vil da kunne ha ladeinfo og annet på skjermen samtidig, mens Model 3 enten må ha mindre bilde eller miste all annen info. Har jo ikke instrumentpanel engang...

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: ModelS på mandag 16. september 2019, klokken 08:54
Netflix og Youtube på en Model 3 kan jeg se for meg. Men hvordan blir aspect ratio på Model S og X? :o
Man kan dele opp bilde, slik NRK gjorde i gamledager :D
https://youtu.be/QLtwWVV9FHo?t=9
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TeslaModelX

Sitat fra: gr på mandag 16. september 2019, klokken 10:56
Sitat fra: ModelS på mandag 16. september 2019, klokken 08:54
Netflix og Youtube på en Model 3 kan jeg se for meg. Men hvordan blir aspect ratio på Model S og X? :o
Er jo bare å kjøre den på øvre eller nedre del av skjermen det, i riktig ratio, akkurat som ryggekamera. Passer bedre på X og S sin skjerm enn 3. Vil da kunne ha ladeinfo og annet på skjermen samtidig, mens Model 3 enten må ha mindre bilde eller miste all annen info. Har jo ikke instrumentpanel engang...

Godt poeng. Så for meg at man kjørte det i fullskjerm-modus.

prophan

https://youtu.be/hVDDYmmYrcU

Får full screen på filmer med model3. Ble litt misunnelig, bilde blir vesentlig mindre i s og x.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

kodax

Forventer at vi med FSD får automatisk dreibart landskapsmodus på skjermen..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Regner med at SogX får mindre bilde, men da blir det bedre bildeflyt. Dessuten passer det til min standard hifi-lyd   :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#71
Sitat fra: JorEl på mandag 16. september 2019, klokken 19:25
Regner med at SogX får mindre bilde, men da blir det bedre bildeflyt. Dessuten passer det til min standard hifi-lyd   :)
Når jeg nå skal ta stilling til ny refresh i modelS, så tenker jeg anderledes mtp skjermplasseringen til TM3 og et nytt media-miljø. V10 og en rask, stor skjerm hører mer sammen nå. Men tar gjerne i mot et lite instrument-cluster eller HUD for å avlaste all infoen på hovedskjerm. Jeg vil ikke ha det så sparsommelig som i TM3!! Håper andre modelS eiere også føler dette, og at Tesla har fått det med seg.
(Edit; Det er ikke så enkelt og få satt inn subwoofer/oppgradere standard-lyd, derfor blir det tipp-topp lyd neste gang :-\)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Kan være mere på lur i V10 hvis man skal tro en artikkel på Teslarati:

https://www.teslarati.com/tesla-v10-update-features-release-notes/

One could immediately see that these V10 update release notes are primarily focused on extra, fun features on Tesla's vehicles, and not their core functionalities such as Autopilot and highly-anticipated Full Self-Driving capabilities such as Smart Summon. Reports from the Tesla community suggest that these features are also included in the V10 release to members of the Early Access Program, though no release notes on these new capabilities have been shared online as of writing.

Handyman

#73
Sitat fra: OhmPaPa på mandag 16. september 2019, klokken 23:06
Kan være mere på lur i V10 hvis man skal tro en artikkel på Teslarati:

https://www.teslarati.com/tesla-v10-update-features-release-notes/

One could immediately see that these V10 update release notes are primarily focused on extra, fun features on Tesla's vehicles, and not their core functionalities such as Autopilot and highly-anticipated Full Self-Driving capabilities such as Smart Summon. Reports from the Tesla community suggest that these features are also included in the V10 release to members of the Early Access Program, though no release notes on these new capabilities have been shared online as of writing.
I følge versjonsnotatene for EAP-versjonen, er dette bare noe av det som kommer i V10.  Se første setning.
Legg også merke til klausulen i andre avsnitt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Rimelig naivt å tro at ingen vil røpe nyhetene... Men så er det vel kanskje det de ønsker også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA