2019.24.x

Startet av Motorwatt, tir 09. jul 2019, kl. 07:51

« forrige - neste »

Motorwatt

2019.24.1 er registrert. 4 uker siden siste hovedversjon. Foreløpig er det visstnok bare ny "Sketch Pad" som er oppdaget....

OhmPaPa

Fikk denne i natt 2019.24.1 - som du sier er det eneste de nevner oppdatering av sketchpad.

Antar/håper at også autopiloten har fått noen justeringer.

geear

Fikk denne i går. Kun kjørt en liten tur. Har ikke merket stort på ene eller andre, men lurer på om muligens hakking i spotify er borte.

(Bilen min husker ellers fortsatt ikke innstillinger gjort senere enn for noen uker siden med denne heller (egen tråd i samme forum), så må være noe mer enn software som er galt.)

k1

Hadde samme issue gr, og factory reset løste det for meg (som også nevnt i den «andre» tråden).

Toalmar

Da er enda en versjon sluppet, 2019.24.2
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

OhmPaPa

FYI - i 24.1 virker den mere lettskremt igjen - i forhold til 20.x

Dvs 20..x hadde mindre fantombremsing enn før. Med 24.1 er den tilbake til gamle høyder. Og også lettskremt når akser for å ta igjen køen - rød piping der den tror jeg skal krasje i noen bakfra. Dvs mere skvetten enn før.

Klager ikke - sånn er det når "advanced" gir meg tidlig oppgradering. Syns det er greit å være del av dugnaden til Tesla.

Motorwatt

Sitat fra: OhmPaPa på fre 12. jul 2019, kl. 18:14
Syns det er greit å være del av dugnaden til Tesla.
Det synes ikke jeg  :D. Slo av Advanced i dag fordi jeg er "ganske" fornøyd med 2019.4.2. Jeg bruker bilen som et nødvendig fremkomstmiddel, og ikke som en testbase for Teslas dårlige kvalitetssikring av ny programvare.

ps. Ikke for det. Tror fremdeles det ikke har noe å si hva Advanced-bryteren står på. Men kan jo håpe....

Toalmar

Software 2019.24.4 Som akkurat er kommet ser det ut til at det bremselyset kommer på litt senere ved regenerering og at man muligens kan ha høyere  hastighet enn 5 km over gjeldene ved Autosteer.
Det er bare å håpe....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear

Det har vært 10km/t over på X så lenge jeg har hatt den. Og ubegrenset (inntil 150km/t) på flerfeltsvei.

Fornybarbil

Til opplysning så følger maks fart ved autopilot samme valg som du har på varsel om fartsgrense. Har du +5km/t der så er maks autopilotfart +5kmt.

Det kan endres.

mthoring

Sitat fra: Motorwatt på lør 13. jul 2019, kl. 21:37
[...]
Ikke for det. Tror fremdeles det ikke har noe å si hva Advanced-bryteren står på. Men kan jo håpe....

Rimelig sikker på at det har effekt. Hadde den på standard på langtur til nord norge, skiftet tilbake når jeg var i hjemlige trakter igjen i dag, og da rant det inn oppdatering innen et par timer. (Bilen har vært på wifi hele tiden - ruter i bilen). Nevnte det til brodern og han opplevde nylig det samme ved bytte tilbake til advanced.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Da virker det altså bare på enkelte biler? Eller så er det fremdeles kun et sammentreff? Tror fremdeles mest på det siste  :D.

sjokomelk

2019.24.4 har rullet ut til en del biler i dag i følge TeslaFi, så det er bare tilfeldighet.
Tesla sender også ut oppdateringer i puljer til biler basert på konfigurasjon, modell og lokasjon. Så selv om du har satt bryteren til "Advanced" vil du fortsatt ikke få noe før Tesla har lagt deg i gruppen som skal få oppdateringen. Bryteren setter deg kanskje i den fremste delen av køen med "Advanced" og bakerst i køen med "Standard". Ellers ingen forskjell.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Hvis det har en effekt så vil man nok uansett få bugfixversjoner på den ukes-utgaven man allerede har, selv med standard. Tbd.

Gikk fra 2019.20.x til 2019.24.4 i dag ja.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Handyman

Sitat fra: gr på lør 20. jul 2019, kl. 14:53
Det har vært 10km/t over på X så lenge jeg har hatt den. Og ubegrenset (inntil 150km/t) på flerfeltsvei.
Etter min erfaring et det ikke flerfeltsvei som avgjør om du kan stille høyere enn 10kmt over. Det er midtdeler som avgjør. Har dog opplevd at selv med midtdeler så der den begrenset til 10, men mistenker at det skyldes mangler i kartgrunnlaget.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA