Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tibber og lønnsomhet

Startet av litium, torsdag 04. juli 2019, klokken 11:02

« forrige - neste »

Kim-

Sitat fra: Kristian O på lørdag 06. juli 2019, klokken 12:00
Men ladestasjonen veit om en bil er tilkobla. Så om ingen bil er tilkobla, er det ingen grunn til å vekke bilen. Så sant man ikkje har 2 biler.

Kanskje med eease sin ladestasjon er det slik. Hva jeg mente er integrasjonen Tesla tibber så kan man «smart lade» alle steder med hvilken  som helst lader.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 05. juli 2019, klokken 09:11
Jeg har lest at Tibber kan gjøre at bilen ikke går i sleep mode Pga polling mot bilen. På min X100 utgjør sleep mode ca 2kw i løpet av en kveld/natt. Jeg bruker teslafi, og etter at jeg fikk bilen over i sleep på natta er nesten alt vampire drain borte.
Men det er med bruk av app for å styre lading på en "generisk" ladestasjon. I denne tråden nevnes Tibber sin egen Easee ladestasjon. Vil anta de da styrer lading via ladestasjonen. Den skal jo også støtte biler uten app-styring..

turfsurf

Sitat fra: Kristian O på lørdag 06. juli 2019, klokken 12:00
Men ladestasjonen veit om en bil er tilkobla. Så om ingen bil er tilkobla, er det ingen grunn til å vekke bilen. Så sant man ikkje har 2 biler.
Men da bruker man jo ikke Tesla integrasjonen lengre, så da er jo vampire drain ikke et tema uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dudex

Hei!

Har Tibber fra før, og installerte "powerupen" for smart ladning med vanlig stikk kontakt.

Hva slags innstillinger på jeg ha på selve Teslaen for smartlading? Hvis jeg har tidsinnstilt på Teslaen, vil det ovestyre?

Toalmar

Sitat fra: Dudex på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:55
Har Tibber fra før, og installerte "powerupen" for smart ladning med vanlig stikk kontakt.

Hva slags innstillinger på jeg ha på selve Teslaen for smartlading? Hvis jeg har tidsinnstilt på Teslaen, vil det ovestyre?
Jeg har Tibber selv, men etter at jeg kjøpte Tesla har jeg kun hatt den tilkoblet ett fåtall ganger ettersom den da får veldig mye "Vampire Drain"
Nå "sover" bilen i hvert fall, med Tibber gjorde den ikke det.
Bruker utsatt lading i bilen for å styre når ladingen skal starte, setter den til å begynne ca kl 02:00 for å få en hyggelig strømpris
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Spurte Tibber om ladetap-problematikken. Og, joda. De var selvsagt klar over dette, men hadde vurdert det slik at det var gunstigere å lade med Tibber kontra ladetapet ved at bilen ikke "sov". De sa også at de jobbet med en løsning, men dette var 3 måneder siden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

300 W i kontinuerlig forbruk er ganske høyt, så det er nok i grenseland at det lønner seg. Og uansett blir det flere sykluser på batteriet av slik uttapping (degradering) og ikke er det miljøvennlig heller. Gidder ikke bruke Tibber sin power up selv, for å si det slik. Foretrekker at bilen min sover. Slo av Always connected også for å endelig få den til å sove.

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 10. oktober 2019, klokken 09:34
Spurte Tibber om ladetap-problematikken. Og, joda. De var selvsagt klar over dette, men hadde vurdert det slik at det var gunstigere å lade med Tibber kontra ladetapet ved at bilen ikke "sov". De sa også at de jobbet med en løsning, men dette var 3 måneder siden.
Jeg klaget til Tibber pga stort strømforbruk for en tid siden. De spurte om jeg kunne gi dem litt data, så jeg hentet ut all data for ca en uke fra TeslaFi som de fikk. De har så vidt jeg vet ikke funnet noen løsning enda
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: gr på torsdag 10. oktober 2019, klokken 15:13
Slo av Always connected også for å endelig få den til å sove.
Nå går det ikke an å slå av "Always Connectedet" på ultimo 2018-modeller som på min, men får du oppdateringer hvis den er slått av?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

#24
Ja.. var ingen som rapporterte om V10 her på forumet før min fikk den. Den sovner ikke med en gang en parkerer, og sover ikke når den lader. Mulig det kan bli noe forsinkelse, men ingen krise.

n0rpan

Sitat fra: Toalmar på torsdag 10. oktober 2019, klokken 16:45
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 10. oktober 2019, klokken 09:34
Spurte Tibber om ladetap-problematikken. Og, joda. De var selvsagt klar over dette, men hadde vurdert det slik at det var gunstigere å lade med Tibber kontra ladetapet ved at bilen ikke "sov". De sa også at de jobbet med en løsning, men dette var 3 måneder siden.
Jeg klaget til Tibber pga stort strømforbruk for en tid siden. De spurte om jeg kunne gi dem litt data, så jeg hentet ut all data for ca en uke fra TeslaFi som de fikk. De har så vidt jeg vet ikke funnet noen løsning enda

Bump :) Er det noen som vet hvordan dette er nå?

Toalmar

Sitat fra: n0rpan på mandag 21. september 2020, klokken 09:52
Bump :) Er det noen som vet hvordan dette er nå?
Kan dessverre ikke hjelpe da jeg ikke har Tesla mer. Har heller ikke maset på Tibber om dette. Jeg er svært fornøyd med Tibber som strømleverandør og med deres bonus løsning, men for saken med data uttak som de fikk er jeg ikke imponert. Vet ikke om det er så enkelt å få info fra bilen uten å vekke den.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

knegg

Sitat fra: Toalmar på mandag 21. september 2020, klokken 18:28
Sitat fra: n0rpan på mandag 21. september 2020, klokken 09:52
Bump :) Er det noen som vet hvordan dette er nå?
Kan dessverre ikke hjelpe da jeg ikke har Tesla mer. Har heller ikke maset på Tibber om dette. Jeg er svært fornøyd med Tibber som strømleverandør og med deres bonus løsning, men for saken med data uttak som de fikk er jeg ikke imponert. Vet ikke om det er så enkelt å få info fra bilen uten å vekke den.

Spurte Tibber i dag om Tesla-integrasjon og søvn. De har fremdeles ikke fikset "vampire drain", men jobber med det.
2020 Model 3

Kim-

De sa de jobbet med det for 2 år siden også....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA