2019.20.4.2

Startet av viggosk, tirsdag 25. juni 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

Motorwatt

#15
Har hatt 2019.20.4.2 noen dager, og det virker som den iboende redsel for store lastebiler nærmes er eleminært. Kjørt 30 mil på 2-feltsvei med midtdelerlinje, og til tross for mye tungtrafikk fikk jeg ingen oppbremsinger. Framgang!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Hadde en meget smooth tur på E18 i dag! Til og med påkjørslene ble gjennomført uten noe særlig problemer.


Motorwatt

Påkjørsler går bare greit hvis det er en asfaltskjøt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. juli 2019, klokken 18:53
Påkjørsler går bare greit hvis det er en asfaltskjøt.
Ja, er det en tydelig skjøt så ser du det i displayet at fila ikke utvider seg.

Men, før har den klart å holde seg til venstre også når man ser at fila blir dobbelt så stor i displayet. Denne gangen behersket den seg og holdt seg mye mer til venstre.

Kan være en tilfeldighet denne gangen, hvem vet.. får testet helt ned til Kristiansand i morgen  :+1:

Motorwatt

Tror mest på tilfeldigheter. Autosteer trenger nok fremdeles to linjer å styre etter, og linjer som ikke har for stor avstand. Vet ikke helt hvordan man med den teknologien som er i bilen nå kan unngå det. Hadde en Volvo XC90 foran meg, og den var også en snartur til høyre ved påkjøringen. Nesten komisk å se hvordan de to fulgte nøyaktig samme mønster.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. juli 2019, klokken 18:14
Har hatt 2019.20.4.2 noen dager, og det virker som den iboende redsel for store lastebiler nærmes er eleminært. Kjørt 30 mil på 2-feltsvei med midtdelerlinje, og til tross for mye tungtrafikk fikk jeg ingen oppbremsinger. Framgang!

Mulig det, men tunneler og broer er det fortsatt ikke noe glad i...

Påkjørslene takler den like dårlig som før her på E6 sør for Oslo.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2019, klokken 19:23
Påkjørslene takler den like dårlig som før her på E6 sør for Oslo.
Grunn nok til å ligge i venstrefila det. Men etter nettopp å ha kjørt 100 mil i Sverige og Danmark og opplevd hvor bra ting fungerer der så blir man jo litt frustrert over den norske veibyggingen...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 02. juli 2019, klokken 20:07
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2019, klokken 19:23
Påkjørslene takler den like dårlig som før her på E6 sør for Oslo.
Grunn nok til å ligge i venstrefila det. Men etter nettopp å ha kjørt 100 mil i Sverige og Danmark og opplevd hvor bra ting fungerer der så blir man jo litt frustrert over den norske veibyggingen...
30000-40000 Teslaeiere kan jo få SVV til å starte med markering helt til feltene er flettet ;)

geear

I USA, Danmark, Sverige, og sikkert flere, går den stiplede markeringen hele veien mellom påkjøringsfeltet. Er det kun norsk greie å stoppe den før?

Jeg har tenkt tanken om å ta en tur ut sent nattestid, med hvit sprayboks (neppe særlig holdbart) eller en bred pensel og noe heftig hvitmaling, og "fikse" de mest irriterende områdene. Skal vi ta en dugnad landet over? :laugh:

Motorwatt

Ikke i Danmark. Har kjørt 800 kilometer der for noen dager siden, og de har ikke markering ved påkjørselfelt. Svenskene derimot....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 02. juli 2019, klokken 20:11
30000-40000 Teslaeiere kan jo få SVV til å starte med markering helt til feltene er flettet ;)
Man kan ta med seg endel tusener av andre bilmerker også....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Er det kanskje fordi markeringen i akselerasjonsfeltet blir kjørt i stykker at de ikke gidder?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lynkjapp

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. juli 2019, klokken 20:38
Er det kanskje fordi markeringen i akselerasjonsfeltet blir kjørt i stykker at de ikke gidder?

En god teori, bortsett fra at det funker helt fint i Sverige og en haug med andre land. :)

Kim-

ser og nå at hvis du har AP på i et påkjøringsfelt setter den på blinklyset vel tidlig..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

... og veldig sent med NoA på avkjøringsfelt. Faktisk akkurat i det selve avkjøringen blir påbegynt. Burde begynt når oppbremsingen begynner.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA