Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3

Startet av Anders9, onsdag 08. mai 2019, klokken 05:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: zbk på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:27
Tillatt totalvekt på Model 3 er 2305kg, ser det ut for. Med førerkort type B er det da igjen max 1195kg tillatt totalvekt for henger. Med BE kan du trekke fulle 1300kg (og det er faktisk vekt som teller, ikke hva det kunne ha vært).
Du kan aldri trekke mer enn 910kg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

batterimannen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:29
Sitat fra: zbk på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:27
Tillatt totalvekt på Model 3 er 2305kg, ser det ut for. Med førerkort type B er det da igjen max 1195kg tillatt totalvekt for henger. Med BE kan du trekke fulle 1300kg (og det er faktisk vekt som teller, ikke hva det kunne ha vært).
Du kan aldri trekke mer enn 910kg.

Ja, du kan ikke se på hva som er tillat på førerkortet når maks for bilen er 910 kg.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

zbk

Sorry, my bad. Vet ikke hvor jeg fikk de 1300kg fra  :o
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

N0ya

Sitat fra: Teslus på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:28
Jeg fikk gode nyheter nå. De sjekket opp og sa at alle som har bil i bestilling blir kontaktet av Tesla ang. Hengerfeste. Det skal ikke forsinke leveransen, siden alle biler som kommer til Europa nå har mulighet for hengerfeste.

Disclaimer: pratet med delivery, og de kan si mye rart...

Dette kan da ikke gjelde de som hadde estimert levering i Q1 og som mest sannsynlig har bil på Morning Cornelia i Zeebrugge i dette øyeblikk? Det må i så fall være neste batch med non-performance biler som produseres?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Teslus

Det vet jeg ikke. Jeg har bestilling fra april og bilen min skal være i Europa eller ankomme Europa i dag, så virker som de enten ettermonterer i Belgia eller at de kommer klargjort fra fabrikk.

Atle3

I Norge har vi ikke elektronisk brems på henger. Kanskje det de mener eu ikke kan godkjenne?

fandango

Ringte delivery nå selv. Først skulle han ha meg til å avbestille på nettsidene for å så bestille på nytt. (Noe som ikke er mulig).. Så skulle han ordne med avbestilling. Men så ombestemte han seg og sa jeg skulle ringe senere (f. eks. fredag), da har de sannsynligvis fått mer info, om de kan endre eksisterende bestilling eller ikke..


ok67

Skal ikkje overraske meg om dei kjem opp med ei (kostbar) løysing for allereie utleverte bilar om eit års tid, når dei har tatt ut det eksisterande markedet. Men trur kanskje at problemet eigentleg er kapasitet på SC og ikkje regelverket som legg hindringar i vegen, og ikkje minst ønsket om å selge meir nye bilar.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: Atle3 på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:21
I Norge har vi ikke elektronisk brems på henger. Kanskje det de mener eu ikke kan godkjenne?
Den problemstillingen er uavhengig av om HF er ettermontert eller ikke.
Tror beskrivelsen "Programvare overvåker aktivt tilhengerens bevegelser og justerer hjulbremsing etter behov." bare er oversatt ukritisk fra USA hvor dette er vanlig. Tipper det blir helt vanlig HF for hengere med mekanisk påløpsbrems som blir levert her.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: ok67 på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:26
Skal ikkje overraske meg om dei kjem opp med ei (kostbar) løysing for allereie utleverte bilar om eit års tid, når dei har tatt ut det eksisterande markedet. Men trur kanskje at problemet eigentleg er kapasitet på SC og ikkje regelverket som legg hindringar i vegen, og ikkje minst ønsket om å selge meir nye bilar.
Disse antagelsene støtter jeg.
Antakelig noe påvirket av mitt håp om at HF blir tilgjengelig for ettermontering etter hvert ;-) om så bare i en begrenset periode kun for de som ikke kunne bestille TM3 med HF.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sharp

Sitat fra: Teslus på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:28
Jeg fikk gode nyheter nå. De sjekket opp og sa at alle som har bil i bestilling blir kontaktet av Tesla ang. Hengerfeste. Det skal ikke forsinke leveransen, siden alle biler som kommer til Europa nå har mulighet for hengerfeste.

Disclaimer: pratet med delivery, og de kan si mye rart...

Hvis det er noen her som har bestilt Preformance må dere si ifra hvordan Tesla håndterer det med å tilby hengerfeste.

Magnus Hansen

Som jeg sa i den andre tråden: dette er et bra tidspunkt å lansere hengerfeste. Forholdsvis få utleveringer de siste 14 dager og dermed ikke et alt for stort skred av tilbakeleveringer

jsa061

Sitat fra: fandango på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:26
Ringte delivery nå selv. Først skulle han ha meg til å avbestille på nettsidene for å så bestille på nytt. (Noe som ikke er mulig).. Så skulle han ordne med avbestilling. Men så ombestemte han seg og sa jeg skulle ringe senere (f. eks. fredag), da har de sannsynligvis fått mer info, om de kan endre eksisterende bestilling eller ikke..

Akkurat samme skjedde med meg. Han ville jeg skulle avbestille, men da jeg nevnte at jeg ikke hadde fått tildelt vin-nummer så endret han mening. Endte opp med at han la inn en merknad om at jeg ønsket henger-feste.. Sikkert best å ringe tilbake på fredag her også.

Vroom

Sitat fra: Sharp på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:40

Hvis det er noen her som har bestilt Preformance må dere si ifra hvordan Tesla håndterer det med å tilby hengerfeste.

Det tilbys ikke til Performance, så det er ingen ting som skal håndteres vil jeg tro.

mreinha

Snakket akkurat med delivery og hun jeg snakket med tvilte sterkt på at man fikk bil før i juli om man endret bestillingen sin nå. Biler uten hengefeste blir levert ut i slutten av mai og starten av juni.

Pga minst 1 mnd lengre leveringstid, så dropper ihvertfall vi hengerfeste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA