Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

INVITASJON TIL ÅRETS EVENT! Honda e Prototype

Startet av Magyar, fredag 03. mai 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Magyar

https://event.honda.no/invitasjon#

INVITASJON TIL ÅRETS EVENT!
Honda e Prototype

9. mai i Oslo - Kanonhallen på Løren
Adresse: Peter Møllersvei 4b, 0585 Oslo
Parkering på utsiden av bygget, betaling. Løren T-banestasjon.

14. mai i Stavanger – Stavanger Forum (sal Lysefjorden)
Adresse: Gunnar Warebergsgate 13, 4021 Stavanger
Parkering på utsiden av bygget, betaling. Busstopp rett utenfor.

23. mai i Bergen - Quality Hotel Edvard Grieg (sal Troldsalen)
Adresse: Sandsliåsen 50, 5254 Sandsli
Parkeringskjeller på hotellet, gratis parkering. Bybanen til Sandslivegen. Buss til Stølshaugen.

Tidspunkt: 18.00 – 21.00

Praktisk informasjon:
Det vil bli servert streetfood tapas, og vi byr også på noe godt i glasset

Philip Marlowe

Blir jo spennende å se hva prisen blir på denne. Hvis kjørelengden kun blir 200 km, så gjetter jeg på 190 tusen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

elektrolux

Takk for tips

Tør vi håpe på Tesla lignende brukervennlighet kombinert med småbilens fordeler i trange byrom?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Philip Marlowe

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:54
Tør vi håpe på Tesla lignende brukervennlighet kombinert med småbilens fordeler i trange byrom?

Da starter etter min mening dårlig når de etter det jeg har sett har valgt å ha ladeluken oppe på panseret. Den burde vært bak slik som hos f.eks, Tesla, i-miev og E-Golf.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Thomas Parsli

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 07. mai 2019, klokken 10:18
Da starter etter min mening dårlig når de etter det jeg har sett har valgt å ha ladeluken oppe på panseret. Den burde vært bak slik som hos f.eks, Tesla, i-miev og E-Golf.

Jeg tror det er et gjennomtenkt valg, hvor både funksjonalitet (høyt plassert) og design (passer resten av utseende) er vektlagt.
Jeg synes vel interiøret står til resten av bilen...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Horisontal ladeport som ikke kan/bør brukes i snø eller regnvær er ikke en god start.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. mai 2019, klokken 11:28
Horisontal ladeport som ikke kan/bør brukes i snø eller regnvær er ikke en god start.

Det er usannsynlig at Honda produserer en bil som ikke kan lades ved nedbør.
Hvor mye dårligere den er enn Nissans løsning er jeg usikker på -og du bør uansett fjerne snø fra panseret før du kjører.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Nissans er da langt mer vertikal, og dekselet lager delvis et naturlig tak.
Helt enig i at Honda ikke kommer til å selge noe hvor regn og snø havner rett inn i ladeporten.
Usikker på hvorfor du trekker inn snø og kjøring?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Philip Marlowe

For noen år siden leste jeg en tysk undersøkelse hvor det fremkom at ulykkesrisikoen blir redusert med 30% hvis man rygger inn istedenfor å rygge ut. Jeg klarer dessverre ikke finne den igjen nå, men jeg fant denne: https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/ikke-la-deg-lede-inn-i-fristelse--rygg-inn-nar-du-skal-parkere/

Derfor mener jeg ladeluken bør være bak og ikke foran.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. mai 2019, klokken 11:38
Usikker på hvorfor du trekker inn snø og kjøring?

Det var du som trakk inn snø, mitt svar var at snø må du børste bort uansett så rent praktisk har plasseringen lite å si (for snø).
Missforstod jeg det du skrev om snø?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Ser jeg var litt utydelig. Jeg mente naturligvis ikke snø som ligger oppå luken før den åpnes, selv om det også er en liten utfordring. Spesielt med litt stålis, mildvær og påfølgende frost.

Det jeg mente var snø- og regnvær. Dvs når det snør og når det regner og du har tenkt til å lade.
Med en gang luken åpnes vil det være åpent rett ned i ladeporten. Med mindre de har doble deksler. Men det vil fortsatt være åpent rett ned før en kan plugge i. All tid den står eksponert vil samle vann/snø rett inn på lederne. Den er sikkert drenert, men ikke ideelt. Er en rask med å plugge i går det jo greit, men i øsende regnvær kan det fort komme en del vann ned i ladeporten før du rekker sette i kabelen.
Snør det mens du lader vil hele området rundt ladeporten fylle seg med snø. Den må fjernes, men vet av erfaring at snø rundt pakninger/luker kan kreve litt jobb for å få bort slik at luker faktisk lukker seg. Fjerner du ikke alt 100% risikerer du at det blir til is og enda verre senere.

Jeg tror ikke luken blir slik på produksjonsmodellen. Håper de setter den på førersiden bak. Da kan en rygge inn og det er kortest vei å gå. Minst værutsatt også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)


Philip Marlowe

Sitat fra: Magyar på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:04
290.000kr ?

Da bør nok kjørelengden være minst 300 km og ikke 200 km som pressen skriver.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Magyar


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA