Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

INVITASJON TIL ÅRETS EVENT! Honda e Prototype

Startet av Magyar, fredag 03. mai 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Speeder

#15
Sitat fra: Magyar på onsdag 08. mai 2019, klokken 06:27
Prissettingen kommer at være som en BMW i3

Det blir isåfall i overkant dyrt, i3'n har ca. 50% mer rekkevidde.
Honda bør legge seg vesentlig lavere etter min mening.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Magyar

Noen som har bilder ifra eventet? Den heter nå kun Honda e og skal være mulig å reserve 16. mai for 6000kr. Rekkevidden er garantert til minst 200km. Det skal finnes reserverebatteri som garanterer det 100%.

Philip Marlowe

Mine inntrykk: Mye show og lite informasjon. Honda har lagt mye vekt på design og teknologi, mindre på funksjonalitet. Et lite bagasjerom bak, ikke noe basjeplass foran for der hadde de plassert ladeluka midt oppe på panseret.



Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

dundun

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 10. mai 2019, klokken 17:34
Honda har lagt mye vekt på design og teknologi, mindre på funksjonalitet. Et lite bagasjerom bak, ikke noe basjeplass foran for der hadde de plassert ladeluka midt oppe på panseret.

Høres topp ut, og som en god prioritering. Det er mange nok fornuftige og billige biler i verden - gi meg heller noe som gir faen i Skodasegmentet.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Magyar

Trenger ikke bagasjerom når jeg kun kjør til barnehage og jobb. Perfekt bil i byen. Håper ikke det blir for dyr...


Philip Marlowe

Sitat fra: dundun på fredag 10. mai 2019, klokken 18:16
Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 10. mai 2019, klokken 17:34
Honda har lagt mye vekt på design og teknologi, mindre på funksjonalitet. Et lite bagasjerom bak, ikke noe basjeplass foran for der hadde de plassert ladeluka midt oppe på panseret.

Høres topp ut, og som en god prioritering. Det er mange nok fornuftige og billige biler i verden - gi meg heller noe som gir faen i Skodasegmentet.

Jeg tror at Honda kan med mindre justeringer som f.eks. flytte ladeluken, gjøre denne bilen mer praktisk, men likevel beholde det stilige designet.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Counterpointer

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 11. mai 2019, klokken 10:19
Sitat fra: dundun på fredag 10. mai 2019, klokken 18:16
Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 10. mai 2019, klokken 17:34
Honda har lagt mye vekt på design og teknologi, mindre på funksjonalitet. Et lite bagasjerom bak, ikke noe basjeplass foran for der hadde de plassert ladeluka midt oppe på panseret.

Høres topp ut, og som en god prioritering. Det er mange nok fornuftige og billige biler i verden - gi meg heller noe som gir faen i Skodasegmentet.

Jeg tror at Honda kan med mindre justeringer som f.eks. flytte ladeluken, gjøre denne bilen mer praktisk, men likevel beholde det stilige designet.
De sa på eventet at ladeluke blir som den er, bilen er 97% som produksjonsmodel.

Virker som den motoriserte luka er en signaturfeature som de vil holde på.
Dette ligner på andre produsenter som holder på sine egne løsninger som vi her i vårt røffe klima og mange med uteparkering/lading sliter litt med.

Selv om designere er i Norge og prater med folk så sitter det langt inne å tilpasse nye biler til våre forhold. Ladeluker og plassering er jo krevende uansett. Noen vil ha den foran og noen bak og hurtigladerne har jo stort sett alt for korte ledninger.

Philip Marlowe

Det og at kjørelengden ikke er annet spesifisert enn minst 200km+ (tviler på at det kan bety 300km) og en pris som ligger tett under BMW i3, vil gjøre at salget av Honda E kommer til å bli svært beskjedent i Norge. Dessverre.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Mr Oizo

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 11. mai 2019, klokken 11:48
Det og at kjørelengden ikke er annet spesifisert enn minst 200km+ (tviler på at det kan bety 300km) og en pris som ligger tett under BMW i3, vil gjøre at salget av Honda E kommer til å bli svært beskjedent i Norge. Dessverre.
Denne og den nye Mini elektriske må vel være av de minst interessante bilene som kommer neste året.
Små biler som går 15-20 mil har vi fått nok av de siste 2-3 årene, markedet har utviklet seg videre og de som ønsker slike biler kan kjøpe de som er brukt, veldig stort bruktmarked f.eks på biler som i3-94ah.

dundun

#26
Jeg tror dere seriøst undervurderer markedet for folk som prioriterer annet enn rekkevidde og praktiske egenskaper øverst, og som uansett er dekket med langturbil.

Dette er en åpenbar kandidat til å ta over for min i3 fra 2014 f.eks - og jeg kan med hånda på hjertet si at 200 eller 300 km rekkevidde ikke er en faktor overhodet når jeg skal velge neste småbil. Ei heller om ladeluka er på panseret eller om jeg kan få noe mer praktisk andre steder til samme pris eller lavere.

«... men man kan bare endre (ett eller annet), uten å miste X-faktoren»

Ja, også hører man på de som sier sånt, også ender man opp med enda en totalt sjelløs Kia Soul eller (verst av alt) en ioniq.

Takke seg til produkter majoriteten misliker, de er som regel de mest interessante.

Jeg er neppe alene om å tenke sånn. Bil er tross alt glede først, nytte sist.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

arthur

Sitat fra: dundun på søndag 12. mai 2019, klokken 10:53
Jeg er neppe alene om å tenke sånn. Bil er tross alt glede først, nytte sist.

Tror heller ikke at du er alene om å tenke "sånn", men du/dere tilhører nok en relativt beskjeden gruppe, et lite mindretall for "folk flest" har nok bil som en praktisk nødvendighet som de synes koster alt for mye.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

dundun

Jepp - og heldigvis finnes det snart elbiler for begge grupper!

Jeg hadde heller kjørt fossil enn leaf, ioniq eller soul, og det sier litt!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

arthur

Venter selv litt spent på mere info om denne Hondaen da Honda er mitt favorittmerke på biler. Nettopp solgt en og nettopp kjøpt en! Har kønummer syv tror jeg en selger sa på denne nye elbilen fra Honda så kanskje jeg ender opp med to Hondaer på gårdsplassen, en fossilbil til langtur og med hengerfeste og en elbil til nærmiljø/bytrer osv Vi får se.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA