Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autonomy Investors Day

Startet av JorEl, søndag 21. april 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

gigafactory

Venter fortsatt på coast to coast 2017.


Amoss

... og da har Elon røpet hvor mye FSD pakken vil øke med fra 1. Mai (eller 10. )
https://twitter.com/elonmusk/status/1121478114096238592
Sitat
Elon Musk @elonmusk

We will delay $1k full self-driving option price increase until May 10 for those unable to order by May 1
Model S 85D

Øggen

Be my guest Elon.

E vel utsatt no pga at det åpnast for bestilling Av Model 3 i England rundt 01 Mai.
For min egen del e det uansett uaktuellt å kjøpe. Hadde ej fått bekrefta montering av HW3.0 unit ved kjøp av FSD i tilbudsperioden, så hadde ej handla. Men no, nope!!
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Forståelig. Jeg har kjørt rundt med en "ikke merkbar opsjon" til 25K i 7 måneder. Noen har gjort det i nærmere 3 år. Kommer nok flere tilbud med ett litt mer jordnært innhold etterhvert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

#79
Fikk omsider sett presentasjonene fra T investors day i går. Moderat teknisk dybde og veldig interessant.

Etterlatt inntrykk er at Tesla har en klar, konkret plan til FSD/L4/L5 selvkjøring.
De har hardwaren (regnekraften) og sw-metodikken (nevrale nett / trening) de mener er nødvendig.

Fikk faktisk litt troen på at Tesla sin vei, med kameraer, ultralydsensorer og radar, er riktig for å oppnå FSD. Dog ikke under absolutt alle værforhold. Musk har lenge ment at Lidar er et blindspor, og jeg tror han har rett. Lidar vil kunne være et (dyrt og skjørt) supplement til kameraer, men visjon er et problem som uansett MÅ løses for L4+.

Anbefaler alle som er minst middels teknisk interessert, eller har bakgrunn innen software og/eller hardwareutvikling å se disse.

Bare prøv å se forbi de stadige innblandingene fra Musk. Var svært spesielt at direktøren sitter på en stol på scenen ved siden av foredragsholder og stadig avbryter. Måten han behandlet konferansieren på var også under enhver kritikk.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

StaticApnea

Ingen andre enn meg som er litt friket ut av AI? Jeg synes det er litt rart at både Elon Musk og Stephen Hawking har advart mot AI, men at Musk samtidig er blant dem som pusher forskningen på AI fremover. Jeg er engstelig for hva som skjer den dagen AI er smartere enn oss mennesker... Samtidig som jeg vil at vi skal slutte å brenne fossiler, så er jeg også ikke spesielt hypp på å fremskynde kunstig intelligens. Noen andre enn meg som sliter litt med lignende tanker?

RuneW

Musk advarer mot AGI, ikke (narrow) AI som blir benyttet i selvkjørende biler.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daktari

AI i bilene er bare ren mønstergjenkjenning, altså bildetolkning. Selve kjøringen (reglene) er kodet av menneskehånd.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

#83
Sitat fra: StaticApnea på fredag 26. april 2019, klokken 15:54
Ingen andre enn meg som er litt friket ut av AI? Jeg synes det er litt rart at både Elon Musk og Stephen Hawking har advart mot AI, men at Musk samtidig er blant dem som pusher forskningen på AI fremover. Jeg er engstelig for hva som skjer den dagen AI er smartere enn oss mennesker... Samtidig som jeg vil at vi skal slutte å brenne fossiler, så er jeg også ikke spesielt hypp på å fremskynde kunstig intelligens. Noen andre enn meg som sliter litt med lignende tanker?
Helt siden "The Matrix". Den filmen er dypere og har flere lag enn hva man kan se, første gang ;)
Edit; Nå har vi jo til og med fått HAL i bilen :P (Sentrymode)

Eller vil jeg si at jeg har utfordret AP i dag på de plassene den ikke har klart før. Den er blitt bedre :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Rollep

Sitat fra: JorEl på fredag 26. april 2019, klokken 18:59
Eller vil jeg si at jeg har utfordret AP i dag på de plassene den ikke har klart før. Den er blitt bedre :+1:
Jeg var ute å kjørte med min 911 idag, så jeg utfordret UP :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Huskestue

Sitat fra: RuneW på fredag 26. april 2019, klokken 17:03
Musk advarer mot AGI, ikke (narrow) AI som blir benyttet i selvkjørende biler.

Så en to tonns bil med 400 hester er helt ufarlig hvis det blir "kug i (ai) coputeren" som de sier i danmark???

Jeg tror det blir AI AI AI...

Espen Hugaas Andersen

Datamaskinen har to brikker der de sjekker hverandre. De har i tillegg dedikert hardware på brikkene for sjekk av kryptografisk signering av firmware. Dette bør bety sikkerheten er svært god.

Men så klart, om noen skulle klare å tukle med koden, slik at den f.eks ikke lengre ser fotgjengere, så er det ganske farlig. Dette er riktignok helt andre farer enn man normalt sett forbinder med AI. Sjansen for at Teslaene skulle bli bevisste og forsøke å utrydde menneskeheten er heller lav...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Sant nok, jeg vil tro at den er like lav som sannsynligheten for at Tesla har robot taxier i 2020.

daktari

Ja, nye computeren kjører bare Tesla-signert kode, hva nå enn det innebærer av reell beskyttelse.

Selv om vi neppe får robotaxi neste år får Tesla-kjøpere sannsynligvis et sabla bra støttesystem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RuneW

Sitat fra: Huskestue på fredag 26. april 2019, klokken 20:16
Sitat fra: RuneW på fredag 26. april 2019, klokken 17:03
Musk advarer mot AGI, ikke (narrow) AI som blir benyttet i selvkjørende biler.

Så en to tonns bil med 400 hester er helt ufarlig hvis det blir "kug i (ai) coputeren" som de sier i danmark???

Jeg tror det blir AI AI AI...

Nei og nei! Det har kommet kug i forumet!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA