Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøleboks i Model 3

Startet av TRM, lørdag 13. april 2019, klokken 20:59

« forrige - neste »

Handyman

#60
Sitat fra: DeepFu på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Handyman på mandag 19. august 2019, klokken 22:50
Sitat fra: DeepFu på mandag 19. august 2019, klokken 21:28
Under baksetet på høyre side er det 12v poler med konstant strøm på. Koblet på en "sigarettenner-skjøteledning" og kjørte kjøleboksen på det i en måned i sommer. Fungerte utmerket. Blir vel å lage et mer permanent opplegg i trunken nå når ferien er over.
Leste det i et tidligere innlegg, og planlegger å gjøre det samme.
Har du sjekket at det spenning der også når bilen går i Sleep?
Så vidt jeg fant ut er det alltid strøm på de kontaktene. Hadde ved flere anledninger kjøleboksen stående i bilen over natta f.eks ved overnatting på hotell, og det var 3g i den på morgenen.


Sitat fra: Milo på søndag 14. april 2019, klokken 17:47Det er permanent 12v under baksetet på høyre side. Dro kabel derfra med 15A sikring. Relativt enkelt å dra den til høyre side hvor jeg installerte 12V uttak. Koblet deretter strøm gjennom et relee som får styrestrøm fra subwoofer som ligger lett tilgjengelig på høyre side bak hvor jeg installerte 12V uttaket. Subwoofer skrur seg på når bilen er på, noe som gjør at 12v uttak skrur seg av og på med bilen.


Kan en av dere forklare nærmere hvilket punkt/ledning dere koblet dere til for permanent strøm?
Et bilde hadde vært strålende!

Edit:skrivefeil
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DeepFu

Sitat fra: Handyman på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:15
Sitat fra: DeepFu på tirsdag 20. august 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Handyman på mandag 19. august 2019, klokken 22:50
Sitat fra: DeepFu på mandag 19. august 2019, klokken 21:28
Under baksetet på høyre side er det 12v poler med konstant strøm på. Koblet på en "sigarettenner-skjøteledning" og kjørte kjøleboksen på det i en måned i sommer. Fungerte utmerket. Blir vel å lage et mer permanent opplegg i trunken nå når ferien er over.
Leste det i et tidligere innlegg, og planlegger å gjøre det samme.
Har du sjekket at det spenning der også når bilen går i Sleep?
Så vidt jeg fant ut er det alltid strøm på de kontaktene. Hadde ved flere anledninger kjøleboksen stående i bilen over natta f.eks ved overnatting på hotell, og det var 3g i den på morgenen.


Sitat fra: Milo på søndag 14. april 2019, klokken 17:47Det er permanent 12v under baksetet på høyre side. Dro kabel derfra med 15A sikring. Relativt enkelt å dra den til høyre side hvor jeg installerte 12V uttak. Koblet deretter strøm gjennom et relee som får styrestrøm fra subwoofer som ligger lett tilgjengelig på høyre side bak hvor jeg installerte 12V uttaket. Subwoofer skrur seg på når bilen er på, noe som gjør at 12v uttak skrur seg av og på med bilen.


Kan en av dere forklare nærmere hvilken punkt/ledning dere koblet dere til doe permanent strøm?
Et bilde hadde vært strålende!

Det er åpenbart hvor du skal koble deg på, du ser det med en gang.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Tom

#62
Sitat fra: Handyman på mandag 19. august 2019, klokken 22:50
Sitat fra: DeepFu på mandag 19. august 2019, klokken 21:28
Under baksetet på høyre side er det 12v poler med konstant strøm på. Koblet på en "sigarettenner-skjøteledning" og kjørte kjøleboksen på det i en måned i sommer. Fungerte utmerket. Blir vel å lage et mer permanent opplegg i trunken nå når ferien er over.
Leste det i et tidligere innlegg, og planlegger å gjøre det samme.
Har du sjekket at det spenning der også når bilen går i Sleep?
Den skrur seg av når bilen går i sleep..
Har selv forsterket tilkoblet her..har ikke remote on på forsterkeren via linjeinngangene så ganske hendig for min del at den kutter strømmen etter en stund når bilen er parkert..
Får et lite dunk i suben(i egen kasse) hver gang jeg setter meg i bilen siden remoten er koblet rett på +.

Handyman

Da er det som jeg antok at den mister strømmen når bilen går i Sleep.
Noen som vet om det finnes punkter med konstant strøm? Begynner å tvile på det.
Uansett er det bare å ha på Sentry, da går bilen ikke i Sleep.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA