Skrevet av Emne: Noen som har prøvd å støydempe bilen?  (Lest 18275 ganger)

Svolar

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
« Svar #195 på: ſøndag 30. Juni 2019, klokken 23:50 »
Noen som hevder at spader 3d mattene demper støy veldig if forhold til standard mattene...

Noen som kan bekrefte det?

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #196 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 06:13 »
Noen som hevder at spader 3d mattene demper støy veldig if forhold til standard mattene...

Noen som kan bekrefte det?

Har jeg ingen tro på. Hørte ingen positiv forskjell når jeg la inn mine 3D matter. Jeg rok riktig nok ut stoffmattene, la de ikke oppå stoffmattene.

Dette har vært diskutert før og jeg synes de som hevdet at det var lite sannsynlig da det er en tykk og massiv batteripakke under som demper støyen som kommer fra undersiden har ett godt poeng.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #197 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 07:23 »
Dette har vært diskutert før og jeg synes de som hevdet at det var lite sannsynlig da det er en tykk og massiv batteripakke under som demper støyen som kommer fra undersiden har ett godt poeng.
Enig i at batteripakka er solid, men gulvet er en plate som gir fra seg en lyd ved nedkjøling/oppvarming og du kan kjenne dette ved å sette deg midt i baksetet og trykke på gulvet med bena, da kjenner du svikten i plata.
Vet ikke om ekstra sett gulvmatter vil dempe mye, men kan være litt.

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #198 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 07:43 »

Enig i at batteripakka er solid, men gulvet er en plate som gir fra seg en lyd ved nedkjøling/oppvarming og du kan kjenne dette ved å sette deg midt i baksetet og trykke på gulvet med bena, da kjenner du svikten i plata.

Jeg hører også platene 'buckles' under SuC, men jeg klarer ikke å fremstille noen bevegelse på dem ved å trykke på dem med armer/ben, så muligens akkurat det varierer litt.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #199 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 07:51 »

Jeg hører også platene 'buckles' under SuC, men jeg klarer ikke å fremstille noen bevegelse på dem ved å trykke på dem med armer/ben, så muligens akkurat det varierer litt.
Det ville ikke være overraskende om det er litt forskjeller og vil også være litt temperaturavhengig.

E_S

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #200 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 09:34 »
Hadde en alubutyl-plate liggende som jeg la på innsiden av bagasjelokket i noen biter her og der. Det gjorde enorm forskjell på lyden i lokket - nå høres det ut som å lukke lokket på en tysk premiumbil, ikke på en 1990 Nissan Micra. :)
'19 Tesla Model 3 Performance
'15 Fiat 500e (til salgs)
'96 Mercedes-Benz E 36 AMG (til salgs)

Olings

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #201 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 13:23 »
Hadde en alubutyl-plate liggende som jeg la på innsiden av bagasjelokket i noen biter her og der. Det gjorde enorm forskjell på lyden i lokket - nå høres det ut som å lukke lokket på en tysk premiumbil, ikke på en 1990 Nissan Micra. :)

Du skulle ikke tilfeldigvis ha noen bilder av installasjonen? Må innrømme at jeg irriterer meg en god del over den lyden der... :-\

E_S

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #202 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 18:24 »
Ikke et veldig bra bilde - men jeg la altså to store biter på innsiden som man ser veldig lett, så la jeg et par mindre biter på den vertikale delen (den som T-logoen sitter på), og så et par mindre biter på innsiden av de avstivingsprofilene. Den siste resten satte jeg på innsiden av plastdekselet før jeg satte det på igjen. Ting føles betydelig mer kompakt nå. Skilt/skiltramme skrangler også, men det drøyer jeg med å gjøre noe med til jeg har hatt bilen til foliering om en måned.

'19 Tesla Model 3 Performance
'15 Fiat 500e (til salgs)
'96 Mercedes-Benz E 36 AMG (til salgs)

Svolar

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #203 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 23:41 »

Hvor mange plastklips gikk det med? Jeg ser at det går an å ta av men er visst ikke så lett å få på eller?

daktari

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #204 på: Fredag 12. Juli 2019, klokken 15:43 »
Nå har TeslaBjørn testet og som ventet viste den neglisjerbar forskjell i totalt lydtrykk.  Forskjell som ikke var mer enn naturlig usikkerhet i målingen og andre variabler som noen få m/s mer eller mindre vind. For meg tyder det på at typen materiale som brukes ikke har den effekten man ønsker mot veistøy.

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #205 på: Fredag 12. Juli 2019, klokken 21:38 »
Nå har TeslaBjørn testet og som ventet viste den neglisjerbar forskjell i totalt lydtrykk.  Forskjell som ikke var mer enn naturlig usikkerhet i målingen og andre variabler som noen få m/s mer eller mindre vind. For meg tyder det på at typen materiale som brukes ikke har den effekten man ønsker mot veistøy.
Pluss det store problemet med at når en demper en eller flere frekvenser så fremhever det andre frekvenser.