Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye hurtigladere planlagt i Finnmark

Startet av jlan, onsdag 10. april 2019, klokken 15:28

« forrige - neste »

Asbjornel

#240
Nja. Vanskelig å si. Mulig ladetariffene kan være forskjellig.
Registrerte konto og kort hos InCharge og da fungerte kontoen i ishavsveien app. Så det er mye det samme ser det ut som. Vi får se når de begynner å ta betalt og dette må fungerte.
Jeg ser ladere i begge appene.

Asbjornel

Da har ishavsveien på Skaidi fått strøm.
Venter ennå på Teslaladerene, men de er satt opp og ser ut til å være ikke så langt unna de heller.  :D

bcx238h

Kjørte forbi Skaidi på vei til Karasjok og gledet meg da jeg så Ishavsveien sin stasjon med lys på og Tesla sine stasjoner.
På veien tilbake skal jeg stoppe og sjekke statusen.
🥳

bcx238h

Så...da fikk jeg stoppet ved de nye hurtigladere...





Det var liv i søylene til Ishavsvei, men siden vi var på tur med våres diesel-bil, kunne jeg ikke teste dem.

Vi skal se... :laugh:

Asbjornel

Var det noe lys i Tesla søylene? Så ikke noe lys der i går. På bildet ditt ser det ut som det kanskje lyser oppe inni der kabelen er.

Asbjornel

Skal bli lys i bokstavene når jeg sjekket litt mer nøye. Da er det bare å vente litt til. ⚡🔌🔋🚗

bcx238h

Sitat fra: Asbjornel på fredag 22. januar 2021, klokken 22:00
Skal bli lys i bokstavene når jeg sjekket litt mer nøye. Da er det bare å vente litt til. ⚡🔌🔋🚗

Det var det jeg nettopp tenkte. Bokstavene lyste ikke, så tror nok at de ikke er på akkurat nu.

VegarHenriksen

#247
Hmm, fikk lånt et CHAdeMO adapter for å teste 50kW lading her i Hammerfest, men den ber kun om RFID når jeg plugger inn. Jeg prøvde også app med kort lagt til og fikk bare beskjed om at jeg ikke er autorisert. Får ikke laget meg bruker og InCharge svarer ikke bår jeg ringer..
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

jonasali

Sitat fra: VegarHenriksen på lørdag 23. januar 2021, klokken 17:13
Hmm, fikk lånt et CHAdeMO adapter for å teste 50kW lading her i Hammerfest, men den ber kun om RFID når jeg plugger inn. Jeg prøvde også app med kort lagt til og fikk bare beskjed om at jeg ikke er autorisert. Får ikke laget meg bruker og InCharge svarer ikke bår jeg ringer..

Samme problem i Alta her om dagen, klarte å starte ladingen i InCharge appen, men ikke stanse den. Men stanset lading gjennom bil og plugget ut. Ikke noe svar på den døgnåpne kundeservicen heller.

Marius Kotsbak

Prøv med appen "Ishavsveien" om den fungerer bedre.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Asbjornel

Ingenting som fungerer på de to hurtigladerene i Hammerfest. Type 2 fungerer men tar litt tid da.
Den i garasjen ved siden av (P2) fungerer muligens.

Eller er det jo kort vei til skaidi om man har strøm nok og skal den veien.

Asbjornel

Da virker SuC også på Skaidi fortelles det.

bcx238h

Da fikk jeg kjørt litt gjennom Vest-Finnmark til Karasjok med våres lille "Pépé".
Måtte jobbe i Karasjok og Lakselv. Stoppet på alle Ishavsvei-hurtigladestasjonene.

Her på tirsdag:



Ingen problemer, men feilmerking av de fire lynladere. I appen vises et annet nummer enn det som står på "pistolene".

Her i Olderfjord/Russenes:



Og så i Lakselv:



Den her skapte hodebry både på tirsdag, onsdag og i dag. Flere ganger offline de der lynladere.
Og så ville den 50kW lynlader ikke slippe bilen. Heldigvis har den en nødstopp.
100kW CHAdeMO laderen gikk offline under ladingen osv.
Det var ikke gøy å måtte holde på med slike feil når det blåste og snødde som bare det.

Her i Karasjok på kvelden:



Før det var det nødlading på jobben :o :



Med den 9A ICCB er det jo ingen ting å frykte på en motorvarmerkurs.  :laugh:

På campingplassen har de faktisk en ladesøyle ved respesjonen,
men jeg brukte igjen den lille ICCB-en for å nødlade ved hytta.



Det gikk stort sett greit med denne her minste el-bilen.
Jeg anbefaler ingen å gjøre en likedans tur med en likedans bil fra Hammerfest til Karasjok og to ganger fram og tilbake Karasjok - Lakselv og så tilbake til Hammerfest, når du ikke vet hva du holder på med, og når du ikke klarer å kjøre med rooolig høyre fot og minst mulig oppvarming til visse tider. Man må nok være litt eventyrer for å klare slike eventurer.  ;D

Den ene turen til Lakselv har jeg "overdrevet" litt med å kappkjøre med noen ...  :D ... det endte her ...



... 5km fra hurtigladeren i Lakselv. Men men, jeg var i godt selskap med to vennlige militærpolitifolk som "sikret" området der bilen stod.

Bare for ordens skyld bilder fra turen tilbake.
I Lakselv (100 og 50kW CHAdeMO lader pga. offline, online problemer):





Den 175/100kW lynlader har også det eneste displayet på turen som var helt koko.
Du må trykke 2cm høyere enn knappene vises, ellers åpner du hele tida språkinnstillingene eller hva som helst.

Her i Olderfjord:



Tristeste plassen på turen. Kroa og butikken stengt pga. Corona.  ::)

Til slutt i Skaidi igjen:



Nå er nok bare bytrafikk i nærmeste framtid.
Men det er gøy å kjøre bilen, spesielt når man vet at det finnes flere lynladere i "nærheten".


VegarHenriksen

Sitat fra: bcx238h på torsdag 18. mars 2021, klokken 17:24
Da fikk jeg kjørt litt gjennom Vest-Finnmark til Karasjok med våres lille "Pépé".
Måtte jobbe i Karasjok og Lakselv. Stoppet på alle Ishavsvei-hurtigladestasjonene.

Å dæven, det var jaggu meg spenstig gjort - spesielt på vinteren! Litt synd å høre at det er så mye kødd med laderne da  :-\
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA